• De stelling van deze week luidt:
    Schooluniformen moeten in elke school worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, omdat het in mijn ogen gewoonweg niet in het Nederlandsche schoolsysteem en het Nederlandse schoolimago past; althans, de verandering. Ikzelf heb niets tegen op een schooluniforum qua idee, maar ik trek heel graag kleren aan die ik compleet eigen kan maken, en met een schooluniform zitten er regels aan.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Warpipes schreef:
    Maar je kunt je eigen kleding toch nog steeds in je vrije tijd dragen mensen? :')


    Bijna iedereen zegt nee, vanwege het jezelf niet kunnen zijn. Zit je 24/7 op die school? Nee.
    Ik ben er mee eens, er wordt minder gepest op school. Al vind ik dat er wel een grens mag komen.
    Dat je wel zelf accessories bij mag hebben, bijvoorbeeld. Maar ik ben er totaal mee eens.


    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.

    Wij hebben op school een uniform. Zwarte of grijze broek, lichtblauwe polo en marineblauw vestje en als schoenen zwart/donkerbruin/donkerblauw. Wij mogen zelf kiezen waar we de kleren kopen, wat ik een goed vind omdat je dan 'jezelf bent'. Je moet niet deze bepaalde kleren kopen van die bepaalde winkel maar kledij waar je je goed in voelt. En toch draagt iedereen hetzelfde. Ook mogen we accessoires dragen in alle mogelijke kleuren.
    Zelf vind ik het helemaal niet erg om een uniform te dragen, maar ik vind dat de school zelf moet bepalen of zij een uniform willen of niet.

    Quatorze schreef:
    Ik weet het niet. Langs de ene kant zou het pesten om kledij en 'OMG, die draagt Superdry!' samen met de invoering verdwijnen. Langs de andere kant, is je kledij – zoals hierboven ergens gezegd – een deel van jezelf. Geen mening dus, omdat voor mijn part beide argumenten best sterk zijn.


    You can't not look cool with a crossbow.

    O nee never in your wildest dreams als ze dat gaan doen..:O

    Oh gawd, yes please.
    Als je jezelf wilt zijn doe je maar lekker wat met accessoires ofzo, I don't give a shit. er bestaat namelijk ook nog zoiets als vrijetijd
    lovelovelove

    Ailurophilia schreef:
    Nee. Gewoon nee. Je kledingsmaak is een deel van jezelf en dat moet je opgeven bij het dragen van zo'n uniform. Als je jezelf niet kan zijn is dat slecht voor je zelfbeeld. Dus ik ben tegen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben blij dat ik van een uniform school af ben!


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    LostMind schreef:
    Oh gawd, yes please.
    Als je jezelf wilt zijn doe je maar lekker wat met accessoires ofzo, I don't give a shit. er bestaat namelijk ook nog zoiets als vrijetijd
    lovelovelove


    Ja toch XD


    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.

    Als je wil dat kinderen blij naar school gaan moet je dit nooit MAAR DAN OOK NOOIT DOEN

    Uhm... NEE.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Myjes schreef:
    Als je wil dat kinderen blij naar school gaan moet je dit nooit MAAR DAN OOK NOOIT DOEN

    Waarom niet? Het verminderd de kans op pesten, sinds wanneer is dat erg :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind het eerlijk gezegd best een goed idee zo word er misschien ook minder gepest omdat iedereen er toch hetzelfde uitziet qua kleding. :)


    True friends stab you in the front.

    Ailurophilia schreef:
    Nee. Gewoon nee. Je kledingsmaak is een deel van jezelf en dat moet je opgeven bij het dragen van zo'n uniform. Als je jezelf niet kan zijn is dat slecht voor je zelfbeeld. Dus ik ben tegen.


    Hier ben ik het helemaal mee eens, tenzij je een opleiding doet waarbij dit (gedeeltelijk) verplicht is.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik ben ermee eens. Op kleding word je ook best veel vooroordeelt. BV. De leerlingen die meer geld hebben dragen soms duurdere kleren dan de leerlingen met minder. Er word dan vaak een onderscheid ingemaakt tussen die leerlingen. dan word ook deels onbewust gedaan. Ik ben dus voor schooluniformen, maar dat scholen dat verplicht moeten infoeren dat moeten ze wel zelf mogen beslissen.