• Ik heb dus een idee. Het blijft maar in mijn hoofd zitten en het gaat maar niet weg.

    Twee of drie vrouwen (not sure of ik er twee of drie neem zeg maar), worden uitgehuwelijkt door de cultuur waarin ze leven. Ze stemmen er mee in omdat hun ouders zeggen dat het goed is. Maar als ze eenmaal getrouwd zijn, merken ze dat ze elke vorm van vrijheid verliezen. Ze worden uitgebuit (in de zin dat ze heel veel dingen niet mogen doen en minder geld verdienen dan mannen), mogen niet meer met andere mannen omgaan en worden ook nog eens mishandeld. (Ik ga waarschijnlijk een beetje moslimcultuur gebruiken, aangezien dit soort dingen daar nog wel eens voorkomen. Ik heb namelijk een verhaal gelezen over een vrouw die Huma heet. Die ook zoiets heeft meegemaakt) De vrouwen ontmoeten elkaar in een af andere supermarkt en besluiten zich te verzetten. Dit gaat echter niet zonder slag of stoot. Zal het de vrouwen uiteindelijk lukken? En hoe zal hun familie reageren als het gaat om eerwraak?

    Oh ja, als jullie het een leuk idee vinden: plaats dan ook eventueel suggesties voor titels?


    26 - 02 - '16

    Ailurophilia schreef:
    (...)

    Ooh..

    Verder wel een leuk idee, hoor. Daar niet van. :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Fauxlivia schreef:
    (...)
    Verder wel een leuk idee, hoor. Daar niet van. :')


    Oke, ben blij om dat te horen (;


    26 - 02 - '16

    Ik vind het een gaaf idee, maar ik zou het nog beter vinden als je iets anders koos waardoor de vrouwen onderdrukt werden dan de islam. Een verhaal zoals dit zal in de eerste plaats waarschijnlijk niet bepaald de goede kanten van de islam laten zien, terwijl er al zo veel mensen zijn die er allerlei vooroordelen en slechte ideeën bij hebben. Daarnaast is de onderdrukte moslimvrouw ook iets waar mensen wel vaker over hebben gehoord. Natuurlijk is het belangrijk dat men daar dingen over hoort, maar als dat het enige verhaal is wat je steeds voorgeschoteld krijgt, begint het te lijken alsof álle moslimvrouwen in vreselijke onderdrukking leven. Ik begin er een beetje moe van te worden dat die cultuur nooit op een andere manier wordt afgebeeld. Het positief schetsen is natuurlijk niet echt iets wat gaat binnen je plan voor dit verhaal, maar je zou wel een andere cultuur kunnen kiezen dan die van de islam om een keer te laten zien hoe dat gaat. Denk bijvoorbeeld aan een heel streng christelijke gemeenschap (die ook best bestaan, zelfs al staan veel mensen daar nooit bij stil) of een soort sekte of cult.

    Je moet natuurlijk helemaal doen wat je zelf wilt en voor Q is het in wat voor vorm dan ook in ieder geval origineel. ^^ Ik zou het persoonlijk gewoon heel interessant vinden om het soort verhaal te lezen dat je beschrijft binnen iets waar ik nog niet zo vaak van heb gehoord en dat niet sowieso al steeds van de lastige of slechte kanten wordt belicht.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik vind het een gaaf idee, maar ik zou het nog beter vinden als je iets anders koos waardoor de vrouwen onderdrukt werden dan de islam. Een verhaal zoals dit zal in de eerste plaats waarschijnlijk niet bepaald de goede kanten van de islam laten zien, terwijl er al zo veel mensen zijn die er allerlei vooroordelen en slechte ideeën bij hebben. Daarnaast is de onderdrukte moslimvrouw ook iets waar mensen wel vaker over hebben gehoord. Natuurlijk is het belangrijk dat men daar dingen over hoort, maar als dat het enige verhaal is wat je steeds voorgeschoteld krijgt, begint het te lijken alsof álle moslimvrouwen in vreselijke onderdrukking leven. Ik begin er een beetje moe van te worden dat die cultuur nooit op een andere manier wordt afgebeeld. Het positief schetsen is natuurlijk niet echt iets wat gaat binnen je plan voor dit verhaal, maar je zou wel een andere cultuur kunnen kiezen dan die van de islam om een keer te laten zien hoe dat gaat. Denk bijvoorbeeld aan een heel streng christelijke gemeenschap (die ook best bestaan, zelfs al staan veel mensen daar nooit bij stil) of een soort sekte of cult.

    Je moet natuurlijk helemaal doen wat je zelf wilt en voor Q is het in wat voor vorm dan ook in ieder geval origineel. ^^ Ik zou het persoonlijk gewoon heel interessant vinden om het soort verhaal te lezen dat je beschrijft binnen iets waar ik nog niet zo vaak van heb gehoord en dat niet sowieso al steeds van de lastige of slechte kanten wordt belicht.


    Twee meisjes die bij mij op de middelbare school in de klas zaten waren streng-katholiek (geloof ik), ze droegen lange rokken tot net boven de enkel, mochten niet met mannen omgaan, mochten buiten school niet met vriendinnen van school afspreken.
    Één van die meisjes is inmiddels uitgehuwelijkt en getrouwd met een man van 30/40 jaar, en de ander is van huis weggelopen voor haar trouwerij. Ze woont nu bij haar tante, die ook wegliep en ze is veel gelukkiger, zit lekkerder in haar vel, noem maar op.
    Het is inderdaad een ontzettend goed idee, ik ben het er alleen wel mee eens dat het niet per se over de islam moet gaan.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik ook nog te kijken waar ik het precies over wil doen, ik ze ook uit een arm land laten komen met een af ander streng regiem waardoor ze dus zo onderdrukt worden.


    26 - 02 - '16

    Me wanna read (nerd)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    FunkyHearts schreef:
    Me wanna read (nerd)


    Dan zal ik je waarschuwen (;


    26 - 02 - '16

    Ailurophilia schreef:
    (...)

    Dan zal ik je waarschuwen (;


    Dank u vriendelijk (A)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Het is een heel gaaf idee en ik zou het zo lezen. Ik vind Onmacht echt een goede titel. Je zou het verhaal ook in landen als India plaats kunnen laten vinden, daar hebben ze het hindoeïsme.


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    Het is een heel gaaf idee en ik zou het zo lezen. Ik vind Onmacht echt een goede titel. Je zou het verhaal ook in landen als India plaats kunnen laten vinden, daar hebben ze het hindoeïsme.



    Dat is ook wel een goeie of iets met natuurgodsdiensten, een cult, een af andere stam met indianen..


    26 - 02 - '16

    Oeh, dat lijkt me interessant. De suggesties van Square klinken ook wel goed. ^^

    Zou je me willen waarschuwen?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Beaton schreef:
    Oeh, dat lijkt me interessant. De suggesties van Square klinken ook wel goed. ^^

    Zou je me willen waarschuwen?


    Klopt, haar suggesties waren inderdaad heel goed. Ik ga er zeker een aantal in overweging nemen (;
    En ik zal je waarschuwen


    26 - 02 - '16

    Of je maakt er iets fantasie-achtigs van? Je mixt de namen van twee sektes/verzint zelf een eigen land. Dan hoef je ook geen rekening te houden met realistische details.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Loian schreef:
    Of je maakt er iets fantasie-achtigs van? Je mixt de namen van twee sektes/verzint zelf een eigen land. Dan hoef je ook geen rekening te houden met realistische details.


    Hmm, dat is ook wel een geinig idee D:
    Jullie maken me het nog moeilijk met al die suggesties


    26 - 02 - '16