• Dit is sinds dit jaar bij ons geïntroduceerd bij ons op school, waardoor een internationaal certificaat voor Engels kan halen, dat bij elk bedrijf/universiteit/etc. geldig is in de hele wereld ^^
    Ik ga het dit jaar volgen, en ik ben echt heel erg blij, want mijn ouder dachten eerst dat het te veel voor me zou zijn, maar na wat overtuiging en gepraat met mijn leraar, ga ik het toch doen ^^
    Als je meer info wilt: Zie hier info over het certificaat.

    Nou ben ik benieuwd: Heeft iemand hier al een First Certificate/Cambridge English gevolgd?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik doe dit jaar CAE examen, en heb eergisteren te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor m'n Anglia examen.


    There are few sights sadder than a ruined book.

    ABBA schreef:
    Ik moet ook betalen voor mijn boeken en volgens mij ook voor iets anders, maar dat is "maar" €250,- (Ik zeg "maar", omdat wij niet voor lessen hoeven te betalen omdat we die krijgen van een leraar bij ons op school, die daar waarschijnlijk voor doorbetaald wordt). Verder, als ik in een keer mijn examen haal (in juni), dan wordt alles vergoed door de school ^^


    Boeken? Die hadden wij niet, maar we kregen wel gewoon cijfers. 1 onvoldoende en je mocht er niet mee door.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Boeken? Die hadden wij niet, maar we kregen wel gewoon cijfers. 1 onvoldoende en je mocht er niet mee door.

    Ik moeten boeken kopen van Cambridge. Ik krijg ook maar zes toetsen, allemaal in juni. Vijf op één dag, en de mondeling wordt op een andere dag gepland. Verder heb ik geen toetsen of schoolexamens (ik zit in VWO 6) misschien wel gewone schoolexamens, maar niet veel alleen tussentijdse toetsen, zodat mijn leraar kan laten zien dat ik iets leer.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik doe nu een jaar ccae en het is kapot saai. Bij ons op school is het gewoon gratis, je kan het in de vierde als extra vak kiezen als je gemiddelde voor Engels een 8 was. Twee uur in de week, vorig jaar 7e en 8e op vrijdag, nu 7e en 8e op maandag, vreselijke teksten lezen en saaie opdrachten maken. Kom maar op met dat examen, ik wil dat certificaat gewoon hebben en uit mijn lijden verlost zijn x.x Ik moet trouwens sowieso rank A eindigen, wat dat is mijn broer gelukt en ik wil niet lager eindigen dan mijn broer (cat).


    i put the fun in funeral

    ABBA schreef:
    (...)
    Ik moeten boeken kopen van Cambridge. Ik krijg ook maar zes toetsen, allemaal in juni. Vijf op één dag, en de mondeling wordt op een andere dag gepland. Verder heb ik geen toetsen of schoolexamens (ik zit in VWO 6) misschien wel gewone schoolexamens, maar niet veel alleen tussentijdse toetsen, zodat mijn leraar kan laten zien dat ik iets leer.


    Het Cambridge examen is voor iedereen hetzelfde hoor :') En hoe bedoel je geen toetsen of schoolexamens? IK zit ook in VWO 6 en heb volgende week (mijn eerste volledige schoolweek) alweer een toets?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Het Cambridge examen is voor iedereen hetzelfde hoor :') En hoe bedoel je geen toetsen of schoolexamens? IK zit ook in VWO 6 en heb volgende week (mijn eerste volledige schoolweek) alweer een toets?

    Ik heb geen toetsen of schoolexamens voor Engels, alsin het extra Engels wat ik ga volgen. Alleen tussentijdse toetsen, maar die tellen niet voor je certificaat, om het zo te zeggen. Ik moet waarschijnlijk wel meedoen aan de Nationale luistertoetsweek en natuurlijk moet ik mijn centraal examen maken, maar mijn leraar wil regelen dat ik bijvoorbeeld mijn mondeling niet hoef te doen, of mijn schrijftoets, omdat ik al met een hoger niveau bezig ben.


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij ons bieden ze dat niet aan - denk ik, maar ik weet wel dan een van mijn leerkrachten dat diploma had en wel, hij is er niet veel mee op geschoten.


    comfort in c h a o s

    ABBA schreef:
    (...)
    Ik heb geen toetsen of schoolexamens voor Engels, alsin het extra Engels wat ik ga volgen. Alleen tussentijdse toetsen, maar die tellen niet voor je certificaat, om het zo te zeggen. Ik moet waarschijnlijk wel meedoen aan de Nationale luistertoetsweek en natuurlijk moet ik mijn centraal examen maken, maar mijn leraar wil regelen dat ik bijvoorbeeld mijn mondeling niet hoef te doen, of mijn schrijftoets, omdat ik al met een hoger niveau bezig ben.


    Ooh, bij mij was het echt een apart vak en daarna had ik gewoon Engels zoals iedereen, inclusief toetsen en werkstukken. Ik had wel A's enzo voor FLE en 6jes voor Engels (; Hahaha. Dus dat staat gewoon apart van elkaar, ik ken mensen die een A hadden voor CAE en onvoldoendes haalden voor Engels.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nee, zelfs als ik de kans zou krijgen zou ik het nog niet volgen. Ik vind een school examen al genoeg en Engels zelf ook moeilijk genoeg.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ja, kut he. Ben ik net van school wordt het geïntroduceerd. 't Zit ook niet mee ):


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ooh, bij mij was het echt een apart vak en daarna had ik gewoon Engels zoals iedereen, inclusief toetsen en werkstukken. Ik had wel A's enzo voor FLE en 6jes voor Engels (; Hahaha. Dus dat staat gewoon apart van elkaar, ik ken mensen die een A hadden voor CAE en onvoldoendes haalden voor Engels.

    Nou, het is ook eigenlijk een apart vak, maar mijn leraar wil niet dat je er te veel aan kwijt bent, vooral in de zesde niet. Best handig x'D
    Ik hoef bijvoorbeeld waarschijnlijk al mijn grammatica opdrachten niet te doen :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Drogon schreef:
    Ja, kut he. Ben ik net van school wordt het geïntroduceerd. 't Zit ook niet mee ):

    Tja. Als je het heel graag wilt, kun je het altijd nog zelf regelen...


    Deep inside, I've never felt alive

    ABBA schreef:
    (...)
    Tja. Als je het heel graag wilt, kun je het altijd nog zelf regelen...

    Neh, dat is te veel moeite. Bovendien nu ook niet echt tijd voor, met een nieuwe studie en alles. Ik vind het gewoon jammer, want ik had het wel graag willen doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    gaaf!
    ik zou het willen maar wij hebben het niet op school ofzo =[


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Geweldig! Hadden ze dat maar op mijn school..


    26 - 02 - '16