• Nou, ik heb een ENORM irritant meisje dat vroeger in mijn klas zat (ik ga nu naar het middelbaar - ik weet het, ik ben jong - en gelukkig gaat zij geen Latijn doen en ik wel. Helaas zit ze nog altijd in dezelfde school) en mij altijd stalkt...
    Ze woont erg dicht bij mij, ik geloof slechts een straat van mij af. Het probleem is dat ze altijd wil dat ik naar haar thuis kom.
    Het begon al op school; ze vroeg me of ik zin had om langs te komen. In het begin had ik wel zin om af en toe langs te komen, alleen vroeg ze dat elke dag, zonder uitzondering. Uiteindelijk vertelde ik haar dat ik geen zin had om te komen. Dan trok ze zo'n kinderachtige pruillip en zei ze zeurderig: 'Waarom niet?'
    Ik dacht dat de kous daarmee af was, maar nee, ze begon mij constant berichten te sturen op Facebook. Ik werd boos en maakte haar duidelijk dat ze mij met rust moest laten, maar helaas, tijdens het avondeten klopte ze ineens op de deur. Ze wilde dat ik langskwam...
    Ik vertelde haar dat ik aan het eten was en dat ik niet kon. Toen pakte ze een stoel en zette ze zich bij mij aan tafel, wachtend tot ik klaar was.
    Dat doet ze nu bijna elke dag, en ik maak haar steeds hulpelozer duidelijk dat ik totaal geen zin heb in haar afspraakjes. Nu wil ze dat wij elke ochtend samen naar de bushalte fietsen en samen de bus nemen...

    Hebben jullie ook zo'n stalkende vriendin?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    @Appa
    Eigenlijk zou ik dat moeten doen, ja :Y).
    @Al de rest:
    Lol, jullie denken dat ik in paniek zit te wachten tot ze weer voor de deur staat. Het is gewoon heel erg irritant, maar jullie denken dat ik een fobie voor haar aan het ontwikkelen ben of zo ^^. Hoewel dat misschien wel het geval is :,)...


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zou haar echt héél duidelijk maken dat je dit absoluut niet wil.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Zo herkenbaar dit heb ik momenteel ook.
    R zit naast mij in alle vakken. Ze is dood irritant. Kleed zich als een kleuter van 5 en ze ademt als of ze aan het bevallen is. Ze heeft een kraaien nest en praat over van alles en nog wat en dan alleen maar dom zijn hé. "Dit is Cola." Bijvoorbeeld. Natuurlijk ik kan natuurlijk niet lezen joh -.-" Ze heeft me achtervolgt gisteren een hele weg lang!!! Het was zo eng :/


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Kijk , je hebt het al subtiel geprobeerd . Je hebt het al wat dringender geprobeerd . Je hebt het naar jouw gevoel echt duidelijk gemaakt .
    Dan rest er nog maar één optie , gewoon zeggen waar het op staat , als ze weer eens langskomt !

    'Ik vind het nu echt heel erg vervelend worden dat je steeds met me wil afspreken . Ik heb m'n eigen leven , en af en toe vond ik het leuk om met jou iets te doen , maar nu niet meer. Ik heb ook gewoon mijn eigen vrienden , en naar school gaan kan ik heel goed zelf . Ik vond het leuk met je , maar nu is het tijd om weer met andere mensen op te trekken. '

    En als ze dan heel gekwetst is kun je altijd nog zoiets zeggen als 'weet je , je vindt vast wel nieuwe vrienden op school , en ik wil ook nog wel een x met je afspreken. Maar dan wel wanneer ik daar tijd en zin in heb . Dus als ik zin heb , kom ik nog wel eens een keertje langs , maar niet elke dag , elke week , elke maand . Snap je ?(:'

    Haha , hopelijk werkt het !
    Ik heb ervaring hiermee , van buurmeisjes tot vriendinnen ! ;D


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Wat een brutaal rotkind is me dat zeg. Eventjes je huis binnenkomen om te wachten tot je klaar bent met eten? Ik zou haar al niet in mijn huis toelaten.

    OT: laat het ten eerste niet meer toe dat ze je zomaar komt storen tijdens het avondeten. Leg uit dat dat een moment is van rust, waar je gewoon wilt eten. En daarna eens aanspreken over dat ze je minder moet volgen, dat ze zo geen vrienden gaat vinden als ze constant aan jou plakt. En inderdaad eens met haar ouders praten, en met de jouwe.
    Als ze de boodschap nog niet heeft begrepen, laat je ouders dan met de hare praten dat ze niet luistert en niets helpt, dat ze eens zelf voor hun kind mogen zorgen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik zou haar even persoonlijk aanspreken, gewoon op een rustig moment zonder anderen erbij.
    In een gesprek kun je veel emoties kwijt en kun je ook aangeven dat je het echt niet prettig vindt wat ze allemaal doet,
    je kan hierbij ook aangeven dat je best wil proberen om vriendinnen te zijn - maar dat het op deze manier niet gaat lukken.
    Misschien kunnen jullie een keer samen afspreken, vanuit jouw kant,
    om een keer gezellig te gaan winkelen of naar de bioscoop te gaan -
    dan ziet zij dat jij haar mag en neemt het stalkerige gedrag misschien wel af.

    Het klinkt namelijk alsof ze enorm veel moeite wil doen om je vriendin te worden,
    en dat mag je nooit zomaar de kop in drukken.


    dit. en ik denk dat ze vanbinnen eigenlijk heel onzeker is, en gewoon heel graag vrienden wil maken. ik herken het wel een beetje van mezelf:$ alleen dan lang niet zo erg xD. vertel haar de waarheid, maar stel haar ook op haar gemak. als zij ziet dat dit stalkerige gerdag niet nodig is, houd het mkischien vanzelf op

    [ bericht aangepast op 29 aug 2013 - 19:07 ]


    me: 5% reality, 95% dreams

    Update: ze heeft daarnet op facebook gezegd dat ze naar mijn thuis wilde gaan, ik heb haar verteld dat ik dat niet wilde, maar ze kwam toch. Toen ben ik met l'n moeder naar de badkamer gevlucht, die het verst van de voordeur ligt, en daar afgewacht. Ik heb duidelijk 2x gehoord dat er op de deur werd geklopt. Ik dacht, ik zeg het maar even xD.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Zeg gewoon dat ze kan oprotten, lol.


    I live for the applause, you will die for it.

    Haar niet binnenlaten en blokkeren op facebook :)


    Has no one told you she's not breathing?

    Wtfffff. Licht haar ouders in dat je geen zin in haar hebt.
    Raar kind.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    @ Amortensia: Haha, samen met je moeder? Weet je er moeder ervan dan?

    &

    Filettino schreef:
    Ik vind dat meisje wat eng. Wees heel duidelijk en ga samen met jouw ouders naar haar ouders. Maak afspraken met haar dat je niet wilt dat ze zo doet, omdat je dit ze je stalkt. Verwijder haar van social media e.d., neem niet de bus met haar, tenzij het zo uitkomt, stuur haar weg tijdens het eten als ze toch komt, bel de ouders als ze doorgaat. Als ze niet stopt en met haar ouders' hulp ook niet, dan moet je toch een andere aanpak gaan ondernemen die iets radicaler is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Neem een waakhond :Y)


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    JohnHWatson schreef:
    Wat een brutaal rotkind is me dat zeg. Eventjes je huis binnenkomen om te wachten tot je klaar bent met eten? Ik zou haar al niet in mijn huis toelaten.

    OT: laat het ten eerste niet meer toe dat ze je zomaar komt storen tijdens het avondeten. Leg uit dat dat een moment is van rust, waar je gewoon wilt eten. En daarna eens aanspreken over dat ze je minder moet volgen, dat ze zo geen vrienden gaat vinden als ze constant aan jou plakt. En inderdaad eens met haar ouders praten, en met de jouwe.
    Als ze de boodschap nog niet heeft begrepen, laat je ouders dan met de hare praten dat ze niet luistert en niets helpt, dat ze eens zelf voor hun kind mogen zorgen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Aangifte


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Hardy schreef:
    Ik zou haar het echt gewoon een keer recht uit zeggen, maar echt hard. Niet van 'ik vind het niet zo leuk' maar echt gewoon, van 'ik moet echt is dringend me u praten; ik heb echt het gevoel dat je me stalkt, ik wil beste vrienden zijn, maar ik kan er niet langer tegen dat jij me elke moment wilt opeisen. Dus of doe je er wat aan, of je laat me gewoon volledig gerust.'
    Dat komt wel aan bij normale mensen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"