Dat meldt Deadline vrijdag.
Regisseur Zack Snyder kondigde al eerder aan dat Batman ook zal verschijnen in de nieuwe film, maar wie hem zou gaan spelen was nog niet bekend. Superman zal gespeeld worden door Henry Cavill, die dat ook al deed in het eerste deel.
Volgens de regisseur biedt Affleck een "interessant tegenwicht" voor de Superman van Cavill.
Affleck neemt de rol over van Christian Bale, die Batman speelde in de Dark Knight-trilogie van regisseur Christopher Nolan. Bale heeft eerder al gezegd dat hij drie Batman-films genoeg vond.
Naast Christian Bale werd Batman eerder gespeeld door Michael Keaton (Batman en Batman Returns), Val Kilmer (Batman Forever) en George Clooney (Batman & Robin).
De wereldwijde première van de film staat gepland voor 17 juli 2015.
Bron. NU.nl
Ik zelf heb hier gemengde gevoelens over. Hij was fantastisch als Rafe in Pearl Harbor. En ik heb al veel kritiek gelezen hoe erg Daredevil faalde en hij nu een nieuwe held speelt.
Maar... Chris Evans speelde eerst The Human Torch in Fantastic Four en is nu Captain America.
Heath Ledger kreeg ook veel kritiek toen hij werd gecast als The Joker.
Ik ben heel erg benieuwd naar World's Finest/Superman VS. Batman.
Groot fan van allebei de DC helden dus ik kijk er naar uit.
Ik had liever Richard Armitage, Gerard Butler of Christian Bale weer terug gehad. Maar de Nolan Trilogy is done, de torch wordt overgedragen naar een nieuwe Batman.
Wat vinden jullie?
“She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus