• Heyo!

    Zijn er hier mensen die elektrische gitaar spelen? Ik heb al heel lang de wens om het te doen namelijk, maar weet niet zo goed hoe ik ermee moet beginnen. Ik wil namelijk geen lessen gaan volgen maar alles zelf leren (een vriend van me kan heel goed spelen en heeft het ook zelf geleerd).
    Nu is mijn vraag; met welke gitaar kan ik het beste beginnen? Geld is niet per se een issue, dus daarom wil ik niet het goedkoopste hebben, maar gelijk iets wat bij me past...
    Tips en dergelijke?

    Je begint altijd met een akoestische gitaar! :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Zonderland schreef:
    Je begint altijd met een akoestische gitaar! :)

    Die heb ik al. (:
    Maar mij werd ook juist gezegd dat akoestisch moeilijker is dan elektrisch...

    Als je nog nooit gitaar hebt gespeeld kan je beter met een akoestische gitaar leren spelen in plaats van met een elektrische gitaar.
    EDIT: maar ik zie net dat je die al hebt. Dus dan zou ik geen antwoord kunnen geven.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2013 - 13:07 ]


    Ex astris, sciencia

    Zonderland schreef:
    Je begint altijd met een akoestische gitaar! :)

    Hoeft niet perse, mijn gitaarleraar zegt dat dat bullshit is.

    Ik en ik zou zeggen, als jij elektrisch wilt spelen is het bullshit om eerst akoestisch te gaan spelen, akoestisch is ook veel moeilijker.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2013 - 13:08 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ackerman schreef:
    (...)
    Hoeft niet perse, mijn gitaarleraar zegt dat dat bullshit is.

    Ik en ik zou zeggen, als jij elektrisch wilt spelen is het bullshit om eerst akoestisch te gaan spelen, akoestisch is ook veel moeilijker.

    Ja, ik heb wel een akoestische, al een aantal jaren, maar ik doe er in feite niets mee puur omdat ik akoestisch niet zo mooi vind.
    Daarom wil ik ook graag overstappen naar elektrisch. ^^

    Draculea schreef:
    (...)
    Ja, ik heb wel een akoestische, al een aantal jaren, maar ik doe er in feite niets mee puur omdat ik akoestisch niet zo mooi vind.
    Daarom wil ik ook graag overstappen naar elektrisch. ^^

    Dan zou ik gewoon beginnen met elektrisch ^^
    Ga naar je dichtsbijzijnde muziekwinkel en zeg dat je graag elektrische gitaar wilt spelen. Als het goed is, helpen zij je aan een mooie en goede gitaar. Ik raad je wel aan om er ook versterker bij te kopen, dat wil nog wel eens helpen bij het oefenen. :'D En qua gitaar, Fendertje moet het goed doen.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2013 - 13:20 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    je wilt iets dat bij je past :3? tell me what kind of music do you want to play ^^?

    ik speel al ehh.. 9 jaar gitaar begon 1 jaartje acous, maar dat is vette bullshit dat dát eerst moet, want zoals hier boven al gezegd is, het is 'moeilijker' nou vooral om er geluid uit te kunnen krijgen dat mooi blijft + harder indrukken op de fretten = groeven in je vingers ;p

    hmm je gitaar is belangrijk met elektrisch, maar ook zeker voor 60 % komt het geluid uit je versterker, dus wil je eentje met ingebouwde effecten en dergelijke ?
    spider line 6 is een van m'n fav amps, heb zelf een behringer van 2 x 60 watt ;3

    hier is mijn ESP ltd F-500 matzwart ;D met actieve elementen ^^


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    notyourhero schreef:
    je wilt iets dat bij je past :3? tell me what kind of music do you want to play ^^?

    ik speel al ehh.. 9 jaar gitaar begon 1 jaartje acous, maar dat is vette bullshit dat dát eerst moet, want zoals hier boven al gezegd is, het is 'moeilijker' nou vooral om er geluid uit te kunnen krijgen dat mooi blijft + harder indrukken op de fretten = groeven in je vingers ;p

    hmm je gitaar is belangrijk met elektrisch, maar ook zeker voor 60 % komt het geluid uit je versterker, dus wil je eentje met ingebouwde effecten en dergelijke ?
    spider line 6 is een van m'n fav amps, heb zelf een behringer van 2 x 60 watt ;3

    hier is mijn ESP ltd F-500 matzwart ;D met actieve elementen ^^


    Hm beetje rock/metal, in die richting in ieder geval.
    Ja dat had ik ook al gemerkt, met die afdrukken haha :'D

    Nah eigenlijk hoeft er niet eens zoveel poespas bij, het mag wel een beetje regular zijn opzich.
    Die van jou ziet er echt heel nice uit trouwens!

    Maar ik denk dat ik Ackerman's advies neem en binnenkort maar eens naar Huigens - muziekwinkel - ga. (:
    Ik ben best wel excited, want ik wil dit al best lang. Maar ik heb er nog niet veel verstand van. :'D