Hello Quizletters van me! :')
Ik zat net op een andere site waar een discussie aan de gang was over of je als homo/lesbisch/bi hand in hand mag rondwandelen op straat. Aangezien het op een forum was voor anders geaarden, vond ik het vreemd dat vrijwel de meerderheid vond dat je dat niet mag doen. Ze hadden hier verschillende redenen voor, maar deze twee kwamen toch het meest naar voren.
"Hand in hand lopen is iets intiems en moet tussen jullie twee blijven. Anderen hoeven dit niet te zien,"
"Je wordt bestempeld als homo en ze zullen je enkel kennen als 'die homo' en niet 'die natuurliefhebber' of 'die sportvriend', enkel 'een homo',"
Daarnaast vonden velen ook dat je dit niet kan doen als hetero-koppel om de eerste reden die ik vermeld heb.
Ik vroeg me nu dus af wat jullie standpunt hier omtrent is?
Ik zelf vind dat als ze het nu over elkaar "aflebberen" hadden, dat ze zeker gelijk hadden. Ik vind het heel awkward als twee mensen voor mijn neus elkaar aan het 'opvreten' zijn. Maar aangezien het hier enkel over 'hand in hand lopen' gaat, vind ik het echt vreemd dat bijna de meerderheid vindt dat je dit niet kan doen in het openbaar. Ik vind niks vreemd of walgelijk aan hand in hand lopen, omdat het maar twee handen zijn die elkaar vast hebben. Als ik het zou beschrijven, dan vind ik het schattig, oftewel heb ik er gewoon geen mening over.
Met het tweede standpunt ben ik het ook helemaal niet mee eens. Je wordt misschien wel bestempeld als homo, maar de meeste op dat forum zijn ook homo, lesbisch of bi, dus ik zie het probleem niet. Daarnaast zullen mensen je altijd wel met iets bestempelen. Is het niet met 'homo', dan is het wel met 'slet'. Ik zie echt niet in waarom hand in hand lopen enkel iets zou moeten zijn tussen jullie twee. Hand in hand lopen vind ik nu net de schoonste vorm van laten zien dat je verliefd op elkaar bent. Maar dat is mijn mening en ik ben benieuwd wat jullie hier van denken. :p Ook bij een hetero koppel. :p
[ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 17:53 ]
Take me to wonderland