Anna Sharp - Kamer/onder.
Kleding.
Ik word wakker door een wekker die afloopt. Het is 8u, maar ik hoor hier en daar al wat geluiden. Ik besluit me aan te kleden en kies voor de eerste dag wat nets aan te doen. Ik voelde me hier sowieso meer comfortabel in. Ik keek nog eens achterom naar Gregor, maar hij lag nog diep te slapen. Hij werd meestal niet wakker door de wekker, dat was wel prettig voor mij. En voor hem, zo hoefde hij niet vroeg op te staan. Ik liep naar onderen en zag al een hele hoop mensen wakker.
'Goedemorgen,' mompelde ik en zette koffie en thee. Ik had geen idee of sommige zich al ontbijt uit de ijskast hadden gebietst. Ach, wat maakte het uit. Ik nam mijn jas en stapte in de pickup om onder in het dorp verse broodjes, levensmiddelen en verschillende kranten te halen.
Toen ik terug kwam, zette ik alles op tafel en schonk de koffie en de thee in grote kannen.
Ik had me weer zoals altijd terug getrokken in de bibliotheek na het ontbijt. Ik had besloten dat de eerste paar dagen waren voor de jongeren om elkaar te leren kennen. In die tijd waren ze vrij om te doen wat ze wilden. Vanmiddag zou ik met een groep misschien een wandeling gaan maken hier in het bos. Ik was er bekend en het was nu aan de rest om er bekend te worden. Gregor kwam plots de bibliotheek binnen en hij ging op het bureau zitten. Ik keek even naar hem op en liet een glimlach over mijn lippen spelen en ging toen verder aan het werk.
Het liep tegen de middag toen ik honger begon te krijgen en dekte de tafel voor groep 1 en 2.
-Ik heb ijskast geschreven. Iemand daar problemen mee? Dat ben ik namelijk gewend te zeggen, in plaats van koelkast of frigo of whatever.
-Haha, ik wilde bijna zeggen dat een uil de krant kwam brengen, zo boven op de berg, maar helaas. Het is geen HP.
Dena Fields
Kleding.
Ik had me na het ontbijt mijn tanden gepoetst en daarna was ik begonnen met het uitpakken van mijn koffer. Normaal was ik te lui om mijn koffer uit te pakken, maar nu had ik niets te doen. Nadat ik daarmee klaar was, liep ik naar de bibliotheek om daar een goed boek uit te zoeken. Ik zag dat mevrouw Sharp bezig was met iets. Ik groette haar vriendelijk en ze begroette me vriendelijk terug. Na een korte blik viel het me op dat het niet op alfabet was. 'Het is niet op alfabet,' voegde mevrouw Sharp er aan toen. 'Als je over de jaren heen alleen maar pubers in je huis hebt die hier in de bibliotheek rondlopen, kun je verwachten dat alles geplaatst wordt waar het niet hoort. Misschien laat ik jullie dat allemaal wel goed doen,' zei ze en voegde er een grote glimlach aan toe. Ik glimlachte terug als antwoord en begon gewoon in een losse boekenkast te zoeken. Het eerste boek wat ik tegen kwam was sense & sensibility. Ik nam het en liep terug naar de kamer waar ik me op mijn bed legde. Ik had het boek al eens eerder gelezen, maar toch besloot ik het opnieuw te lezen. Het stoorde me na een bladzijde of drie dat Matt en Laurinda zo'n herrie maakte. 'Gaan jullie vrijen?' vroeg ik duidelijk aan hen, terwijl ik mijn boek bleef staren.
-Aangepast.
[ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 21:19 ]
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt