LeDerp schreef:
(...)
Rechten zijn iets anders dan grondrechten -.-'' Als de mensen hier nou eens even goed naar de titel van dit topic keken zouden ze dat zich ook eindelijk eens beseffen. Grondrechten zijn namelijk rechten die fundamenteel zijn voor een rechtstaat. Er mogen van mij best een paar kleine wetjes aan worden genomen die zeggen dat je je beest niet met opzet mag mishandelen.
Over dat stukje waar je praat over een band tussen mens en dier, mensen kunnen ook hechten aan stenen of tassen of wat dan ook dus dat zegt per definitie helemaal niks. Ook dat stukje over trouwe dieren slaat nergens op. Denk je echt dat je kat je net zo trouw blijft als je hem een maand geen eten geeft?
En dieren zijn al helemaal niet vredelievend, wat is dat nou weer voor bullshit? Ik weet niet of je wel eens dieren in het wild hebt gezien, ik namelijk wel en geloof me, die beesten zijn helemaal niet meer zo vredelievend als ze een zebra aan stukken scheuren.
Ten eerste heb ik de titel van dit topic wel gelezen. Het feit dat het over grondrechten gaat, veranderd mijn standpunt niet.
En god, wat trek jij dingen uit z'n verband zeg. Tassen en stenen voelen niks. Dieren wel. Heb jij een tas met emotie? Volgens mij niet.
Ik weet niet waar jou haat voor dieren vandaan komt, maar het kan geen kwaad om je gedachtegang over ze wat aan te passen.
Mocht het zo zijn dat je kat wegloopt (en dus niet trouw is) omdat je hem een maand geen eten geeft, vind ik dat logisch. Jij blijft toch ook niet bij je vriend als hij je zou slaan? Je bent toch ook niet gelukkig als je ouders je geen eten zouden geven? In zo'n geval hoef je ook niet trouw te zijn. De mens is dan het kwaad, niet het dier.
En ik vind dieren van nature veel onschuldiger dan mensen. Dat wilde dieren een zebra eten is natuur. In de natuur is dat normaal. Grondrechten zouden meer van toepassing zijn op huisdieren en vee. Die dieren zijn afhankelijk van hun baasje. Als dat baasje het dier niet goed verzorgd, vind ik dat die gestraft mag worden of een verbod moet krijgen om geen huisdieren meer te mogen houden.
You are beautiful, you are love.