• Oke, ik ben misschien pas 12, maar ik schrijf heel graag. Maar beginnen met een verhaal is niet echt mijn ding, ik schrijf twee zinnen af die ik binnen 2 minuten al weer doorgekrast heb en het volgende kwartier schrijf ik een heel blad vol, maar als ik weer terug kijk vind ik het helemaal nergens op slaan. En dan stop ik dus maar weer. Nou ja, iemand dus tips hoe ik het begin van een verhaal wel boeiend kan maken?

    Xo

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    if love was a storybook we'd meet on the very first page

    Veel verhalen lezen. Ervaar veel dingen, ga naar concerten, lees veel boeken, luister muziek, reizen, ga naar inspirerende plekken zoals (bij mij dan) het park, het strand, rustige plekken, etc. Dit zijn mijn tips :Y)


    I recycle my thoughts.

    1. Stop met het uitkrassen. Zelfs als het slecht is: Oefening baart kunst. Gewoon doorzetten. Dwing jezelf om te blijven schrijven en blijven doorgaan.
    2. Maak het begin interesant, mysterieus, maar geef niet te veel weg.
    3. Ik zelf plan mijn verhaal altijd, zodat ik altijd weet waar ik er mee heen wil.

    This always helps me too.

    Sorry for any spelling mistakes; my Dutch is slowly getting terrible.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ben ook 12, schrijven is dan helemaal niet raar hoor. :Y)
    Ik begin altijd gewoon met schrijven, dan komt de inspiratie vanzelf. En als je geen inspiratie hebt, kun je muziek gaan luisteren. Helpt soms bij mij.
    Je moet sowieso eens proberen met een verhaal door te gaan in plaats van meteen door te krassen. Daar kan soms een heel goed verhaal vandaan komen!

    Ik schrijf meestal eerst een planning voor hoe ik het verhaal wil laten lopen, dat helpt me om de belangrijke dingen op een rijtje te houdenen op die manier gaat het schrijven vaak een stuk beter. Ook zoals hier boven al gezegd is, oefwnimg baart kunst. Hoe meer je schrijft, hoe beter het schrijven zal gaan!


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Gewoon goed nadenken en niet zomaar beginnen is een optie. Voor ik begin met een verhaal, wat ik zelde doe, neem ik eerst lang te tijd om simpel na te denken over een verhaal.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sinistre schreef:
    Gewoon goed nadenken en niet zomaar beginnen is een optie. Voor ik begin met een verhaal, wat ik zelden doe, neem ik eerst lang de tijd om simpel na te denken over een verhaal.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 19:57 ]


    26 - 02 - '16

    Veel verhalen lezen! Dan heb je eenmaal een beeld van hoe mensen hun verhalen beginnen en dan kan je zo je eigen manieren vormen.


    -

    -> Titel aangepast, alleen help is niet toegestaan


    I am an idiot, I move.