• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hebben op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8



    Users die Perciver shippen
    Square
    PercyWood
    Theodora
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Justified
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Unimaginable
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Atomic
    Moore
    Limits
    Bridgit
    simonella
    KittyChan
    Conquistador
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Pom
    Puzzel
    Wunjo
    Martenvilijn
    Firedemon
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van PercyWood
    Chocolate van PercyWood
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van PercyWood
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    I love you so damn much ~ Perciver van Conquistador
    Casting Rainbows van Escritura
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van PercyWood
    Perciver Characters van PercyWood
    Perciver United van PercyWood
    Golden Snitch van PercyWood
    Chibi Percy van PercyWood
    Chibi Oliver van PercyWood
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van PercyWood op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Perciver vragenlijst - Vragenlijst van Martenvilijn
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

    Normaal maakt Square hem altijd aan, maar aangezien ze op vakantie is, heb ik hem bij deze even aangemaakt.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 12:01 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Escritura schreef:
    (...)

    Exactly.
    Though one day I would love to co-write a Perciver story. :Y) But first, I should focuss on Casting Rainbows. (: you know, angst, drama, breaking everyone's hearts...

    I can't do happy, okay? I like to torture my characters.


    I'm the opposite; I can't torture my characters without feeling horrible. 90% of what I write is happy, plotless fluff, sometimes even if I try for angst. Or maybe especially if I try for angst, heh. :')
    And that's exactly why Casting Rainbows is going to kill me, because I'm really, really not an angst person. But it's too good and I want mooore, even though I know it's going to hurt. It can't be healthy. (krul)




    Theodora schreef:
    (...)

    Wel. Het eerste dat mij te binnen schiet is een RPG waarin er een spreuk mislukt is waardoor alle jongens op Hogwarts tijdelijk homoseksueel geworden zijn, waardoor degenen die het al waren ook makkelijk hun gevoelens voor elkaar kunnen toegeven.
    Maar het lijkt me alsnog een hele opgave om zoiets voor elkaar te krijgen; dat het mooie verhaallijn is, dat je genoeg kandidaten hebt, dat er niet alleen smut geschreven wordt,...


    Ik heb een keer een crackfic gelezen met ongeveer dat plot, alleen dan zonder de mislukte spreuk. Iedereen wás gewoon gay. Het was erg, uh, bijzonder. Wel de meest pure soort crack die je kunt vinden, though. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik heb een keer een crackfic gelezen met ongeveer dat plot, alleen dan zonder de mislukte spreuk. Iedereen wás gewoon gay. Het was erg, uh, bijzonder. Wel de meest pure soort crack die je kunt vinden, though. :W


    Lach me niet uit, I was trying to be helpful :W


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Square schreef:
    (...)

    Ik heb een keer een crackfic gelezen met ongeveer dat plot, alleen dan zonder de mislukte spreuk. Iedereen wás gewoon gay. Het was erg, uh, bijzonder. Wel de meest pure soort crack die je kunt vinden, though. :W


    To be honest, I never got that. concidering this is in the 1990's, right? If you keep it in the original time frame of the harry potter books. People were not that okay with gay people back then. Some still aren't...
    And I will point this out in Casting Rainbows as well


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Zal ik het doen of niet?
    Want als we een neutraal iemand kiezen die perce en oliver aanduid is er geen probleem(nerd)


    Queer zijn is gewoon alles

    Theodora schreef:
    (...)

    Lach me niet uit, I was trying to be helpful :W


    Ik lachte je niet uit, ik liet alleen mij ervaringen met soortgelijke verhalen horen. :Y) Maar op zich lijkt het mee een heel grappig idee voor een RPG. Juist in die vorm zou zoiets goed werken, denk ik.




    Escritura schreef:
    (...)

    To be honest, I never got that. concidering this is in the 1990's, right? If you keep it in the original time frame of the harry potter books. People were not that okay with gay people back then. Some still aren't...
    And I will point this out in Casting Rainbows as well


    Waarschuwing: rant ahead. Dit is niet tegen jou gericht, natuurlijk, maar ik kan echt geen kort antwoord geven als het over dit onderwerp gaat. Too many feels.
    Wat je zegt klopt natuurlijk, maar toch vind ik het eigenlijk de grootste fout in de HP serie dat er nooit wordt genoemd dat iemand niet hetero is. Er zijn zó veel personages - ik zou geen enkel verhaal kunnen noemen met meer bij naam genoemde, vaak vrij goed uitgewerkte en gelaagde personages - en toch is Dumbledore het enige personage waarvan we weten dat hij gay is, en dat komt alleen doordat JKR dat achteraf heeft gezegd. Natuurlijk is de tijd en instelling van veel mensen in die periode (en nu nog, inderdaad, helaas) een probleem, maar dat is niet onoverkomelijk; ook toen waren er wel mensen die het wél oké vonden, en bovendien speelt het hele boek zich af in een wereld met tovenaars, heksen en draken - het zou echt niet plotseling allemaal ongeloofwaardig zijn geworden als tovenaars naast kobolden en bijtende boeken ook homoseksualiteit als iets normaals beschouwden, zelfs al zouden muggles flauw vallen van schok. Het valt ook niet te zeggen dat het goed is dat JKR nooit iemand heeft geout als homo omdat dat niet is waar een personage om draait, of omdat dat niet het belangrijkste aspect van een personage is en het daarom niet in het bijzonder naar voren gebracht zou moeten worden; natuurlijk klopt dat, maar al haar personages hebben zo veel facetten en zijn zo goed uitgewerkt dat ze echt ook wel andere kanten zouden hebben gehad. Het is eerder onrealistisch dat er níémand gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht lijkt te hebben en dat er helemaal nooit over wordt gepraat of gedacht, dan als dat wel zou zijn gebeurd.
    *sigh* I dunno, er zijn vast ook heel veel argumenten voor te vinden die het logisch maken dat er geen queer personages voorkomen, maar ik vind het toch een gemis. Zeker omdat heel veel kinderen van nu zich met de personen in die boeken identificeren, en het is niet goed als de hele wereld dan happy hetero lijkt te zijn. In HP zitten juist een heleboel sympathieke 'outcast' types, maar homoseksualiteit is opvallend afwezig.

    En voor het gebrek aan homofobie in fanfic; fanfic is vaak een happy place. Het mooie is juist dat je er alles mee kunt doen wat je wilt en dat je met de canon of realiteit kunt knoeien als je dat wilt, dus kun je de duistere kanten weglaten. Niet realistisch, wel fluffy. (:
    Maar je kunt hem natuurlijk ook juist naar voren brengen, als je dat soort fic wilt schrijven en al onze harten wilt breken. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Waarschuwing: rant ahead. Dit is niet tegen jou gericht, natuurlijk, maar ik kan echt geen kort antwoord geven als het over dit onderwerp gaat. Too many feels.
    Wat je zegt klopt natuurlijk, maar toch vind ik het eigenlijk de grootste fout in de HP serie dat er nooit wordt genoemd dat iemand niet hetero is. Er zijn zó veel personages - ik zou geen enkel verhaal kunnen noemen met meer bij naam genoemde, vaak vrij goed uitgewerkte en gelaagde personages - en toch is Dumbledore het enige personage waarvan we weten dat hij gay is, en dat komt alleen doordat JKR dat achteraf heeft gezegd. Natuurlijk is de tijd en instelling van veel mensen in die periode (en nu nog, inderdaad, helaas) een probleem, maar dat is niet onoverkomelijk; ook toen waren er wel mensen die het wél oké vonden, en bovendien speelt het hele boek zich af in een wereld met tovenaars, heksen en draken - het zou echt niet plotseling allemaal ongeloofwaardig zijn geworden als tovenaars naast kobolden en bijtende boeken ook homoseksualiteit als iets normaals beschouwden, zelfs al zouden muggles flauw vallen van schok. Het valt ook niet te zeggen dat het goed is dat JKR nooit iemand heeft geout als homo omdat dat niet is waar een personage om draait, of omdat dat niet het belangrijkste aspect van een personage is en het daarom niet in het bijzonder naar voren gebracht zou moeten worden; natuurlijk klopt dat, maar al haar personages hebben zo veel facetten en zijn zo goed uitgewerkt dat ze echt ook wel andere kanten zouden hebben gehad. Het is eerder onrealistisch dat er níémand gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht lijkt te hebben en dat er helemaal nooit over wordt gepraat of gedacht, dan als dat wel zou zijn gebeurd.
    *sigh* I dunno, er zijn vast ook heel veel argumenten voor te vinden die het logisch maken dat er geen queer personages voorkomen, maar ik vind het toch een gemis. Zeker omdat heel veel kinderen van nu zich met de personen in die boeken identificeren, en het is niet goed als de hele wereld dan happy hetero lijkt te zijn. In HP zitten juist een heleboel sympathieke 'outcast' types, maar homoseksualiteit is opvallend afwezig.

    En voor het gebrek aan homofobie in fanfic; fanfic is vaak een happy place. Het mooie is juist dat je er alles mee kunt doen wat je wilt en dat je met de canon of realiteit kunt knoeien als je dat wilt, dus kun je de duistere kanten weglaten. Niet realistisch, wel fluffy. (:
    Maar je kunt hem natuurlijk ook juist naar voren brengen, als je dat soort fic wilt schrijven en al onze harten wilt breken. (cat)


    Fanfic is vaak een happy place.... That depends on the kind of writers you follow. Because everything around me is pain and heartbreak. XD but okay.
    Anyway! I guess that's all true. I guess, since JK never actually said anything about it, that's something where you can take some.. artistic freedom. In your eyes, Wizards and witches would be totally fine with gays. Yet even Witches and Wizards can be quite judgmental. I mean, even in the books, magical creatures like cobolts, centaurs, etc are not equal to wizards. So there would definititely be some discrimination, atleast in my point of view.

    And all this makes the world of perciver fanfics nice and varied. :Y)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Fanfic is vaak een happy place.... That depends on the kind of writers you follow. Because everything around me is pain and heartbreak. XD but okay.
    Anyway! I guess that's all true. I guess, since JK never actually said anything about it, that's something where you can take some.. artistic freedom. In your eyes, Wizards and witches would be totally fine with gays. Yet even Witches and Wizards can be quite judgmental. I mean, even in the books, magical creatures like cobolts, centaurs, etc are not equal to wizards. So there would definititely be some discrimination, atleast in my point of view.

    And all this makes the world of perciver fanfics nice and varied. :Y)


    Tja, ik heb nou eenmaal een voorkeur voor romcom-y fluffy fic, dus dan is het wel happy. :Y) Maar als je allemaal pain en heartbreak leest, komt er dan niet juist voldoende homofobie in voor? Ik bedoel, dat lijkt me wel iets wat helpt om je personages nog wat extra depressief te maken. :p

    Mijn officiële headcanon is eigenlijk dat de tovergemeenschap over het algemeen geen probleem heeft met homoseksualiteit, maar dat het in puurbloed families toch niet graag gezien wordt. Niet per se omdat er iets mis mee is, want dat is een oridinair muggle-idee, maar omdat het geen kinderen voortbrengt, wat belangrijk is voor het voortbestaan van de bloedlijn. Maar ik zie ook wel hoe je aan jouw beeld komt en dat klinkt ook erg logisch. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hey, I want it bad staat in de top... Gaat goed x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ^
    YAY!!!


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    (...)

    Tja, ik heb nou eenmaal een voorkeur voor romcom-y fluffy fic, dus dan is het wel happy. :Y) Maar als je allemaal pain en heartbreak leest, komt er dan niet juist voldoende homofobie in voor? Ik bedoel, dat lijkt me wel iets wat helpt om je personages nog wat extra depressief te maken. :p

    Mijn officiële headcanon is eigenlijk dat de tovergemeenschap over het algemeen geen probleem heeft met homoseksualiteit, maar dat het in puurbloed families toch niet graag gezien wordt. Niet per se omdat er iets mis mee is, want dat is een oridinair muggle-idee, maar omdat het geen kinderen voortbrengt, wat belangrijk is voor het voortbestaan van de bloedlijn. Maar ik zie ook wel hoe je aan jouw beeld komt en dat klinkt ook erg logisch. ^^


    Surprisingly, no... I haven't read a lot of homophobic fics at all :'D I'm sure they're out there though.
    Jou punt klinkt ook erg logisch. (: Soms is het fijn om zulke dingen te bespreken. without the other person going bat-shit crazy because you don't agree with their opinion. :'D


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    Finley schreef:
    (...)

    Surprisingly, no... I haven't read a lot of homophobic fics at all :'D I'm sure they're out there though.
    Jou punt klinkt ook erg logisch. (: Soms is het fijn om zulke dingen te bespreken. without the other person going bat-shit crazy because you don't agree with their opinion. :'D


    Sorry, dit was mijn reactie. Ik had niet door dat ik op het account van de verloofde zat. >.>


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Lish. Why are you on Amy's account :')?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Lish. Why are you on Amy's account :')?


    I forgot that she had logged in to check something, and I posted without thinking. I also did this in one of the writing contest topics, where I'm judging. -.-


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    I forgot that she had logged in to check something, and I posted without thinking. I also did this in one of the writing contest topics, where I'm judging. -.-


    Oh sweetie. And then you call Amy a special cookie :p
    It's weird to see "Amy" writing Dutch like that :')


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik was op zoek naar references voor een tekening, maar de afbeelding die ik vond was al bijna te perfect. Ik heb dit dus niet getekend - al is dat waarschijnlijk wel duidelijk ^^' - maar ik heb wat fotobewerkingsmagie geprobeerd. Ik was er zo'n twee uur mee bezig en nu vraag ik me zeer serieus af wat ik in Merlinsnaam aan het doen ben met mijn leven.
    Q krimpt alles; klik op de afbeelding voor een grotere versie.
    Afbeelding, Hogwarts logo, boeken, vlaggen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan