• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hebben op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8



    Users die Perciver shippen
    Square
    PercyWood
    Theodora
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Justified
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Unimaginable
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Atomic
    Moore
    Limits
    Bridgit
    simonella
    KittyChan
    Conquistador
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Pom
    Puzzel
    Wunjo
    Martenvilijn
    Firedemon
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van PercyWood
    Chocolate van PercyWood
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van PercyWood
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    I love you so damn much ~ Perciver van Conquistador
    Casting Rainbows van Escritura
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van PercyWood
    Perciver Characters van PercyWood
    Perciver United van PercyWood
    Golden Snitch van PercyWood
    Chibi Percy van PercyWood
    Chibi Oliver van PercyWood
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van PercyWood op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Perciver vragenlijst - Vragenlijst van Martenvilijn
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

    Normaal maakt Square hem altijd aan, maar aangezien ze op vakantie is, heb ik hem bij deze even aangemaakt.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 12:01 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Draville, als in Draco/Neville? Nog niet eerder van gehoord. :'D
    O, mijn ouders lijken er overigens ernstig op gefocust te zijn om deze zomer zo min mogelijk in Nederland door te brengen, dus donderdag vertrek ik alweer naar Frankrijk voor twee weken. :') Maar als het goed is komt Inge dan weer thuis, dus kan zij het nieuwe topic openen. ^^



    Tara heeft er zelfs een story van! ^^

    en have fun op je vakantie!!!!! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Inderdaad Draco/Neville. I love them (:


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Nou Jip, ik bladerde vanochtend nog door het eerste topic - ik zocht iets, maar ik heb het niet gevonden en weet nu ook niet meer wat ik zocht :') - en daar noemde Emrys Draville ook en reageerde jij erop, dus je hebt er wel ooit al van gehoord. Ja ja. :Y)
    En alvast veel plezier op vakantie. Heb je daar wi-fi?

    Ik zit overigens van donderdag op vrijdag op de boot en kom pas vrijdagmiddag weer thuis, maar daarna kan ik tien aanmaken. Dat wordt een feestje; ons eerste jubileum. :3

    O, en ik ship Draville niet, sorry. Ik ben te zeer gehecht aan Neville/Luna. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Nou Jip, ik bladerde vanochtend nog door het eerste topic - ik zocht iets, maar ik heb het niet gevonden en weet nu ook niet meer wat ik zocht :') - en daar noemde Emrys Draville ook en reageerde jij erop, dus je hebt er wel ooit al van gehoord. Ja ja. :Y)
    En alvast veel plezier op vakantie. Heb je daar wi-fi?

    Ik zit overigens van donderdag op vrijdag op de boot en kom pas vrijdagmiddag weer thuis, maar daarna kan ik tien aanmaken. Dat wordt een feestje; ons eerste jubileum. :3

    O, en ik ship Draville niet, sorry. Ik ben te zeer gehecht aan Neville/Luna. ^^

    Je hebt gelijk, agent, ik loog. Ik ben een verschrikkelijk mens. Het spijt me. Handboei me, ik verdien het. :') Kon het niet laten. x'D Ik kon me het in ieder geval niet meer herinneren, maar dat verbaast me weinig, want mijn geheugen is één grote gatenkaas.
    Dankjewel! ^^ Waarschijnlijk wel, maar er is een kans dat het daar heel duur is, dus zal ik in ieder geval niet de hele tijd wi-fi hebben (tenzij ik er het geld voor kan vinden). Ze hebben het in ieder geval wel verbeterd, want vorig jaar hadden ze alleen wi-fi in het restaurant en lag dat er bijna altijd uit. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Je hebt gelijk, agent, ik loog. Ik ben een verschrikkelijk mens. Het spijt me. Handboei me, ik verdien het. :') Kon het niet laten. x'D Ik kon me het in ieder geval niet meer herinneren, maar dat verbaast me weinig, want mijn geheugen is één grote gatenkaas.
    Dankjewel! ^^ Waarschijnlijk wel, maar er is een kans dat het daar heel duur is, dus zal ik in ieder geval niet de hele tijd wi-fi hebben (tenzij ik er het geld voor kan vinden). Ze hebben het in ieder geval wel verbeterd, want vorig jaar hadden ze alleen wi-fi in het restaurant en lag dat er bijna altijd uit. (cat)


    Tja, ik heb geen handboeien, dus dat zal niet gaan. Maar misschien moet je Percy of Oliver eens vragen. (wbw)

    Mijn vader betaalt voor mijn wi-fi hier. Ik vroeg hem er niet eens om, hij ging er gewoon van uit dat ik contact zou willen hebben met mijn 'internetvrienden'. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Tja, ik heb geen handboeien, dus dat zal niet gaan. Maar misschien moet je Percy of Oliver eens vragen. (wbw)

    Mijn vader betaalt voor mijn wi-fi hier. Ik vroeg hem er niet eens om, hij ging er gewoon van uit dat ik contact zou willen hebben met mijn 'internetvrienden'. :'D


    Amazing father.


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    Een hele late mijn topics, aangezien ik vijf dagen zonder internet zat. (cat)


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Square schreef:
    (...)

    Succes. Als jullie maar niet vergeten foto's/screenshots/whatever te posten straks, want ik ben nieuwsgierig. (:




    In de auto richting Edinburgh vandaag heb ik trouwens geprobeerd samenvattingen te schrijven voor HiPS - meervoud omdat het zich waarschijnlijk over tenminste twee jaar zal uitstrekken, jaar 6 en 7 op Hogwarts, en het vaag in drie delen zal zijn ingedeeld (tenzij ik me weer bedenk :') ).
    Anyway, het klinkt nu wat meer cracky dan het is, denk ik, dus ik zou graag weten of dit een beetje interessant klinkt en of jullie verder zouden willen lezen als dit de samenvatting was die je kreeg. Je mag uiteraard nee zeggen. :'D
    Deel 1: Jaar 6
    Waarin Oliver belangrijke ontdekkingen doet (die voor het overgrote deel niet met straciatella ijs te maken hebben, maar soms wel), Percy dronken is, Oliver dronken is, Angelina duidelijk niet dronken is en er wat gesprekken worden gevoerd in badkamers. Er is ook een monster dat Quidditch cancelt en alle vrouwen in Percy's leven aanvalt, behalve zijn moeder.


    Het klinkt awesome! :Y)

    En over vaders gesproken; volgens mij heb ik enige vader in de wereld die ons smeekt of we ijs willen (ik wil geen ijs, want ik zit zo vol dat ik geen perciverkoekje meer kan zeggen)......
    Mijn leven is sowieso een grote plot-twist want mijn vader houdt van shoppen en mijn moeder niet. Hij heeft meer kleren dan ik! (cat)

    Ik kijk trouwens uit naar de perciver-minions! ;D


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    @ Inge; ik denk dat ze die zelf nodig hebben. Dan wil ik ze natuurlijk niet van ze afpakken. :Y)

    Wat hebben Lisanne (ohgodikkannietspiekenomtekijkenofhetwaarismaarikbenervanovertuigddatjelisanneheet) en jij chille vaders, overigens. :'D Mijn vader wordt altijd juist een beetje knorrig als ik over mensen op het internet praat, want hij vertrouwt het niet. (krul) Als ik 'Inge' of 'Square' laat vallen reageert hij inmiddels al een stuk minder gealarmeerd, maar toen ik laatst Annes nagels aan hem liet zien, raakte hij al bijna half in paniek omdat hij geen idee had wie Anne is. x)
    Mijn moeder doet er overigens een stuk makkelijker over, want haar halve vriendengroep bestaat uit internetvrienden. Laatst bleef er een Peruaanse vriend bij ons op zolder slapen omdat hij op die manier (bijna) gratis op vakantie naar Nederland kon. Ze stelde zelfs een aantal evenementen voor om meetings te organiseren, haha.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    @ Inge; ik denk dat ze die zelf nodig hebben. Dan wil ik ze natuurlijk niet van ze afpakken. :Y)

    Wat hebben Lisanne (ohgodikkannietspiekenomtekijkenofhetwaarismaarikbenervanovertuigddatjelisanneheet) en jij chille vaders, overigens. :'D Mijn vader wordt altijd juist een beetje knorrig als ik over mensen op het internet praat, want hij vertrouwt het niet. (krul) Als ik 'Inge' of 'Square' laat vallen reageert hij inmiddels al een stuk minder gealarmeerd, maar toen ik laatst Annes nagels aan hem liet zien, raakte hij al bijna half in paniek omdat hij geen idee had wie Anne is. x)
    Mijn moeder doet er overigens een stuk makkelijker over, want haar halve vriendengroep bestaat uit internetvrienden. Laatst bleef er een Peruaanse vriend bij ons op zolder slapen omdat hij op die manier (bijna) gratis op vakantie naar Nederland kon. Ze stelde zelfs een aantal evenementen voor om meetings te organiseren, haha.


    Haha, doe je vader de groetjes van me. :Y)
    En een moeder die internetvriendschappen heeft lijkt me ook wel gaaf. Mijn vader is over het algemeen vrij paranoïde wat internet en vooral privacy betreft, maar ik heb hem ooit uitgelegd wat Quizlet is en ik geloof dat hij er wel op vertrouwt dat ik niets stoms doe. In ieder geval kon hij wel lachen toen ik laatst zei dat iedereen die ik via internet ken een enge vijftig jaar oude man is, dus het lijkt me een goed teken dat hij begreep dat dat een grapje was. Hij schoot een keer in de stress toen mijn zusje hem wijs had gemaakt dat ik soms op mijn laptop ging staan (die tien cm hoog is, max) om bij de bovenste boekenplanken te komen (waar ik sowieso wel bij kan, want ik ben laaang). :')




    Om dit even op Perciver te betrekken, ik denk dat Oliver de meer bezorgde vader zou zijn als Molly of Lucy ooit een mugglecomputer kreeg. Ik neigde eerst naar Percy, maar eigenlijk denk ik dat hij die technologie sneller zelf zou proberen te begrijpen, waardoor hij tenminste snapt wat hun dochter allemaal voor rare dingen doet. :'D
    Dat doet me eraan denken dat ik thuis nog een begin aan een fanfic heb liggen waarin Percy en Oliver zichzelf Googlen. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kijk wat ik in Engeland tegen kwam:



    En kijk wat mijn hoofd er van maakte:


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gatsby schreef:
    Kijk wat ik in Engeland tegen kwam:



    En kijk wat mijn hoofd er van maakte:


    Oh my God, geweldig!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Gatsby schreef:
    Kijk wat ik in Engeland tegen kwam:



    En kijk wat mijn hoofd er van maakte:



    Awesome. :Y) Eigenlijk moet dat ook bij fanart. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    voor zover je dat kunst kunt noemen :')


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gatsby schreef:
    voor zover je dat kunst kunt noemen :')


    Het is de nieuwe Mona Lisa. :3 Dat geeft wel even een andere betekenis aan Mona Lisa glimlach, maar goed.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan