• Hallo daar mede-Quizlet gebruikers,

    Ik heb een vraag voor de creatievelingen onder jullie, de schrijvers om specifiek te zijn, maar het kan misschien ook toegepast worden op anderen.
    Gebruiken jullie muziek om de creativiteit in het brein soepeler te laten stromen?
    Ikzelf heb ondervonden dat ik met het beluisteren van muziek (klassiek, muziek die gebruikt wordt bij films of 'trailer music') op een zacht toontje beter kan schrijven. Als het te luid staat wordt ik dan weer afgeleidt. De muziek die ik recent aan het beluisteren is van een muziekstudio genaamd Future World Music, met name het lied Touch of Light http://www.youtube.com/watch/?v=egeIb1b0Als

    Is dit bij jullie ook zo? Indien ja, met welke muziek? Misschien kan ik er ook naar luisteren.


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    Jawel, want zonder muziek kan ik me minder goed inleven, tenzij ik er helemaal geen zin in heb. Ik pas het aan op de stukken, dus als er een enorme ruzie aan de gang is, luister ik naar metal en die shizz. Alleen in het algemeen kan ik daar niet naar luisteren, het leid me teveel af. Meestal luister ik naar piano-, cello-, of vioolstukken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Jazeker. Two steps from hell, infected mushroom, Yiruma, soundtracks van films doen het ook wel. :3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Wanneer ik ga schrijven zet ik altijd instrumentale muziek op. Dat werkt voor mij het beste. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Niet echt om creatiever te zijn, maar om de wereld om me heen buiten te kunnen sluiten. Zonder muziek ben ik veel te snel afgeleid door alles en iedereen, met muziek heb ik daar geen last van omdat ik het toch niet hoor en zo schrijf ik een stuk beter.


    Your make-up is terrible

    Elvenking schreef:
    (...)
    Oh ik zou echt geen favorieten kunnen kiezen eigenlijk, daarvoor vind ik teveel nummer leuk.
    Maar de laatste tijd heb ik wel veel naar het album Nero en Archangel geluisterd. ^^
    En dit nummer heb ik gisteren nog helemaal plat gespeeld haha.


    Die is echt mooi!
    Zelf vind ik dit nummer echt badass: All Is Hell That Ends Well


    Stenenlikker

    Soms. Bijna nooit.

    Bij tekenen helpt het bij mij wel, trouwens.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 11:39 ]


    Tijd voor koffie.

    Assassin schreef:
    Niet echt om creatiever te zijn, maar om de wereld om me heen buiten te kunnen sluiten. Zonder muziek ben ik veel te snel afgeleid door alles en iedereen, met muziek heb ik daar geen last van omdat ik het toch niet hoor en zo schrijf ik een stuk beter.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Destined schreef:
    Niet speciaal om creatiever te zijn, maar voor de sfeeropbouw en in de juiste stemming te komen.
    Creativiteit heb ik zelf denk ik wel, ik heb alleen soms wel even een zetje nodig om in de goede sfeer te komen.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Elvenking schreef:
    Ik gebruik bijna altijd muziek, ja.
    Meestal Two Steps From Hell. :Y)


    +

    Destined schreef:
    Niet speciaal om creatiever te zijn, maar voor de sfeeropbouw en in de juiste stemming te komen.
    Creativiteit heb ik zelf denk ik wel, ik heb alleen soms wel even een zetje nodig om in de goede sfeer te komen.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 12:10 ]


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    ja zeker meestal keltische muziek ˆˆ of pagan


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Macabre schreef:
    Jazeker. Two steps from hell, infected mushroom, Yiruma, soundtracks van films doen het ook wel. :3[/quote
    Oh yes another IM fan! I am not alone!


    No growth of the heart is ever a waste