• Ik ga deze zomer veel weg. Eerst heb ik een week zeilkamp en gelijk daarna ga ik nog vier weken weg met mijn ouders naar Spanje en de Pyrineeën. "Leuk!" Denk je nu misschien, maar zo vielt het voor mij niet...

    In de eerste drie weken heb ik echt ontzettend veel zin, eerst dat kamp, daarna wandelen in de bergen met een ezel en daarna een week in een luxe villa met de familie, maar daarna zijn we nog twee weken weg. (we hebben daar nog niets gepland, maar gaan gewoon kijken als we in Spanje zijn) En daar zie ik dus best erg tegenop. Ik vind namelijk drie weken weg van huis wel genoeg.

    Ik snap dat ik eerst nog een week kamp hebben, dus dat mijn ouders drie weken weg willen, en ik dus vier weken weg ben, ondanks dat ik dat niet leuk vind, snap ik nog. Maar mijn ouders willen natuurlijk weer persé vier weken...

    Ik heb vanalles geprobeerd, maar het heeft niet geholpen, mijn ouders zijn echt niet over te halen... Ze willen echt niet in plaats van 23 aug 18 aug thuiskomen. Ikzelf snap dit niet helemaal, aangezien we dus nog niets gepland hebben. Het ergste vond ik nog wel dat mijn moeder op het laatst een slachtofferrol aan ging nemen. "maar ik heb het hele jaar gewerkt en wil nu gewoon lekker op vakantie" (ze had best veel vrij en is ook een langere tijd een soort van licht overspannen geweest ofzo, maar toen zat ze ook thuis) en al dat soort dingen ging ze zeggen.

    Nu is mijn vraag, weten jullie misschien hoe ik die laatste twee weken nog leuk kan maken? Hebben jullie misschien ideeën wat ik kan doen? Tips? Iets?


    En ja, ik snap dat ik allang blij moet zijn dat ik wegga, naar Spanje nog wel, en dat ik op kamp kan, maar toch, ik heb het gevoel dat mijn ouders geen rekening met me houden, dit is namelijk al het tweede of derde jaar op rij dat we voor mij gewoon te lang weggaan en ik geef ook duidelijk aan dat ik liever wat korter, dichterbij, of zelfs een keertje gewoon helemaal niet wegwil.


    I'm not crazy, I'm an airplane

    Kun je niet thuisblijven? Dat zij op vakantie gaan ofzo


    No growth of the heart is ever a waste

    Nou als je helemaal niet weg wilt, ga dan niet op kamp? Dan ben je minder lang weg.
    Ik snap het op zich wel, in totaal is het ook erg lang. Ik zie ook niet in waarom je perse 4 weken weg zou moeten, ik zou het vreselijk vinden en vind 2 weken zelf ook vaak lang genoeg, gelukkig vinden mijn ouders dit ook.
    Maar goed, misschien handig om je laptop of iets anders mee te nemen om een beetje te kunnen doen wat je normaal thuis doet, een e-reader met ontzettend veel boeken of gewoon een paar normale boeken om te verslinden.


    Your make-up is terrible

    Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik hou er ook niet van om lang weg te gaan, godzijdank mijn vader en broer ook niet. Dit jaar gaan ze zelfs helemaal niet mee, en ga ik met mijn moeder en zusje een week weg. Voor mij is dat lang zat. Het is een beetje dubbel, want het lijkt ondankbaar als je niet mee wilt, omdat sommige mensen niet eens weg kunnen gaan, maar het is prima om te vinden dat je je vakantie ook thuis kan doorbrengen. Wat je ouders betreft, tja, je kan hun niet vragen om níet weg te gaan. Je kan wel beslissen om zelf niet mee te gaan, of om eerder weg te gaan (als dat mogelijk is). Anders zou ik als ik jou was heel veel boeken verzamelen om je mee te vermaken.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 0:34 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik moet ook bekennen dat ik toch wel een huis-mus ben, maar ik vrees niet dat wij je hier erg mee kunnen helpen. Je kunt beter in gesprek gaan met je ouders en de situatie uitleggen en samen een oplossing bedenken. Misschien is het mogelijk dat jullie gezamenlijk eerder naar huis gaan of dat je thuis blijft.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Kun je niet bij een vriendin blijven? Het is wel jouw vakantie. Niet altijd jouw invulling, maar ik vind vier weken weg van huis ook wel wat veel.


    Searching heavens for another earth

    Ik mag dus niet vij een vriendin blijven, laat staan thuis. En ik heb al geprobeerd te praten, helpt ook niet en ze worden nu alleen maar opgefokt van me... Ik ga me maar, zoals gewoonlijk, aanpassen aan allesen iedereen... Ik had alleen zo gehoopt dat het een keer anders kon, maar helaas... Toch bedankt dat jullie me wilde helpen!


    I'm not crazy, I'm an airplane

    Neem een vriendin mee?


    Has no one told you she's not breathing?

    Taiteilijan schreef:
    Kun je niet bij een vriendin blijven? Het is wel jouw vakantie. Niet altijd jouw invulling, maar ik vind vier weken weg van huis ook wel wat veel.


    26 - 02 - '16

    Ik snap het wel, 4 weken is best lang. Nouja veel plezier! Ik ga btw ook naar de pyrineeën in Spanje. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    mag je anders niet bij je oma slapen? of een ander familielid? (Y)

    Je ziet er nu al tegen op, terwijl je er nog niet eens bent. Stel jezelf positief in en probeer er daar gewoon wat van te maken. Zo erg zal het vast niet zijn. (;


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    sorry maar ik zou een moord doen daarvoor... maar dat kan misschien ook wel komen omdat ik in mijn leven totaal maar 2 x op vakantie ben geweest. In spanje zijn wel veel leuke dingen te doen, neem anders puzzel boekjes of zo mee en kijk eens even op internet :)


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik vind dat je een beetje overdrijft. Als je niet 4 weken had willen weg zijn van thuis, had je maar niet moeten kiezen voor een kamp dat net voor jullie vakantieperiode viel. En ook vind ik dat je gemeen doet tegenover je moeder. Oke, ze moet misschien niet elke dag werken, maar ze doet wel het huishouden, vermoed ik, kookt elke dag voor jullie etc, dus dan is het toch begrijpelijk dat ze echt wel naar die vakantie uitkijkt?
    Als ik jou was, zou ik gewoon ietsje dankbaarder zijn en gewoon genieten van alles wat er voor je op het programma staat.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik snap dat je niet zo lang weg wilt , maar als je leuke boeken / e-reader meeneemt , kom je vast wel heel wat uurtjes door in Spanje !
    Je kan ook DIY's gaan doen, zoek alvast hier op wat je wilt gaan doen . Wat ook kan is ;
    shoppen, relaxen, lezen, DIY's doen, sporten, schrijven, internetten .. (:
    Het is sowieso lekker dat je zo lang op vakantie mag en kan , dat zal niet altijd zo blijven , waarschijnlijk ! ;D


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Aaaargh. Verwend nest! Ga gewoon daar vrienden zoeken o.i.d en ga alsjeblieft niet zeuren omdat je luxe op vakantie gaat. Die weken zijn zomaar voorbij, geloof mij maar.


    "Well, well. Look who we've got here!"