Zayden Rhys Burke
Als ik Alexander eerst begroet, haalt hij zijn schouders iets op, maar dan knikt hij, alsof hij weet dat hij het nodig heeft. Ik glimlach als hij zijn armen over zijn borstkas vouwt en wat onderdanig zijn hoofd buigt. Hij bijt op zijn lip en ik draai me om, nu volgt hij me zeker weten wel. Dan vraag ik of hij lekker heeft geslapen, waarna het stil blijft. Ik dwing hem niet om meteen antwoord te geven, misschien stel ik de vraag later nog wel eens. Ik loop mijn kantoor in en sluit de deur achter hem. Alexander gaat zitten op een stoel en ik ga ook achter mijn bureau zitten.
"Ja," antwoord hij dan zonder dat ik de vraag opnieuw hoefde te stellen en ik kijk hem iets verbaasd aan terwijl ik door mijn papieren begin te rommelen. Ik heb zijn dossier hier ergens... "ik heb wel geslapen..." Zijn stem word zachter en hij vertoont tekenen van nervositeit door op zijn nagels te bijten. Ik knik enkel iets en vind ondertussen eindelijk wat ik zocht. De papieren worden bij elkaar gehouden door een kartonnen map, standaard. Er zit een plakkertje met zijn naam op, op verschillende plekken en aan het uiteinde zitten twee uitsteeksels waardoor ik hem in mijn dossierkast kan hangen en opbergen, wat ik zelden doe. Hierna ga ik opzoek naar mijn pen, die ik uiteindelijk in de borstzak van mijn gekreukelde overhemd vind.
Zijn gedrag is redelijk standaard, rondkijken en bijten op zijn nagels. Zoiets zegt elke pagina op zijn dossier wel. Ik zet de datum op en vrije regel en pen eronder Zelfde nerveuze gedrag, nagelbijten in mijn slordige handschrift. Het zijn niet bepaald hanenpoten, maar alle letters lijken een beetje op elkaar en zijn groot, met flinke uithalen. "Weet je welke dag het vandaag is, Alexander?" vraag ik aan hem. Het is een standaard vraag, gewoon even om te kijken hoeveel grip patiënten nog op de werkelijkheid hebben. Als ze het niet weten verbeter ik hen en vraag ik het aan het einde van de sessie nog eens.
Als Alexander de vraag dan beantwoord heeft kijk ik echt goed op van de papieren. "Hoe zit het met je woedeaanvallen? Ik heb gehoord dat ze niet minder worden... Maar wat vind je er zelf van?" vraag ik aan hem. Natuurlijk is het handig om te weten hoe hij erover denkt, maar het maakt uiteindelijk niet veel uit voor het eindoordeel. Mijn hoofd houd ik iets schuin als ik hem aankijk en wat op antwoord.
Remy Terence Shaw
"Magie!" zegt Mick plots met een verbaasde uitdrukking op zijn gezicht. Ik knijp mijn ogen tot spleetjes als hij de zaal even rondkijkt. Dan moet ik zacht lachen. "Niet echt, je let gewoon niet op," grinnik ik zacht als ik begrijp waar hij het nou over had. Ik vraag of hij lekker geslapen heeft waarna zijn blik vragend komt te staan en hij zijn schouders wat ophaalt. Misschien weet hij het niet, maar ik heb hem wel buiten de slaapzaal gezien. Gek zijn is nogal ingewikkeld, waardoor ik maar niet ga proberen te bedenken wat er aan de hand kan zijn.
"Ik wel," antwoord hij dan met een glimlachje. "Misschien Aniki niet... Ik zag het niet, maar ik gok op een groot insect! Maar daar ben ik niet bang voor!" Door zijn uitleg snap ik het al, het was één van de andere mensen binnenin hem die het gezien heeft. Zijn bord schuift hij naar me toe met de pannenkoek erop. "Pannenkoekje? Vind ze thuis nog steeds veel lekkerder dan hier... Of ze zijn allemaal smerig en ben ik slecht in onthouden." Ik grimas als ik ernaar kijk en schud met mijn hoofd. "Nee, dank je. Eet zelf maar op. Ik heb mijne al op." zeg ik tegen hem en schuif het bord weer richting hem. Ik ben nog misselijk van die ene pannenkoek.
"Kan jij pannenkoeken bakken?" vraagt hij en ik schud opnieuw met mijn hoofd. "Nog nooit geprobeerd, ik kook niet thuis," antwoord ik simpelweg. "Kookte." verbeter ik mezelf snel. Volgens mij zit het er voor mij niet echt in om snel naar huis te gaan. "Maar Mick..." begin ik dan op een gedempte toon, waarop mijn stemmen tekeer beginnen te gaan. Ze weten wat ik ga zeggen en zijn het er niet mee eens. Ik moet me niet in zulke zaken werken volgens hen en gewoon doen alsof er niets gebeurd is. Ik negeer ze zoveel mogelijk. "Denk je dat iedereen de slaapzaal uit zou gaan voor een groot insect? Of dat de politie zou komen?" vraag ik hem en ik kijk hem met een schuin oog aan. Volgens mij weet hij van binnen wel wat ik bedoel.
[ bericht aangepast op 31 juli 2013 - 13:46 ]
Your make-up is terrible