Eventjes wat kritiek op de afbeelding.
-Thigh gaps are not dependent on weight, they are dependent on how wide your hips are.
Ja, maar over het algemeen zijn de heupen bij een vrouw breed genoeg om er wel één te kunnen creëren, door bijvoorbeeld de spieren te trainen in die regio en een gezond dieet te hebben.
-It's normal to have rolls on your stomach when you sit down or bend over.
Bij het zitten? Nee, niet echt. Misschien als je helemaal voorover gebogen zit, maar over het algemeen horen die er niet te zijn.
-It is normal to have a stomach that curves out.
Dat ligt er ook maar net aan hoe ver het is, als je een lichaamsvet precentage hebt van 33>% durf ik het geen gezonde "curve" te noemen.
-Most girls have stretch marks on their bodies, they come with growing.
Ja, maar die kan je ook krijgen als je te dik bent (of zwanger).
-Stretch marks are not a sign of being fat, they are a sign of growing.
In de meeste gevallen gaat het dan om groeien op de horizontale as.
-BMI charts are not accurate at all.
Hier ben ik het deels mee eens, gezien het feit dat de BMI niet het verschil maakt tussen vocht-, spier- en vetmassa. Maar over het algemeen kloppen de "grotere lijnen" wel, de meeste mensen weten zelf wel of ze een BMI van 27 hebben en zeer gespierd of te veel vet hebben.
-Eating whenever you are hungry is perfectly fine.
Ja, maar eet dan iets gezonds (fruit, groenten) en niet chocolade (zoals ze in de laatste regel zeggen) of zo, wat mij betreft is het helemaal niet goed om honger te hebben. Je kan beter 6 kleine maaltijden over de hele dag eten dan 3 grote maaltijden en in de avond honger lijden.
Tot zover mijn kritiek.
Fuck fat acceptance, overgewicht hebben is niet gezond, het is niet "curvy" en het is zeker niet mooi. Als je er zo nodig mooi uit wilt zien moet je stoppen met junk food te eten, minder verzadigde vetten in je dieet opnemen en sporten/cardio doen/fitnessen. Het gene waar ik mij nog meer aan erger is dat mensen die mee doen aan die hele fat acceptance, dat ze mensen niet aanraden om een gezonde levensstijl aan te nemen, maar hun gezonde levensstijl te blijven houden en zo later meer medische klachten krijgen. Doe gezond, eet de appel/sinaasappel/peer/banaan/mandarijn in plaats van de chocolade reep die ernaast ligt. /rant