• Oke, ik verveelde me dus ik dacht, waarom begin ik niet gewoon een spel op Quizlet ;}.
    En gaat gewoon zoals het echte spel!

    Ik zeg wanneer het nacht/dag is. 1 wolf stuurt PB als ze gekozen hebben wie er dood moet!, dat gelt voor alles wat in de nacht gebeurd!.
    Probeer jezelf niet te verraden ;p. Als je eruit ligt mag je niet meer stemmen. Overdag mogen 4 mensen zeggen wie ze verdenken!

    (Ziener wordt vervangen door Het wilde kind en de dief doet niet mee!}

    Rollen {Basis}:

    Weerwolven: De weerwolven mogen 's nachts wakker worden en iemand aanwijzen die 's morgens dood zal zijn.

    Burgers Zij mogen 's nachts niets doen. Overdag lijkt iedereen een burger te zijn. Overdag helpen zij met het stemmen op een weerwolf. Stemmen de burgers verkeerd, dan sterft een onschuldige

    De ziener: Hij moet voor de weerwolven wakker worden en mag de kaart van één persoon bekijken. Met die kennis kan hij dan overdag mensen beschuldigen of juist niet. Het is riskant je rol te verklappen. Anders zullen de weerwolven je allicht vermoorden, om te voorkomen dat je hen ontdekt.

    Heks: De heks heeft twee drankjes: een levenselixer en een dodelijk vergif. Zij kan elke nacht kiezen om één drankje te gebruiken of niets doen. Met het levenselixer kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen. Met het dodelijk vergif kan ze bovenop de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken. De heks kan de drankjes ook op zichzelf gebruiken, maar beide drankjes kunnen slechts één maal gebruikt worden.

    Jager Als de jager sterft, reikt hij uit naar zijn jachtgeweer en kan in een laatste wanhoopsdaad nog een schot aflossen en iemand naar keuze mee vermoorden. Dit kan 's morgens zijn als hij ontdekt dat hij sterft, maar ook wanneer de burgers besluiten hem te verbranden.

    Cupido: schiet zijn beroemde liefdespijlen in twee mensen gedurende de eerste nacht (na de eerste nacht wordt hij burger). Deze twee mensen zullen elkaar kennen en hebben een alternatief doel in het spel, namelijk samen het spel overleven (ook als een van de twee geliefden weerwolf is). Zij moeten elkaar dus zo veel mogelijk verdedigen. Indien de ene geliefde sterft dan sterft de ander van liefdesverdriet.

    .Burgemeester: De burgemeester krijgt een extra stem, en als de stemmen op wie dood moet 50-50 zijn, dan zijn de twee stemmen van de burgemeester doorslaggevend. Dit kan ervoor zorgen dat er niet eindeloos geargumenteerd wordt. Als de burgemeester vermoord wordt, kan hij, terwijl hij zijn laatste ademtocht uitblaast, nog een opvolger benoemen.

    Het Wilde Kind: Aan het begin van het spel kiest het wilde kind een andere speler die de rest van het spel als zijn voorbeeld zal dienen. Als zijn voorbeeld sterft, verandert het wilde kind in een weerwolf.

    Regels:
    1. Er moeten minimaal 12, max 20!
    2. Niet verklappen wie je bent aan een andere deelnemer!
    3. Blijf online.
    4. Vragen via PB
    5. Houd het gezellig :}

    Deelnemers:


    We're all damaged in our own way, nobody is perfect. ~Johnny Depp~

    1. Dit moet via de wedstrijden op Quizlet en mag je niet zomaar aanmaken.
    2. Je moet toestemming krijgen van een moderator om een wedstrijd te starten.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wat ColouredWind zegt, dus slotje ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.