• Na mijn "bijna-dood'" ervaring op het concert van Papa Roach en Glamour of the Kill (verhaal staat in de spoiler voor de geïnteresseerde, deze fantastische ervaring was nooit zo geweldig geweest zonder ELLEN (H) ) Heb ik toch wel even beseft dat ik met mijn 1.63 meter en 53 kilo bestwel een risico gevalletje ben op moshpits. Voor sommige misschien moeilijk te begrijpen, maar ik vind moshpits echt het einde. Dus om deze ervaringen in de toekomst te voorkomen ben ik gewillig om ervoor te trainen. Dus heeft er iemand adviezen op welke spiergroepen ik zou moeten trainen voor de moshpits of leuke evenwichtstrainingen etc (krul)
    Btw, ik ben ook erg fan van de Wall of Death waar ik altijd wel zonder schrammen vanaf kom en circlepits :3

    Spoiler voor de mensen die niet weten wat moshpits/walls of death/circlepits zijn


    Moshen (of ook wel slamdance of slamming genoemd) is tijdens een hardrock-, punk- of metalconcert in de pit wild om zich heen slaan. Een pit is een groep personen die moshen of slamdancen (een zwakke vorm van moshen) en die zich bij concerten meestal direct voor het podium bevinden. Het is een soort uitlaatklep voor bezoekers aan een hardrockconcert. Over het algemeen wordt moshen door hardrockers niet als een agressieve dansstijl gezien, omdat mensen die vallen heel vriendschappelijk weer overeind worden geholpen. Verder is het een ongeschreven, maar strenge, regel dat er niet hoger dan de schouders wordt gestoten en niet onder de gordel.
    Een variant van moshen is de zogenaamde wall of death, waarbij het publiek zich in tweeën verdeelt, met in het midden een vrije strook. Op het signaal van de frontman van de spelende band rennen de twee groepen al moshend op elkaar in.
    Een circlepit is bij bepaalde soorten muziekuitvoeringen een cirkelvormig gebied voor het podium waar gemoshd wordt op de muziek. Dit type pit lijkt op een wall of death, maar is minder agressief.
    Hier een filmpje met moshpits walls of death en circlepits, enjoy :3


    Spoiler voor mijn beschermengel die me heeft geholpen tijdens het moshen:
    Sevda was vrolijk aan het moshen, maar door haar lengte krijgt ze veel armen in haar keel en tegen haar hoofd. Toen ze een hele harde vuist tegen haar hoofd kreeg is ze naar achter gevallen, maar niemand zag me waardoor ze vol op me sprongen. Máár doordat ze vol op me sprongen konden ze geen balans houden en vielen ze bovenop me. Toen had ik uiteindelijk 6 mensen op me die voornamelijk op mijn hoofd en schouder lagen. Toen zagen ze de puinhoop aan mensen en zijn ze mensen op gaan rapen. Toen ze mij onder op de stapel zagen natuurlijk paniek totdat ik vrolijk opsprong en de moshpit weer tot leven riep. Helaas ben ik er na 3 minuten weer uit gegaan omdat ik het gevoel kreeg bijna flauw te vallen. Nu heb ik een hele grote blauw/zwarte plek op mijn schouder en een mooi verhaal om erbij te vertellen. Het Papa Roach concert was awesome by the way en Escape the Fate zijn assholes vol met capsones want ze zeiden af voor de zoveelste keer. Maar Glamour of the Kill was wel echt geweldig (hun vervanger). Hier een foto van mij en Ellen met die knappe zanger:


    Let it come and let it be

    Enige lied dat ik van Papa Roach ken is Last Resort. :')
    Lijkt me wel vet, zo'n concert though.

    Ik ken geen lied van Papa Roach en het lijkt me vet en weer eng om aan zoiets mee te doen.


    -

    Geen idee. Ik blijf altijd uit die moshpits weg. =P

    Maar op zich zou het er wel 'vriendelijk' aan toe gaan. Het is niet de bedoeling dat je express mensen gaat pijn doen. Eerder samen energie kwijt kunnen op de liedjes van de band. Maar dat is mijn mening. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oh moshpits are fun.
    I wouldn't know what to advice though. Met mijn 1,73 en genoeg kilo's heb ik op zich niet veel moeite, maar ik ging in een pit een beetje met de stroom mee.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ontwijk die dingen zoveel mogelijk en alsnog loop ik nog wel wat schrammen op in de loop van de avond :'D. Geen tips dus, sowweh.


    i put the fun in funeral

    Ik houd echt totaal niet van moshpits, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik naar concerten ga waarbij de muziek helemaal niet mosh-waardig is, en dan snap ik niet waarom ze het doen :')

    Maar mooi dat jij het zo leuk hebt gehad! :D


    As travars

    Scandal schreef:
    Geen idee. Ik blijf altijd uit die moshpits weg. =P

    Maar op zich zou het er wel 'vriendelijk' aan toe gaan. Het is niet de bedoeling dat je express mensen gaat pijn doen. Eerder samen energie kwijt kunnen op de liedjes van de band. Maar dat is mijn mening. =)

    Het gaat er ook heel vriendelijk aan toe, maar aangezien ik zo klein ben zien ze het niet altijd als ik val, dus heb ik extra kracht nodig om op mijn benen te blijven staan en de grotere mensen ook van me af te kunnen beuken :33


    Let it come and let it be

    Dragneel schreef:
    Enige lied dat ik van Papa Roach ken is Last Resort. :')
    Lijkt me wel vet, zo'n concert though.

    Between Angels and Insects is ook geweldig van hun, ik ken er zelf ook niet zo veel van omdat ik eigenlijk kwam voor Escape the Fate de God uit mijn emo-periode :33
    Die concerten zijn ook echt het geld waard, ik raad je echt aan om eens iemand mee te sleuren naar zo'n concert, de metal/rock/etc scene is niet zo groot als de pop-scene wat de concerten ook veel goedkoper maakt, maar minstens net zo leuk. Er is veel meer energie in zo'n concert bij het publiek en je kan zo nog horen zingen zonder dat er duizenden meiden het hele liedje door schreeuwen :33


    Let it come and let it be

    Haha, briljant topic. :'D
    Ik heb geen idee. Misschien je spieren gaan trainen in de sportschool? Of gewoon heel veel moshpits gaan doen om te trainen? x') Heb je gelijk een excuus om naar veel concerten te gaan. _O_


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Haha, briljant topic. :'D
    Ik heb geen idee. Misschien je spieren gaan trainen in de sportschool? Of gewoon heel veel moshpits gaan doen om te trainen? x') Heb je gelijk een excuus om naar veel concerten te gaan. _O_

    De sportschool was sowieso al een optie, maar ik zou niet weten welke spiergroepen me in een moshpit kunnen helpen en mijn eerst komende concet/mini festoval is in november en beloofd grootse mosh pits en de grootste circlepit die ik ooit heb gezien (niet dat - dat heel moeilijk is want ik heb nog maar één circlepit gezien en die was eerder hilarisch dan energierijk)


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    De sportschool was sowieso al een optie, maar ik zou niet weten welke spiergroepen me in een moshpit kunnen helpen en mijn eerst komende concet/mini festoval is in november en beloofd grootse mosh pits en de grootste circlepit die ik ooit heb gezien (niet dat - dat heel moeilijk is want ik heb nog maar één circlepit gezien en die was eerder hilarisch dan energierijk)

    Ik zou zeggen, je schouders? Aangezien je toch flink aan het beuken bent? :Y)


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Ik zou zeggen, je schouders? Aangezien je toch flink aan het beuken bent? :Y)

    Good point :Y)


    Let it come and let it be

    Heeee, daar was ik ook. :'D Niet in de moshpit though, daar blijf ik ver van weg. :')


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Flannery schreef:
    Heeee, daar was ik ook. :'D Niet in de moshpit though, daar blijf ik ver van weg. :')

    In 013? :33


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    In 013? :33


    Jup :'3


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen