• Ik heb een site waar je zelf, 'kosteloos', een boek uit kan laten brengen. Misschien wat voor beginnende schrijvers onder ons? Ik weet niet hoe het precies werkt, maar er staat bij dat het dus gratis is, wat ik betwijfel, eerlijk gezegd. Ik weet ook niet of het het proberen waard is, maar ik heb me geregistreerd voor het geval ik een boek ga schrijven (:
    Maar dus, de site: Brave New Books


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Oh van Bol.com, hier kreeg ik laatst een mail van ze over. Had het nog niet echt gecheckt though.
    Nah, ik ga liever naar een andere uitgeverij wanneer ik een serieus boek klaar heb.

    Het klinkt wel interessant.


    Your make-up is terrible

    Ik heb het gezien en overweeg het wel. Het kost geld, wil je echt hulp om het nog beter te maken, maar je hebt wel een goede manier om het te verkopen, want menen kopen graag via internet.

    Zo werkt het:
    Het werkt heel simpel. Je schrijft een manuscript en maakt een account aan bij Brave New Books.
    Vervolgens geef je jezelf een naam als schrijver, kan dus ook een pseudoniem zijn en schrijf je een korte biografie over jezelf en een samenvatting van je boek voor op de achterkant.
    Je upload je wordbestand met daarin je manuscript en krijgt - gratis - de richtlijnen voor een goed document. Zoals hoe je het beste een opmaak kunt doen, de paginanummers, afmetingen etc.
    Hierna moet je aangeven waar je je boek wil verkopen. Bij verschillende webwinkels, bij bol.com of privé. Voor die eerste twee moet je een ISBN kopen van 12,75. Dat is best goedkoop, want als je hem los aanvraagt, is hij zo een paar tientjes duurder.
    Daarna doe je de cover. Je kunt een plaatje kiezen van de site zelf, maar ook een eigen plaatje uploaden en dan kies je de layout van je omslag en de kleuren. Het zijn wel leuke omslagen, vind ik. Vrij standaard, maar als je daar zelf even handig in bent, kan het best pakkend zijn.
    Dan beslis je de prijs, die afhankelijk is van de dikte van je boek en een minimum kent. Drukkosten hangen dus af van hoeveel pagina's je boek heeft. Je hebt verkoop kosten en kosten voor Brave New Books en natuurlijk wat je er zelf aan wil verdienen. Dat kan ook niks zijn.
    Als laatste druk je op publiceer en dan weet ik niet wat er gebeurd, want dat heb ik nog nooit gedaan. Ik denk dat het een laatste check is en dan is je boek gepubliceerd.

    Edit: Ik vergat te zeggen dat je ook voor betaalde diensten kan kiezen. Dan kan je denken aan spelling en grammatica controle, er kan worden gekeken naar stijl, opbouw etc. door een ervaren redacteur. Maar je kan ook een (bekende) schrijver naar je werk laten kijken en die geeft vervolgens tips om je manuscript nog beter te maken. Ook helpen ze je voor een bepaald bedrag met de opmaak van je boek.

    Tussentijds kan je je vorderingen opslaan en er ook later mee verder. Dat heb je bij veel andere doe-het-zelf-uitgeverijen niet. (:

    [ bericht aangepast op 3 juli 2013 - 23:21 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Assassin schreef:
    Het klinkt wel interessant.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Oh wow, ik ben niet van plan om direct een boek uit te geven -misschien over een jaartje of twee- maar dat er naar de strijl, opbouw, etc... gekeken wordt door een ervaren redacteur of (bekende) schrijver klinkt echt wel goed! Het kost dan wel wat, maar als ik echt een verhaal wil uitgeven, dan wil ik ook wel het beste eruit halen, dus dan is het wel handig. =)


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Het is alleen wel print on demand, dus ik weet het nog niet. Het klinkt aanlokkelijk, maar ben er nog niet over uit.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Assassin schreef:
    Het klinkt wel interessant.


    26 - 02 - '16

    Ik stuur liever iets naar een echte uitgeverij waar ze je manuscript ook af kunnen keuren, als ik daar qua stijl en verhaal klaar voor ben.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Assassin schreef:
    Het klinkt wel interessant.


    -

    Assassin schreef:
    Het klinkt wel interessant.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Assassin schreef:
    Het klinkt wel interessant.


    ©1998

    Ik kende het al:)
    Misschien dat het voor mij iets is voor in de toekomst;)


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef