• Een tijdje geleden ben ik gestoken door een mug, op mijn borst, echt ver naar de binnenkant toe. Het probleem is echter, de plek is enorm rood, jeukt maar doet ook verschrikkelijk veel pijn. De plek is een beetje gezwollen, en hard, alsof er een soort plakaatje onder zit. Nu vraag ik me af of het normaal is, want het doet echt heel veel pijn. + toen ik het probeerde op te zoeken kreeg ik "borst ontploft door muggenbeet" dus dat werkte niet echt.:W


    Miep

    Weet je zeker dat het wel een muggenbult is? Het kan ook van iets anders zijn namelijk.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Dat is een 'normale' allergische reactie, denk ik. Ik en muggen zijn ook niet de beste vriendjes. Snap wat je bedoelt met zo'n 'plak', onder de muggenbult.
    Elke keer als ik op het punt sta om een afspraak te maken bij de huisarts, is het toppunt van de allergische reactie op t moment dat die afspraak er dan zal zijn, al wel weer weg.. En daar zeggen ze toch dat je er niet veel aan kan doen.

    Misschien moet je je eens in de apotheek of kruidvat laten adviseren? Pilletjes voor hooikoorts helpen misschien.

    Ik heb dat ook, maar ik heb dan ook allergische reacties op alles wat steekt!
    Mijn huistarts vertelde me dat het middeltje 'Toco Tholin, heel goed werkt!
    Maar misschien moet je eerst maar even je eigen huisarts bellen :) succeess.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Soms kan dat groot zijn. Ik heb nu ook een grote rode. Maar niet op m'n borst! Gaat wel over. Maak je geen zorgen!


    I'm a girl in the world

    Misschien was het geen muggenbeet maar een beet van een ander insect?
    Anders zal het waarschijnlijk een allergische reactie zijn.


    .

    Krull schreef:
    Dat is een 'normale' allergische reactie, denk ik. Ik en muggen zijn ook niet de beste vriendjes. Snap wat je bedoelt met zo'n 'plak', onder de muggenbult.
    Elke keer als ik op het punt sta om een afspraak te maken bij de huisarts, is het toppunt van de allergische reactie op t moment dat die afspraak er dan zal zijn, al wel weer weg.. En daar zeggen ze toch dat je er niet veel aan kan doen.

    Misschien moet je je eens in de apotheek of kruidvat laten adviseren? Pilletjes voor hooikoorts helpen misschien.


    Meh, ik heb al pilletjes voor hooikoorts, ik heb het heel erg, haha.
    Hm. Ik ga het nog een dagje aanzien en dan ga ik naar de huisarts...


    Miep

    mijn vader heeft het ook alleen niet bij muggen. Bi hem gaat het na een week soms twee weg


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad. Je kan het altijd vragen. Ook al blijkt het dat je er voor niets heen bent geweest, je hebt altijd zekerheid.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Immortal schreef:
    Zal waarschijnlijk een allergische reactie zijn. Ik ben zelf ook allergisch voor muggen. Ik krijg dan mega grote rode vlekken.
    Echt iedereen staart me aan van wie heeft jou zou toegetakeld?

    This.
    En ik smeer er soms azijn op. Dat werkt in ieder geval wel tegen de jeuk. Verder zou ik gewoon afwachten en er vooral niet aanzitten, want dat maakt het erger.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Threnody schreef:
    Ik heb soms allergische reacties op insectenbeten (dus ook muggen). Dat gaat ontzettend pijn doen. Een keer op mijn vinger en op mijn oog, waarna ik beide niet meer kon bewegen. Wat sowieso goed helpt is koelen, dan neemt de zwelling af (een tip van de huisarts). Even langsgaan bij de huisarts is ook wel slim, misschien is het iets ergers of ben je echt allergisch en dan krijg je daar medicijnen voor.


    Op je oog ja, dat weet ik nog (cat).


    i put the fun in funeral

    Anarose schreef:
    Waarschijnlijk is het inderdaad een allergische reactie.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het zou een allergie kunnen zijn. Ik ben zwaar allergisch voor insectenbeten en het lijkt wel een beetje op wat ik krijg, maar ik heb vooral last als ik op mijn gezicht gestoken ben, dus misschien ligt het ook aan de plek als het ware. Dat je daar gewoon gevoellig voor bent. Je kunt naar de huisarts, maar of die er iets tegen kan doen weet ik niet, toch kun je het proberen.


    Reality's overrated.