• Ik ga dus online solliciteren voor een vakantiebaan bij de kruidvat, maar nu staat er zo'n motivatievakje. Wat moet ik daar dan precies in doen? een hele sollicitatiebrief, een korte sollicitatiebrief of gewoon een paar regels waarom ik dat baantje wil?


    'The desire to write grows with writing'

    Gewoon een stukje waarom je die baan wilt en waarom je geschikt bent.


    Your make-up is terrible

    Ik heb nu dit:

    Ik wil dit vakantiebaantje graag omdat ik het leuk vind om mensen te helpen en omdat ik ervan geniet druk bezig te zijn.


    zou dat goed zijn?


    'The desire to write grows with writing'

    AutumnSun schreef:
    Ik heb nu dit:
    (...)

    zou dat goed zijn?


    Ik zou het ietsje meer uitbreiden.


    Pretty is just a pretty word.

    Bij de McDonald's heb ik 2 jaar geleden dit ingevuld;
    Een week nadat ik mijn examens afgelopen jaar had afgerond, heb ik een proefweekje als schoonmaakster gehad in de hotels Graaf Bernstorff en Graaf Bernstorff aan zee te Schiermonnikoog. Het was een teleurstelling voor mij dat ze niet verder met me wouden omdat ze me het fysieke werk wouden besparen in het hoogseizoen. Desondanks heb ik tijdens mijn proefweek geleerd om gast- en resultaatgericht te werken. Ik ben ervan overtuigd dat ik met deze ervaring een toegevoegde waarde te zullen zijn binnen McDonald's waar ik met veel enthousiasme wil komen werken.

    Vooral de enthousiasme doet het hem, vind ik. Heb je misschien ook kennissen daar werken? Je kunt zeggen dat je van ''naam' heb gehoord dat het daar gezellig is maar ook serieus, zeg maar ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    'Ik kreeg vandaag van'naam', inmiddels al 2 jaar medewerker bij McDonald's, te horen dat u nog naar nieuwe medewerkers zocht. Ik werd gelijk enthousiast aangezien ik het enorm leuk vind om in de horeca te werken en omdat het één en al gezelligheid uitstraalt uit de verhalen van 'naam' en 'naam'. Mocht deze sollicitatie uw interesse heb gewekt dan hoop ik spoedig een reactie van u te ontvangen.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    zou dit dan goed genoeg zijn?

    Toen ik deze vacature op indeed.nl zag werd ik meteen enthousiast. Ik wil dit vakantiebaantje graag omdat ik het leuk vind om mensen te helpen en omdat ik ervan geniet druk bezig te zijn. Mocht deze sollicitatie uw interesse heb gewekt dan hoop ik spoedig een reactie van u te ontvangen.


    en nog een vraagje, kan je meerdere sollicitaties tegelijk doen? want het lijkt me een beetje lullig als je voor twee aangenomen wordt en dat je dan een moet gaan afwijzen.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2013 - 17:41 ]


    'The desire to write grows with writing'

    Ja hoor, dat kan. Je moet maar denken dat als je bij de ene niet aangenomen word, je het bij een andere nog een kans heb ;) En daaruit blijkt ook dat je daadwerkelijk er van geniet om bezig te zijn zeg maar.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Mijn meest recente motivatiebrief bevatte twee A4'tjes tekst ... Werkte perfect. :'D


    Til hug og blod.

    Bij de Kruidvat hoeft dat niet te lang hoor. Gewoon kort en krachtig zonder al teveel poespas eromheen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik heb hem verstuurd :) nu maar afwachten dus...


    'The desire to write grows with writing'

    AutumnSun schreef:
    Ik heb hem verstuurd :) nu maar afwachten dus...


    hoop dat je het baantje krijgt!


    you can't fly unless you let yourself fall

    Madiba schreef:
    Bij de McDonald's heb ik 2 jaar geleden dit ingevuld;
    Een week nadat ik mijn examens afgelopen jaar had afgerond, heb ik een proefweekje als schoonmaakster gehad in de hotels Graaf Bernstorff en Graaf Bernstorff aan zee te Schiermonnikoog. Het was een teleurstelling voor mij dat ze niet verder met me wouden omdat ze me het fysieke werk wouden besparen in het hoogseizoen. Desondanks heb ik tijdens mijn proefweek geleerd om gast- en resultaatgericht te werken. Ik ben ervan overtuigd dat ik met deze ervaring een toegevoegde waarde te zullen zijn binnen McDonald's waar ik met veel enthousiasme wil komen werken.

    Vooral de enthousiasme doet het hem, vind ik. Heb je misschien ook kennissen daar werken? Je kunt zeggen dat je van ''naam' heb gehoord dat het daar gezellig is maar ook serieus, zeg maar ;)


    Wees maar blij dat ze bij de McDonald's niemand zoeken die goed in spelling/grammatica is.


    Your make-up is terrible

    Wat je vooral niet uitgebreid erin moet zetten is wat je bij je vorige werkgever niet allemaal deed. Dat moet je kort en krachtig doen.
    Bij mij een paar weken geleden kwam er een sollicitatiebrief bij mij binnen op werk. (ja, ik mag dit zien) In deze brief stond puur een opsomming over wat ze bij haar vorige werkgever heeft gedaan. Na de brief wist ik nog steeds niets van de persoon, niet waarom zij juist bij ons wilde werken en wat haar kwaliteiten waren. Deze kwam ik heel kort tegen in haar cv


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Op mijn sollicitatiebrief voor de AH: 'Ik heb geld nodig en dit lijkt me een fijne werkplek om dat geld te verdienen.' :W Aangenomen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."