• Dit gaat echt even een rot bericht worden. Maar ik voel me zo kut. Ik heb morgen als goed is m'n diploma van havo. Maar niemand in m'n gezin boeit het iets heb ik het idee. Mama zit in Italië en als ik haar bel dan zegt ze alleen "goedzo", papa moest eerst tijdens 5 en 6 m'n broertje ophalen van z'n vakantie (aar dat wilde ik niet dus nu rijdt hij met iemand mee) en dan een kwartier later vraagt hij of ik kom oppassen bij een collega van hem omdat hij een "belangrijke" vergadering heeft en hij was verontwaardigd dat ik niet wilde vanwege m'n examens. Verder is hij s avonds dus niet thuis en ben ik alleen thuis. Ook heeft mijn moeder nog nooit gezegd dat ze trots op me is en dat doet me zoveel pijn. En ik ben zo jaloers op m'n vriendinnen die gewoon soms een chocolade krijgen van hun ouders tijdens de examens. Of bijvoorbeeld lieve sms'jes.
    Mijn moeder is vandaag aangekomen in Italië en ik smste hoe het daar was. Krijg ik dit terug: hier prima. Warm. Nu nog 30 graden. Gaan nu stad in. Doei. Nou sorry, ik voel die liefde niet hoor.

    Oké en ik weet gewoon dat ik blij moet zijn dat mijn ouders me bijna alles geven en dat ze nog bij elkaar zijn en zo, maar het doet me gewoon pijn. Maar het gaat niet altijd om materiële zaken. En ik voel me zo kut. En dan heb ik morgen ook nog die verdomde examenuitslag.

    Bedankt voor het lezen in iedergeval.


    live the life you love

    Je krijgt morgen toch pas de uitslag, waarom zou je vandaag dan niet kunnen oppassen? Zet je gedachten tenminste ergens anders op.
    Wat je ouders betreft, vervelend dat je geen liefde van ze ervaart... Misschien zijn ze niet zo goed in het uiten van gevoelens en kun je er eens over proberen te praten? Succes en ik hoop dat je je havo-diploma gehaald hebt!


    You are beautiful, you are love.

    Nee morgen zou ik dan moeten oppassen. Vandaag niet.
    Ik heb er al een keer over proberen te praten maar dan reageert m'n moeder kinderachtig van "moet ik elke dag je handje vasthouden?" of ze gaat spottend lachen of zo. Terwijl m'n broertjes het ook vinden.


    live the life you love

    Serieus; sorry dat ik het zeg hoor, maar jou ouders zijn een beetje egoïstisch, en gemeen, en zo.
    No offense.


    We need a bigger boat.

    nienkeworld schreef:
    Nee morgen zou ik dan moeten oppassen. Vandaag niet.
    Ik heb er al een keer over proberen te praten maar dan reageert m'n moeder kinderachtig van "moet ik elke dag je handje vasthouden?" of ze gaat spottend lachen of zo. Terwijl m'n broertjes het ook vinden.


    Oh okee, dan zou ik ook niet willen oppassen...
    Jammer dat je moeder zo reageert, ziet ze wel dat je het serieus meent? Ik weet niet of jullie überhaupt wel een keer een serieus gesprek voeren? Maar als dat niet het geval is, kan het misschien lastig voor haar zijn. Sommige mensen zijn niet gewend daar over te praten. En wat vinden je broertjes ook?


    You are beautiful, you are love.

    Tja zoiets is lastig.. Je zou het voorzichtig een keer ten sprake kunnen brengen bij een van je ouders of beide? of er met een familielid over praten misschien dat die kan helpen?

    Probeer anders afleiding te zoeken of iets wat je blij maakt dat wil meestal ook nog wel eens helpen ^^


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Ja we hebbewel serieuze gesprekken. Over school. Dat ik het niet moet verkloten en zo. Maar kijk ik wil geen grote mond geven aangezien ze me een jaar naar Amerika geven om daar high school te doen. En als mensen dan vragen, ben je niet bang van heimwee dan denk ik nee ik ben toch altijd alleen.
    Ik heb hier vroeger ook nooit problemen mee gehad maar nu voel ik me wel rot daardoor. En papa doet echt alles voor mij, brengt me naar school, werk etc. Maar mijn moeder en ik kunnen het gewoon minder vinden en dat vind ik erg en dat maakt dat ze ook nog heel afstandelijk is. Alom heb daar gewoon de laatste tijd heel veel moeite mee..


    live the life you love

    Gobsmacked schreef:
    Serieus; sorry dat ik het zeg hoor, maar jou ouders zijn een beetje egoïstisch, en gemeen, en zo.
    No offense.

    Mijne ook hoor.


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)
    Mijne ook hoor.


    Dat vind ik zielig voor jou ):


    We need a bigger boat.

    I might be completely offtopic,

    But I think you can use a free hug!

    *hug*


    Tonight is the night.. (Dexter)

    Aah, dat is echt sneu :c. Wat lullig zeg.
    Nou, als het iets helpt, ik ben heel blij voor je dat je geslaagd bent :Y).


    i put the fun in funeral

    Ik zal voor jou juichen morgen, als het helpt. Dat wil zeggen, als je geslaagd bent, waar ik niet aan twijfel.


    We need a bigger boat.

    Ik vind het echt heel lief van jullie. Dit had ik echt even nodig. En ik hoop het zo, want anders gaat mijn Amerika avontuur niet door hehe.


    live the life you love

    O, dat is wel heel rot. Maar misschien laten ze het niet goed zien, maar is het er wel! Ik weet wel zeker dat ze trots op je zijn. Misschien is het zo dat ze het al wel gewend van je zijn dat je goed presteert en ze daarom de reacties wat afzwakken en ze het zelf misschien niet door hebben. En anders zijn wij er wel hoor, wij zijn wel trots op je, yay. :Y)


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    nienkeworld schreef:
    Ik vind het echt heel lief van jullie. Dit had ik echt even nodig. En ik hoop het zo, want anders gaat mijn Amerika avontuur niet door hehe.


    Jawellllll. Jij gaat gewoon slagen; echt wel ^^. Ik heb er wel vertrouwen in!


    We need a bigger boat.

    Wat sneu voor je zeg.


    -