Felicia 'Fella' Belle lockheart.
Een opgeluchte zucht rolt over mijn lippen, wanneer ik mijn eerste stappen van deze zomer op landgoed Norland zet. Het voelt goed om weer terug te zijn. Niet iedereen die continu achter je aan loopt, alsof je honing aan je kont hebt en niet altijd in de spotlights staan. Ik wordt nog steeds bediend door de bediendes, maar hier is het een minder grote schande wanneer je iets zelf doet, aangezien de buitenwereld er toch niets van merkt.
Mijn eerste gedachte is om naar binnen te gaan, maar dan bedenk ik me, wanneer 'Caelan' door mijn hoofd heen schiet. Een brede glimlach verschijnt op mijn gezicht bij de gedachte aan hem. Caelan betekend sterke krijger. Het spreekt eigenlijk wel voor zich waarom ik hem zo heb genoemd. Ik bedenk me geen seconde en begin richting de stallen te lopen. Ik weet bijna zeker dat Kai er ook zal zijn. Dat is meestal het eerste waar we heen gaan. Een enkele keer begin ik met het begroeten van alle bediendes, maar daar ben ik na twee keer mee gestopt, aangezien het zoveel werk was.
Naarmate ik dichterbij de stallen ben, zie ik iemand rondrennen en af en toe iets oprapen van de grond. Ik minder mijn vaart en maak mijn ogen tot spleetjes om goed te kunnen zien wie het is. Aan zijn lengte, haar en lichaamsbouw te zien is het Jake. Ik glimlach, waarna ik in een snel tempo verder loop.
Eenmaal bij de stallen aangekomen, zie ik dat niet alleen Kai op het idee kwam om een kijkje te nemen bij de paarden. Ook mijn vader kon het niet laten en het is vrij logisch dat James er is. Ik loop naar binnen en begroet James met een vriendelijk glimlach. "Heb je goed voor Caelan gezorgd?" Ik ben niet de eigenaar van Caelan, dat zal uiteraard altijd mijn vader blijven, maar ik zie hem wel als mijn paard. Ik werp een blik op mijn vader. "Gaat u rijden, vader?"
Wanneer een bekend gehinnik mijn oor binnenkomt, kijk ik vrijwel direct naar de richting waar het vandaan komt. "Caelan!" Ik loop naar hem toe en ga met de rug van mijn hand over zijn witte bles heen. Ik grinnik zachtjes, als hij aan mijn hand begint te snuffelen. Ik druk een klein kusje op zijn bles en kijk dan van James naar mijn vader, terwijl ik Caelan zijn hals streel.
Leslie Micheal Voilence. || Landgoed Norland || Kok.
"Vreetzak" Ik kijk naar Camille of ze het meent en haar gezichtsuitdrukking maakt dat al meteen duidelijk. "Tja, ik moet de rest van het jaar inhalen en een reserve opbouwen voor als we weer terug gaan" Grapt ze dan terug. Ik glimlach flauw naar beide en loop alvast naar het houten aanrecht. Je kunt er duidelijk aan zien dat het al een paar jaar uit is, maar ik heb geen reden om te klagen. Ik heb er geen moeite mee, aangezien ik het thuis met een tafel van één vierkante meter moet doen.
"Hmm.. Ik ben bang dat ik de rest ook meteen wil opeten als ik er een proef" Geeft ze als antwoord op mijn vraag. "Zoals ik al zei, ik zou ook iets anders voor u kunnen maken" Ik kijk haar afwachtend aan. Het maakt me eerlijk gezegd niet heel veel uit wat ze wilt, als ik nu maar iets kan doen. Ik heb de hapjes klaar voor iedereen, dus in feite heb ik pauze totdat ik ik straks met het middag eten kan beginnen.
"Heb je misschien iets van aardbeien met chocolade of slagroom?" Een nadenkende uitdrukking verschijnt om mijn gezicht, waarna ik een paar keer knik. "Ja, ik heb wel iets met chocola. Is het erg als het richting een dessert gaat?" Ik kijk haar aan, terwijl ik de vraag stel. Vrijwel direct nadat ik de vraag heb gesteld, zoek ik de benodigdheden bij elkaar en wacht ik op haar antwoord. Ik vind het leuk om desserts te maken en vooral om het aan te kleden, het mooi te presenteren. Ik zou er ook niet tegen kunnen als iets on-afgemaakt de keuken uit gaat richting de eetzaal.
[ bericht aangepast op 13 juni 2013 - 17:04 ]
'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'