Eden Danica Ivanov
De jongeman, met nadruk op jong, werpt ook een blik op de klok, waarna hij opstaat en naar me toeloopt. Het valt me op dat zijn lichte ogen in contrast zijn met zijn donkere haren en dat hij een behoorlijk stuk langer is. Hoewel ik er inmiddels al wel aangewend ben dat mensen, of misschien beter gezegd: vampiers, langer zijn dan ik ben, met al die Moroi die hier rond lopen, vind ik het niet erg fijn dat ik vaak omhoog moet kijken wanneer ik met iemand praat.
'Heey Eden,' zegt hij. 'Ik ben Dimitri Benois, je mentor.'
'I figured that,' grinnik ik zacht.
'Kom, we gaan naar buiten toe.' Ik knik en volg hem gedwee naar de deur, die uitkomt op de velden buiten de school. Niet veel later staan we op het sportveld. 'Je moet twee rondjes gaan rennen om het veld.'
'Komt voor elkaar,' glimlach ik, waarna ik me omdraai en begin te rennen. Twee rondjes maar, ik weet nu haast wel zeker dat hij een nieuwe mentor is, anders had ik waarschijnlijk wel meer rondjes moeten rennen. Toch doe ik het rennen om een niet al te snel tempo, aangezien ik de hele ochtend nog bezig zal zijn met trainen, en je weet maar nooit wat er nog gaat komen. Tijdens het rennen warm ik gelijk mijn arm op, en het duurt niet voordat ik twee rondjes heb gerend en weer stil sta voor Dimitri.
Rayna Arwen Zaretsky
Verveeld lig ik op het verrotte bed, in mijn “slaapkamer”, in de krakkemikkige flat. Het is niet dat ik niet kan snappen waarom Nathaniel deze flat heeft uitgekozen, de flat is tenslotte niet erg ver van de school vandaan, maar aangezien we ons toch snel voort kunnen bewegen had hij net zo goed een flat kunnen huren die iets meer in centrum ligt. Over het centrum gesproken, het wordt weer eens tijd om daar heen te gaan. Ik begin steeds meer te verlangen naar wat bloed. Bij de gedachte aan vers bloed, dat uit de nek van een aantrekkelijke jongeman stroomt, lik ik kort over mijn volle lippen heen.
Dan word ik uit mijn heerlijke gedachten gestoord. 'Rayna!' klinkt het, gevolg door gebonk op de deur. Nathaniel, die gast is soms zo ontzettend ongeduldig. Waarschijnlijk is de zon voor nog maar een paar seconden verdwenen. Niet veel later klinkt er luide heavy metal muziek uit de woonkamer. 'Get up!' Ik slaak een geïrriteerde zucht. 'Ik ben bezig!' schreeuw ik terug. Natuurlijk ben ik niet echt bezig, ik ben slechts wat doelloos in één van die slechte tienerblaadjes aan het bladeren. De “zielige” verhalen die er instaan zijn vaak wel erg lachwekkend, dat is eigenlijk ook de enige reden waarom ik af en toe zo'n ding aanschaf. Voor de rest staat er alleen maar troep in over van die menselijke beroemdheden, in dit nummer staat bijvoorbeeld een heel zeikverhaal over de bruiloft van zo'n tv-sloerie, en nog meer gezeik over één of ander kereltje die de verkeerde kant op gaat. Ze zouden er alleen van die zielige verhalen in moeten stoppen, dan zouden ze vast veel meer exemplaren verkopen.
'Rayna!' klinkt het weer.
'Ja ja, ik kom er al!' Ik kan toch maar beter naar hem toe gaan, voordat hij straks mijn kamer in komt en me meesleurt. Geïrriteerd rol ik van het bed af en loop ik mijn kamer uit, naar de woonkamer, waar de heavy metal muziek nog harder klinkt. 'Zet die pokkenherrie eens zachter,' brom ik terwijl ik naar de afstandsbediening zoek. Ik kan die echter niet vinden, en druk daarom maar op de knopjes van de tv zelf, om de muziek een heel stuk zachter te zeggen. Ik houd wel van muziek, alleen niet van dit soort muziek. 'Dus,' begin ik, als de muziek zo zacht staat dat het nauwelijks nog te horen is, 'gaan we vanavond nog naar het centrum?' Er is duidelijk een hoopvolle toon in mijn stem te horen.
Damian Ivor Lamoureux
Ik word wakker van de begintonen van Radioactive die door mijn kamer klinken. Gelijk druk ik op het snooze knopje van mijn iPod, die ik als wekker gebruik, waarna ik uit bed stap. Veel mensen blijven nog even liggen zodra hun wekker is gegaan, ik ga er echter altijd gelijk uit. Het heeft voor mij geen zin om die vijf minuten nog te blijven liggen, aangezien ik meestal toch klaarwakker ben wanneer mijn wekker is afgegaan. Bovendien kan ik dan vijf minuten langer aan het ontbijt zitten, oftewel: dan kan ik meer eten.
Ik haal een hand door mijn warrige haar en loop naar de badkamer, waar ik onder de douche spring. De temperatuur van water heb ik niet erg hoog staan, 's ochtends geef ik de voorkeur aan koud douchen. Nadat ik gedoucht heb loop ik de slaapkamer weer in en pluk een schone boxer uit de kast en een zwarte joggingbroek van de grond. Het is best wel erg dat mijn kamer nu al zo rommelig is, gezien dat ik nog niet zolang terug ben. Maar goed, als er ooit eens een dame langs komt, dan zorg ik er natuurlijk voor dat mijn kamer netjes is. Ik pluk ook een shirt van de grond, die ik aantrek, waarna ik terugloop naar de badkamer om wat gel in mijn haar te doen. Zodra ik daar ook klaar mee ben is het tijd om naar het ontbijt te gaan. Ik schep een hele lading met eten op mijn dienblad en schuif daarna aan bij een stel andere Dhampier jongens. Al snel gaat gesprek van de dingen die we in de vakantie gedaan hebben over naar de vraag of er nog nieuwe meisjes op school zijn gekomen. Ja, natuurlijk een stel dertienjarigen, maar daar begin ik niet aan.
Wanneer de eerste bel gaat zeg ik de andere jongens gedag en begeef ik me richting een van de trainingszalen, waar mijn mentor al op me staat te wachten. Ik heb hem hier al wel eerder rond zien lopen, maar zijn naam weet ik niet zo 1, 2, 3. Mijn tas laat ik op de grond vallen, waarna ik naar de man toelopen en mijn hand naar hem uitsteek. 'Damian Lamoureux,' stel ik mezelf voor. Altijd beleefd zijn, zei mijn moeder vroeger altijd tegen me.
[ bericht aangepast op 9 juni 2013 - 22:12 ]
To the stars who listen — and the dreams that are answered