Ryan Jax Garcia.
Ik ben al helemaal klaar om allerlei geweldige stunts te laten zien en mezelf uit te sloven voor deze man, als hij me laat merken dat het juist niet goed is wat ik momenteel aan het doen ben.
‘Tas achter de banken tegen de rechtermuur. Opdrukken komt later. Als je je uit wilt sloven, dan ben je aan het verkeerde adres. Laat me maar zien waar je echt toe in staat bent tijdens de training. Zoals je weet, ben ik Misha. Ik zal je mentor zijn voor de rest van dit jaar.’ Voor een moment ben ik verward, toch spring ik vlak erna op en dump mijn tas achter de banken, tegen de rechtermuur. Zoals hij mij had vermeld te doen. Daarna loop ik wel weer sloffend terug, enkel om te laten merken dat ik niet op zijn attitude zat te wachten en mijn eigen zin zal doordraven. Misha had zijn armen over elkaar geslagen en bekeek me even, waardoor mijn wenkbrauw iets de lucht in schiet, terwijl ik wat grinnik. Nu pas antwoord ik op wat hij eerder had gezegd.
‘Misha, ja, ik weet het. Toch kennen er wel meerderen jou en laten we het niet vergeten, je redelijk groeiende reputatie, hm.’ Geen idee of hij hier weet van had en anders hield hij zich erg goed van de domme.
‘Ik heb weinig regels. Eigenlijk maar twee. 1) Je komt altijd op tijd, 2) je doet je uiterste best en 3) je doet wat ik zeg. Ik zou me er aan houden, als ik jou was.’ Ik lik over mijn lippen en ben verrast als ik de regels hoor. Daarna gniffel ik iets, maar dat wordt al snel iets harder en uiteindelijk lach ik dan ook vermakelijk. Om zijn regels, niet te vergeten.
‘Dat zou ik op zich wel kunnen, ware het niet dat er regels bestaan om verbroken te worden. Zeker als het op mij aankomt, want man, die eerste regel ken echt niet.’ Gooi ik er wat grappend plat uit en wend mijn gezicht tot nog toe met een brede grijns af. Als ik ergens geen zin in had, zou ik niet op komen dagen, zelfs als dat bij mijn trainer betekend. Gelukkig gebeurt dat vrij weinig en horen ze nergens over te klagen, maar dan nog, die volwassenen kunnen altijd wel een topic aanprikken om ergens over te zeiken. Nou, bij mij mooi niet. Ik doe wat ik zelf wil.
‘Ik ben benieuwd hoe ze je getraind hebben, mal’chik.’ Vreemd kijk ik op wanneer ik dit te horen krijg van hem. ‘Vertel me eens, wat is het belangrijkste dat een guardian kan bezitten?’ Er verschijnt een schuine grijns op zijn lippen, waardoor ik niet meer serieus iets kan beantwoorden – als ik dat al kon – en mijn gedachtegang afdwaalt naar een wel heel perverse hoek.
‘Wel, ik zou zeggen a nice ass,’ grijnsde ik kwajongensachtig, waarbij mijn blik iets uitdagend uitstraalt. ‘Vooral de meiden, maar een gozer zal er vast ook wel iets van kennen.’ Ik glimlachte breed naar hem alsof het, het beste antwoord ooit was en sloeg mijn armen onoverwinnelijk over elkaar. Win voor Ryan Garcia!
Ivan Jacob Petrovic.
De jongeman knikt en de kwajongensblik in zijn ogen die hij zo hard probeert tegen te houden, maar toch doorschijnt, liet me eraan denken dat hij er vast zelfverzekerd over zou voelen. Hij mag mijn naam wel weten, alleen dan weet hij niet wie hij voor zich heeft. Dit was nog maar het begin, een heel klein beginnetje en ik was bij lange na niet met hem klaar.
Terwijl het jochie rondjes aan het rennen is, sla ik hem op een nonchalante, bijna geheel emotieloze manier gade. Al ben ik diep in gedachten en bedacht me wat ik verder over hem weet. Damian Lamoureux. Wat een naam. Ik kende eens een Damian, alleen dat was zo’n ergerlijk rotjochie, niet normaal. Wel een lange tijd gelee al, echter herinner ik het me nog als de dag van gisteren. Hij dacht en handelde alsof hij alles wel wist, het was er zo eentje dat niet eens zijn eigen bed op kon maken, omdat hij een duivels verwend kind was. Wacht, hij was volgens mij al tegen de twintig aan. Ach, guttegut, ik ben benieuwd wat er van hem terecht komt. Zijn vrouw zal een slaaf van hem worden, tegelijkertijd dat zij meer hersens dan hem heeft. Als ze dan slim is, rooft ze alles leeg en verlaat het huis zo snel mogelijk erna.
Damian, mijn leerling nu en niet dat snot jong, is klaar met rennen en ik vlak mijn gezichtsuitdrukking opnieuw af. Ik loop langzaamaan naar hem toe als hij begonnen is met zichzelf op te drukken. Ergens heb ik zin om hem direct een zware training te geven dus op zijn rug te gaan zitten en schreeuwen dat hij te langzaam is, dat het toch geen klein kind is. Toch houd ik me in en klem mijn lippen zo hard op elkaar dat ze wit aanzien. Tien, elf, twaalf… tel ik in mezelf mee, zodat hij niet eerder kan stoppen, anders duw ik hem namelijk gewoonweg terug richting de grond. Dan mag hij het driedubbele ervan doen. Achttien, negentien, twintig. Hij is klaar en direct springt hij overeind om het kleine afstandje tussen ons te overbruggen.
‘Kom maar op met de rest,’ meld hij mij. Ik grijns er lichtelijk op.
‘Mooi dat je de rest al wilt, dit is namelijk nog maar het begin.’ Mijn ogen schieten naar de toestellen terwijl ik mijn armen stevig over elkaar doe en mijn spieren iets aan span. ‘We gaan nu samen lopen,’ meld ik hem daarna abrupt. Ik begin al in beweging te komen en kijk naar hem. ‘Kom je nog of ben je al moe? Hierna moeten we zorgen dat we onze spieren rekken en weer zes rondjes rennen. Daarna rekken en richting de toestellen.’
Het koude zilver van het kettinkje slaat op mijn warme huid onder het shirt dat ik aanheb als ik begin te rennen. Ik wil niet dat iemand het ziet en zich dingen afvraagt, of in elk geval heb ik het er onder trainingstijd niet graag over. Het is goed zo, al denk ik nu terug aan mijn moeder Katharina. De laatste keer dat ik daar als logé was, zou al snel bijna twee weken geleden zijn. Ik ben ook ronduit te druk om überhaupt naar haar toe te gaan, maar ik wil het contact niet kwijt. Ze is mijn moeder.
Quiet the mind, and the soul will speak.