• Ik zit met een probleem, laat ik het kort houden.
    Ik was het laatste anderhalfjaar zeer in de problemen met mijn identiteit, en ben daarmee geholpen, uiteindelijk ben ik naar een avond gegaan voor trans- jongeren, en ik kon me erg in hun verplaatsen, aangezien ik me altijd al meer een jongen voelde en mijn eigen lichaam haat. Nou zit het dus zo; Ik praat al ongeveer twee/drie jaar met iemand die ik via internet kan, ook op skype enzo. Ze (ik noem haar nu even een ze), kwam ongeveer een half jaar geleden bij me om te vertellen dat ze transgender is, ik accepteerde het en luisterde sinds dien naar zijn problemen en alles. Nu zei ik wel eens dat ik me ook zo voelde, maar zei hij dat het kwam omdat 'hij me gek maakte met het onderwerp' of dat ik 'gewoon mezelf moest zijn', en toen hij zag dat ik wat blogs volgde van ftm personen werd hij helemaal woest en zei hij dat ik een vieze fetish had, dat ik gewoon normaal moest doen, en dat ik me aanstelde. Ik weet niet wat ik moet doen aangezien ik al twee/drie jaar met plezier vrienden ben geweest, maar dat is sinds dit heel erg vermindert. Hij weet al dat ik hiervoor eerder met mensen heb gepraat erover, maar denkt nog steeds dat ik hem wil imiteren ofzo. Wat moet ik doen? Hij is eigenlijk de enige vriend die ik heb, misschien ben ik wel zo desperate voor vrienden dat ik daarom vrienden blijf? Ugh ik weet het niet, wat denken jullie?

    Alvast bedankt!


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Ik zou nog eens met haar (je wisselt halverwege in je verhaal, dus ik weet niet precies hoe ik hem/haar nou moeten noemen, maar ik houd het maar op de vrouwelijke vorm) proberen te praten. Je klinkt alsof je hier heel serieus over bent en dus zou zij jou daarin moeten steunen. Als ze zich echter zo blijft gedragen en niet bereid is om naar je te luisteren of je ervan probeert te overtuigen dat je niet meent wat je zegt, dan is ze, hoe rot het ook is, gewoon geen goede vriendin. In dat geval zul je er echt over na moeten denken over je nog wel bevriend kunt of wilt blijven met haar, want een vriendschap waarin de een de identiteit of gevoelens van de ander probeert te ontkennen is niet gezond.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Als je goeie vrienden bent zou ik eens goed gaan praten :) Sorry meer zou ik echt niet weten maar een sterke vriendschap kom altijd over dit soort dingen heen!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    je moet doen met jezelf waar jij je goed in voelt, niet wat hij/zij wilt dat jij doet. En je kan heus wel andere mensen als vrienden vinden hoor. En daarbij als ze je niet wilt steunen in jou beslissingen, moet je jezelf afvragen of ze wel een goede vriend is.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mensen raken snel beïnvloed door anderen, dat hoeft niet bewust te gebeuren, maar kan ook echt heel goed onbewust zo zijn. Wat ik zou doen is mezelf de vragen stellen: Wie ben ik en wat wil ik? En opzoek gaan naar het antwoord op die vragen. Wanneer je die twee vragen eerlijk kunt beantwoorden voor jezelf, ben je al een grote stap in de richting van wat jouw identiteit is.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Square schreef:
    Ik zou nog eens met haar (je wisselt halverwege in je verhaal, dus ik weet niet precies hoe ik hem/haar nou moeten noemen, maar ik houd het maar op de vrouwelijke vorm) proberen te praten. Je klinkt alsof je hier heel serieus over bent en dus zou zij jou daarin moeten steunen. Als ze zich echter zo blijft gedragen en niet bereid is om naar je te luisteren of je ervan probeert te overtuigen dat je niet meent wat je zegt, dan is ze, hoe rot het ook is, gewoon geen goede vriendin. In dat geval zul je er echt over na moeten denken over je nog wel bevriend kunt of wilt blijven met haar, want een vriendschap waarin de een de identiteit of gevoelens van de ander probeert te ontkennen is niet gezond.

    Haha sorry, ben slecht in uitleggen. Maar bedankt voor je reactie, ik denk dat je wel gelijk hebt ja.. we hebben net het gesprek beeïndigd toen hij me begon uit te schelden etc., dus ik denk dat dit dan het einde is.. dan is er geen andere optie dan maar eens het huis uitgaan en vrienden zoeken, haha.. thanks! (:

    @lisanne, zoals hierboven vermeld ging praten niet goed.. en het was kennelijk dus geen sterke vriendschap! Maar bedankt!

    @destined, ik zit hier al een lange tijd mee en weet het al zeker, maar sinds kort heb ik het hem dus verteld.. ik ben nu al in zekere zin.. zeker van mezelf. (:

    @seaweedbrain, I hope so! thanks voor je reactie!

    [ bericht aangepast op 1 juni 2013 - 23:56 ]


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Petyr schreef:
    (...)
    Haha sorry, ben slecht in uitleggen. Maar bedankt voor je reactie, ik denk dat je wel gelijk hebt ja.. we hebben net het gesprek beeïndigd toen hij me begon uit te schelden etc., dus ik denk dat dit dan het einde is.. dan is er geen andere optie dan maar eens het huis uitgaan en vrienden zoeken, haha.. thanks! (:

    @lisanne, zoals hierboven vermeld ging praten niet goed.. en het was kennelijk dus geen sterke vriendschap! Maar bedankt!

    @destined, ik zit hier al een lange tijd mee en weet het al zeker, maar sinds kort heb ik het hem dus verteld.. ik ben nu al in zekere zin.. zeker van mezelf. (:

    @seaweedbrain, I hope so! thanks voor je reactie!


    Ah, dat is erg rot. Het is wel goed dat je er een punt achter zet. Met iemand die je in zo'n situatie uitscheldt moet je geen vrienden zijn.
    Ik hoop dat je een heleboel leuke nieuwe mensen tegenkomt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan