• Ik heb een tijdje terug een stukje geschreven dat ik eventueel als proloog zou willen gebruiken voor een nieuw verhaal. Het probleem is dat het een stuk is van bijna twee volle pagina's en ik ben bang dat dat te lang is.
    Hoe lang moet een proloog ongeveer zijn volgens jullie?


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Voor mij heeft het geen bepaalde lengte, maar ik denk dat je er beter twee stukken van kan maken. :3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Het is heel verschillend. Als het een goede proloog is die aansluit bij het verhaal, dan is het niet te lang. Ik heb geleerd dat je moet schrijven op de manier waarbij jij je goed voelt. Als je je goed voelt bij deze proolog, hebben anderen niks te zeggen of het wel of niet te lang is; dat bepaal alléén jij.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik hanteer meestal de regel dat een proloog niet langer mag worden dan 2/3 van mijn gemiddelde per hoofdstuk, maar dat neem ik niet al te serieus.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Het hangt er een beetje vanaf hoe groot je andere hoofdstukken zullen zijn. Ik zou hem niet veel groter/kleiner dan een normaal hoofdstukje te maken.


    •*• Lululu •*•

    Ik maak prologen meestal maar een paar regels.


    You were born original, don't die as a copy.