• Hoihoi,

    Morgen ga ik op vakantie met mijn gezin: we gaan met de auto naar Zeeuws-Vlaanderen, Brugge, Gent (op het moment dat daar een festival is) en Brussel. In elke plek hebben we een paar dagen. Maar we weten voor een groot deel nog niet echt wat we nou gaan doen/bezoeken. In Zeeuws-Vlaanderen gaan we naar het strand (misschien haaientanden zoeken) en naar de struisvogelboerderij in Sluis. In Gent zullen het festivaldingen zijn en anders weet m'n moeder waarschijnlijk nog dingen gezien ze er eerder is geweest.
    Maar hier de vraag aan jullie: wat van de plaatsen Brugge en Brussel is aan te raden? (Gent en Zeeuws-Vlaanderen mag je natuurlijk ook wat over zeggen als je iets weet.)

    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 11:03 ]


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ik heb heel eerlijk nog nooit over Zuid-Vlaanderen gehoord, haha. Maar Brugge is gewoon helemaal supermooi en ik zou sowieso gewoon al even tijd spenderen aan er doorheen wandelen (:
    Brussel zou ik, maar dat zijn ook eigen interesses die meespelen, naar het natuur-historisch museum gaan (:


    Mhm?

    Ik ben mij aan het afvragen wat Zuid-Vlaanderen is :'D En vooral waar het ligt aangezien Sluis niet in het zuiden van Vlaanderen ligt hahaha.
    Verder heb ik niet veel tips helaas, ik kom niet zo graag in Brussel. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    ^ Ik deel jullie verwardheid, haha, want ik heb ook nog nooit van Zuid-Vlaanderen gehoord en volgens mij ligt Brugge ook niet echt heel zuidelijk ten opzichte van Vlaanderen. :'D Vlaanderen wordt niet echt ingedeeld in noord en zuid, maar eerder in oost, west en centraal.

    Gent is een fijne stad, vind ik, maar heel onlogisch opgedeeld en ik verdwaal er echt in hahaha. Het is al bij al wel een leuke stad om in rond te wandelen ^^ Een boottochtje maken is bijvoorbeeld wel echt een aanrader! Je hebt er ook veel musea. Ik heb toen ik tien was of zo het huis van Alijn bezocht en ik herinner me dat ik het heel fijn vond c:

    Brussel vind ik allesbehalve een leuke stad, haha. Ik kom er vrijwel nooit vrijwillig, gewoon omdat ik me er niet veilig voel. Ik ben er wel al een paar keer geweest in schoolverband en toen heb ik het Museum voor Natuurwetenschappen bezocht (over dino's en zo) en ook het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten (vazen bewonderen en zo xd)
    Ik ben er een keer met mijn ouders geweest en toen heb ik het muziekinstrumentenmuseum bezocht en ook Mini Europa (dit is een aanrader!)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Brugge is echt een leuke en mooie stad om gezellig doorheen te wandelen, haha. Over Brussel deel ik de mening van Yellowstone - ik vind het persoonlijk echt geen mooie stad. Kom gewoon naar Antwerpen in de plaats (cat) Just kidding, maar er zijn wel een aantal dingen te doen. Het museum voor Natuurwetenschappen, Mini Europa, het museum van Magritte zijn leuk. Sowieso zou ik het Atomium vermijden, het is erg toeristisch en niet een zo geweldig, vind ik zelf.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik studeer in Brussel al weet ik ook zo gauw niet wat er echt speciaal is. Meestal is er wel iets gaande aan het beursplein (muziek e dans) en kun je de toeristische plaatsen gaan bezoeken :3 er is een grote winkelstraat en het is altijd wel leuk om echte belgisch frieten te eten in het frietpaleis ( de meest toeristische frietplek je zal het zien aan de lange rij mensen)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik zal wel de enige zijn die Brussel een zeer gezellige stad vindt, als je de juiste buurtjes vindt. Op de aan de warandebeeg heb je enkele leuke plekjes en ook het warandepark vind ik zeer gezellig. Ben laatst overigens naar het Magritte-museum geweest en dat vond ik écht mooi. (Toch zeker de bovenste verdiepen.) Verder heb je ook gewoon zeer gezellige plaatsjes en straatjes, maar daar ken ik de naam niet van, sorry. :') Verder heb je natuurlijk ook heel ongezellige buurten, dus vermijd die vooral, haha.

    En Brugge, well, is gewoon super gezellig om redenen die ik niet echt uit kan leggen, mes excuses. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben nu ook wel nieuwsgierig wat Zuid Vlaanderen is, echt nog nooit gehoord. =P

    Gent: Gent binnenstad is echt mooi en ik vind het Gravensteen een aanrader! Ik vind Gent leuker dan Brugge gezien Brugge veel toeristischer op internationaal vlak is.
    Brugge: een aanrader vind ik de ijsjeszaak Da Vinci. Superlekker. Je hebt er ook de Halve Maan brouwerij. Je kan ook een boottochtje doen, maar oppassen voor de zwanen. En er zijn tal van paardenkoetsen. Altijd rond de tijd dat ik voor 1 nacht in Brugge ben, dan is daar ook iets aan het Belfort te doen van een schlagerfestival -achtige toestanden. (rond 19 juli)
    Brussel: Het hangt er vanaf naar wat je wil gaan doen. Je hebt enkele bekende Belgische figuren zoals het Atomium, mini Europa, Manneken Pis, maar je kan ook gaan wandelen in het Jubelpark (aanrader). Er is momenteel ook een expo aan de gang over dino's in een van die hallen.

    Je kan als je in een bepaalde stad bent ook gewoon even passeren langs het toerismekantoor. ^^
    Ik ben toevallig volgende week dinsdag in Gent en woensdag in Brugge, wat grappig!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Whahaha oeps, ik bedoelde Zeeuws-Vlaanderen, niet Zuid. Vergeef me, mijn hoofd was een beetje moe. :')
    (Zeeuws-Vlaanderen ligt nog in Nederland; het is het zuidelijke deel van Zeeland.)

    Verder bedankt voor jullie reacties!


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    ^Haha, dat verklaart veel. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    In Sluis zelf is er niet zo superveel te zien, dit is echt puur een winkelstad. (Kleding, diverse winkels zoals blokker en kruidvat, een juwelier, een schoenenwinkel en ik geloof ook nog een Bart Smit of iets in die aard).

    Gent: Zelf lijkt het graffitistraatje me wel eens leuk om te bekijken. Deze is in de Werregarenstraat. (Let op! Deze straat is autovrij!) Opgelet trouwens met je auto, ik weet niet hoe oud deze is, maar er zijn sinds begint van het jaar nieuwe regels omtrent de c02 vervuiling, bepaalde auto's mogen Gent en Antwerpen zelf niet meer in omdat ze te vervuilend zijn. (Of je moet een "boete" betalen om wel de stad in te mogen).

    De rest heeft Scandal al opgenoemd.

    Veel plezier op vakantie (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.