• Hey,
    Ik heb een leuk idee voor een verhaal maar ik weet niet precies hoe ik het moet gaan schrijven.
    Het gaat over een klas op een school. Alle andere leerlingen zijn weg en elke keer wordt er iemand uit de klas vermoord.
    Het is misschien een beetje kinderachtig, maar het is mijn eerste verhaal.
    Dus kunnen jullie alsjeblieft helpen met ideeën ofzo?
    Dankjewel! x

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Over wie heb je het? Mij of Barnabas? Als je het tegen mij hebt, ik zie niet in waarom het een rare reactie is. Ik vertel je gewoon dat het niet mag en pas het voor je aan. Dan weet je het voor de volgende keer en heeft niemand er last van.

    Nu zou ik het fijn vinden als dit topic weer on-topic gaat.

    OT: Iets wat ik altijd doe is alvast een einde bedenken en kijken hoe ik daarnaar toe kan werken. Dat helpt mij altijd heel erg.


    Ach joh, maak je nou niet zo druk.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Ach joh, maak je nou niet zo druk.


    He asked for on-topic reactions, be a doll and listen to him.

    DarkSavior's tip is erg goed. Ik plan altijd het hele verhaal uit voordat ik begin, en maak karakters. Normaal gebruik ik lijstjes.
    Example:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:

    etc.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    SimonEx schreef:
    En jezus niet zo zeiken man. Iedereen maakt wel eens een foutje, ik ben vast niet de enige hoor?
    Je hoeft niet meteen te flippen zeg het gewoon vriendelijk. dan zullen er ook eens mensen naar je luisteren?

    Dis topic.


    ars moriendi

    Escritura schreef:
    (...)

    He asked for on-topic reactions, be a doll and listen to him.

    DarkSavior's tip is erg goed. Ik plan altijd het hele verhaal uit voordat ik begin, en maak karakters. Normaal gebruik ik lijstjes.
    Example:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:

    etc.


    Ja, maar naar iemand luisteren is niet mijn sterkste punt.

    Maar ja,
    ik zou het eens proberen.

    Om een goed verhaal te maken moet je beginnen bij personages. Vanuit personages als je die goed hebt uitgewerkt vloeit het plot voort en kun je er een goed verhaal van maken, natuurlijk moet je je verhaal wel daarna verbinden met een thema en een diepgaande laag van je verhaal bedenken wat je ermee wilt zeggen. Dat is een beetje in heel kort weergegeven hoe een basisplan van een verhaal kan zijn.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    SimonEx schreef:
    Maar alsnog eh als je meteen zo reageert wil NIEMAND meer op deze site komen. Het is irritant als je er iets voor de eerste keer opzet en meteen zoon fk rare reactie krijgt?

    Ik weet wel meer dingen die irritant zijn. *O*
    O ja, on topic: Schrijf gewoon wat in je opkomt.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 19:57 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Destined schreef:
    (...)

    Ja, maar naar iemand luisteren is niet mijn sterkste punt.

    Maar ja,
    ik zou het eens proberen.

    Om een goed verhaal te maken moet je beginnen bij personages. Vanuit personages als je die goed hebt uitgewerkt vloeit het plot voort en kun je er een goed verhaal van maken, natuurlijk moet je je verhaal wel daarna verbinden met een thema en een diepgaande laag van je verhaal bedenken wat je ermee wilt zeggen. Dat is een beetje in heel kort weergegeven hoe een basisplan van een verhaal kan zijn.


    Obviously, that's why you annoy me so much.

    Ik gebruik ook Dit bij het plannen van een story. En andere tips op die site. Maybe it helps you.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Obviously, that's why you annoy me so much.

    Ik gebruik ook Dit bij het plannen van een story. En andere tips op die site. Maybe it helps you.


    Jammer genoeg zal ik nooit op het niveau van irritatie komen die sommigen voortbrengt.
    Er zijn mensen die nog irritanter zijn dan ik.


    Veel goede verhalen hebben vaak dezelfde basis, namelijk:
    Begin - Conflict
    Middenstuk - ontwikkeling
    Einde - Conclusie


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik zou inderdaad de personages eerst uitwerken en die kun je dan weer gebruiken om in een bepaalde gebeurtenis te plaatsen en je verhaal wat vorm te geven (:

    Eerste stories zijn altijd wat lastig, maar naarmate je meer schrijff, rol je er automatisch wel in. Veel succes!


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Destined schreef:
    (...)

    Jammer genoeg zal ik nooit op het niveau van irritatie komen die sommigen voortbrengt.
    Er zijn mensen die nog irritanter zijn dan ik.


    Veel goede verhalen hebben vaak dezelfde basis, namelijk:
    Begin - Conflict
    Middenstuk - ontwikkeling
    Einde - Conclusie