• Dit kleine schatje is mininerdje . Een klein afstandelijk kittentje die met de hand opgevoed werd samen met zen zusjes , toen hij 3 weken oud was lag hij voor het eerst in de dierenkliniek , zijn temperatuur was te koud om te meten zijn hartje kloptje zeer traag en hij was zo slap als een vodje . Hij heeft dan een glucosespuit gehad ( vloeibare suiker met gesteriliseert water ) en knapte helemaal op hij had nadien nog 2 daagjes op observatie gezeten bij de dierenarts thuis . Nadien is het goed gegaan tot hij 6 weken en 3 dagen was , toen had hij terug hetzelfde als de eerste keer en we zijn naar het spoed met hem gereden op die dierenkliniek hij heeft de spuit nog eens gehad en de dierenarts had diabetes vastgesteld bij hem dus we waren er bijna van overtuigt dat hij weer ging opknappen en een gelukkig leventje leiden nu we de oorzaak wisten hij heeft uren gevochten maar knapte niet op . Zijn lichaampje was ondertussen al te vermoeid de suiker op te nemen en hij is na al het vechten uiteindelijk gestorven in men moeder haar armen .... Hij was als een kindje voor mij na weken lang dag en nacht melkje te geven , voor hem te zorgen ik vind het spijtig dat ik hem niet meer heb kunnen aaien ! :( ik wil vragen aan iedereen die thuis zit om eens een kaarsje voor hem te branden dat hij het goed heeft daarboven .

    Rip : Mininerdje -> zaterdag 25/05/13 om 23 uur

    ( sorry dat de ik dit verhaal hier schrijf maar ik moet men hardje even luchten iedereen die hem kende heeft het er moeilijk mee ..)

    Ps sorry dat ik de foto's zo doe maar ik weet niet of het anders mogelijk is via gsm

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 28 mei 2013 - 21:00 ]

    Mag ik vragen waar jullie nu allemaal over bezig zijn ? Ik weet niet zo goed wat diabetes is en ben er niet zo mee bezig . Ik heb gewoon de dierenarts laten doen en dacht zij zal het wel weten zeker ? ..

    Okammy schreef:
    (...)

    Correct!

    Bonuspunten en een koekje als je me zo 1 2 3 kunt vertellen wat het verschil is tussen DM type 1 en 2 en welke je vooral ziet bij jongeren en welke je vooral ziet bij ouderen :P
    type 1 -> afbraak van insulineproducerende bètacellen (insuline toedienen) =Hypoglycemie : je vermagerd, veel plassen voortdurend dorst voortdurend honger (jonge leeftijd)

    type 2 -> doelwitcellen reageren onvoldoende : uitvallen van de nierfunctie (oudere leeftijd)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    SmaggieM schreef:
    Mag ik vragen waar jullie nu allemaal over bezig zijn ? Ik weet niet zo goed wat diabetes is en ben er niet zo mee bezig . Ik heb gewoon de dierenarts laten doen en dacht zij zal het wel weten zeker ? ..
    het feit dat je zei dat ze glucose toedienden terwijl glucose net suiker is...


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    SeaweedBrain schreef:
    (...)type 1 -> afbraak van insulineproducerende bètacellen (insuline toedienen) =Hypohyperglycemie : je vermagerd, veel plassen voortdurend dorst voortdurend honger (jonge leeftijd)

    type 2 -> doelwitcellen reageren onvoldoende : uitvallen van de nierfunctie (oudere leeftijd)


    Yus!

    Klopt aardig. Je krijgt een koekje :Y)
    Enfin, als je van vrienden hoort dat ze afvallen/s'nachts veel plassen/uit hun bek stinken naar aceton is het een slim idee om ze te verwijzen naar de huisarts.

    Maar ik beeindig deze Anti-diabetes campagne maar nu, voor we een waarschuwing krijgen!


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy : hoe bedoelde je dat deze foto komt van een zeer interessante locatie ?

    SmaggieM schreef:
    Okammy : hoe bedoelde je dat deze foto komt van een zeer interessante locatie ?


    Oh! De URL
    https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/375029_471077722971753_860146151_n.jpg

    Ik had facebook/twitter/quizlet/tinypic noem het maar op verwacht. Ik kan werkelijk niet verzinnen waar deze URL vandaan kwam. Kwam er alleen later achter dat het toch bij facebook hoort. Zo leer je weer wat bij :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Zonde. :--(


    Alleen maar tranen van geluk

    Okammy schreef:
    (...)

    Correct!

    Bonuspunten en een koekje als je me zo 1 2 3 kunt vertellen wat het verschil is tussen DM type 1 en 2 en welke je vooral ziet bij jongeren en welke je vooral ziet bij ouderen :P
    Als ik vertel, hoe je blind wordt hierdoor, krijg ik dan ook een koekje.

    Nu moet ik plots aan mijn konijntje denken die dood ging. Was ook echt niet leuk eigenlijk. En toen was er nog een snotaap aan het lachen met me omdat ik triestig was om mijn konijn. Sommige mensen toch. (no_chears)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Okammy schreef:
    (...)

    Oh! De URL
    https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/375029_471077722971753_860146151_n.jpg

    Ik had facebook/twitter/quizlet/tinypic noem het maar op verwacht. Ik kan werkelijk niet verzinnen waar deze URL vandaan kwam. Kwam er alleen later achter dat het toch bij facebook hoort. Zo leer je weer wat bij :Y)
    fbcdn.net komt van Facebook. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    awwww....zo zielig :'(


    me: 5% reality, 95% dreams

    Achh arme lief ding. zo zielig
    ik wens je sterkte.


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Okammy schreef:
    (...)

    Yus!

    Klopt aardig. Je krijgt een koekje :Y)
    Enfin, als je van vrienden hoort dat ze afvallen/s'nachts veel plassen/uit hun bek stinken naar aceton is het een slim idee om ze te verwijzen naar de huisarts.

    Maar ik beeindig deze Anti-diabetes campagne maar nu, voor we een waarschuwing krijgen!

    Ketoooo. I can smell your ketoooo.

    Koekje?


    Poor kitten :C


    "I shut my eyes in order to see.'

    Fourtris schreef:
    (...)Als ik vertel, hoe je blind wordt hierdoor, krijg ik dan ook een koekje.

    Nu moet ik plots aan mijn konijntje denken die dood ging. Was ook echt niet leuk eigenlijk. En toen was er nog een snotaap aan het lachen met me omdat ik triestig was om mijn konijn. Sommige mensen toch. (no_chears)


    Maar natuurlijk!

    Alayne schreef:
    (...)
    Ketoooo. I can smell your ketoooo.

    Koekje?


    Poor kitten :C


    Sorry, jij krijgt geen koekjes :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Sorry, jij krijgt geen koekjes :Y)

    Oo! De red velvet cupcake is zojuist aan je neus voorbij gegaan :C

    [ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 15:33 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Okammy schreef:
    (...)

    Sorry, jij krijgt geen koekjes :Y)
    Een hoge concentratie glucose in het bloed zorgt voor kristallisatie. Zo kan er verstopping zijn van fijne bloedvaten, slechte voorziening van nieuw bloed bij wonden en de capillairen in de ogen kunnen verstop geraken. Dit leidt tot blindheid. Koekje?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?