• Iemand tips tegen vettig haar?
    Want ik was mijn haar nu dagelijks, en ik zou graag terug maar om de dag mijn haar willen wassen.
    Maar ik denk steeds dat het vettig is, en dan was ik het maar omdat ik dat echt vies vind...


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Leviosae schreef:
    (...)

    Helaas wel, maar als je het in een staart draagt merk je er vrij weinig van.


    Jouw haar is zeker niet blond dan? Met blond haar gaat het er namelijk in een staart alsnog vies uitzien.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Jouw haar is zeker niet blond dan? Met blond haar gaat het er namelijk in een staart alsnog vies uitzien.

    This.
    Misschien een speciale schampoo kiezen?


    •*• Lululu •*•

    Ik vind het juist lekker om eens mijn haar te wassen en te föhnen en lekker laten te ruiken. Echt niet dat ik dat eens in de paar maanden ga doen haha.


    Your make-up is terrible

    Valentino schreef:
    (...)

    Jouw haar is zeker niet blond dan? Met blond haar gaat het er namelijk in een staart alsnog vies uitzien.


    Nee mijn haar is zwart.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Cas schreef:
    Ik vind het juist lekker om eens mijn haar te wassen en te föhnen en lekker laten te ruiken. Echt niet dat ik dat eens in de paar maanden ga doen haha.


    Zo, en hoe.
    @Leviosae Dat bedoel ik, ik heb blond haar en bij mij valt het onwijs erg op als mijn haar vet is, dan zit er een vieze vetlaag op die mijn haar verkleurt naar een vreemd donkerblond, oranje-achtig iets met een bijna zwarte haar aanzet.
    Maar ik was het dan wel niet elke dag. Meestal om de 2 dagen als het niet meer mooi valt en glad is. En mijn krullen gaan dan ook pluizen.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 16:30 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik had het eerst ook, maar nu eigenlijk niet meer. Ik was mijn haar om de dag, met gewone shampoo en crèmespoeling (eigenlijk iedere keer een ander merk dusja). Verder doe ik er geen gel, wax of iets anders in (als je dat wel doet kan het zijn dat je haar daar vetter van wordt). Verder je haar niet te vaak borstelen en er niet de hele tijd aanzitten, dat helpt ook.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Ik heb bruin haar en gelukkig valt dat niet zo heel erg op als dat vettig is, ik was ook heel vaak.

    Het kan trouwens ook aan de leeftijd liggen.
    Vooral in de puberteit heb je last van vet haar, omdat je hormonen veranderen. Eigenlijk same story als met puistjes, het word ook vanzelf minder.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik heb zelf bruin haar en bij mij valt het juist wel op als het vettig is... Ik heb ook een hele lange tijd gehad dat ik mijn haar elke dag MOEST wassen omdat het na één dag al zo ontzettend vettig was en ik kan daar slecht tegen. Nu hoef ik dat niet meer elke dag, soms doe ik er alleen creméspoeling doorheen in plaats van dat ik het was.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Cas schreef:
    Ik vind het juist lekker om eens mijn haar te wassen en te föhnen en lekker laten te ruiken. Echt niet dat ik dat eens in de paar maanden ga doen haha.


    +
    Ik gebruik ook weinig conditioner. Daar wordt het haar ook vettig van.


    26 - 02 - '16

    Word je haar wel schoon? Dat je zegmaar na het douchen schoon haar hebt, of is het na het wassen nog vettig? Want dan kun je proberen om meerdere keren te wassen. Pas ook op met conditioners/maskers/serums. Deze maken je haar heel snel vet. Ja, je hebt een conditioner nodig om je haarschubben te sluiten, maar probeer er dan eens een in sprayvorm. Dan kun je veel makkelijker richten. Zelf heb ik er een van mijn kapper (K&C vitamin hair treatment).
    Pas ook op met stylingsproducten, die kunnen het vetter laten ogen. Als dat niet werkt:

    Train je haar!

    goed, dat klinkt heel stom, maar je haar is nu gewend aan het elke dag wassen. Probeer het wassen steeds een dagje te rekken. In het begin kun je op de tweede dag gebruik maken van droogshampoo(mijn favoriet is die van John Frieda(9,50 oid., maar die is best prijzig. Die van Batiste is ook erg fijn(4,53) maar die van kruidvat professional is ook best goed in prijs/kwaliteit verhouding. (Met die van Andrelon heb ik geen goede ervaring.

    Pas op met anti-vet shampoo's. Deze bevatten vaak veel Sls/Slessen (grove reinigers) die de talgproductie op de lange termijn juist stimuleren. Mijn advies is om de wasbeurt met een ruwere shampoo te wassen. Mijn favoriete anti-vet shampoo's zijn is die van Andrelon Langer fris (deze is heel lang uit het assortiment geweest maar is weer terug. Deze is geloof ik €2,50, lekker cheap) en die van Guhl, luchtig en fris met citroenmelisse. Die is iets duurder, €6,- ofzoiets.

    Verder kun je er eigenlijk niets aan doen, behalve zo min mogelijk aan je haar zitten. Borstel het max. 2x 1 minuut per dag, dan worden de olieen goed verspreid maar worden de talgklieren niet gestimuleerd.

    En als je iemand de schuld wil geven, doe het dan aan je hormonen. Want, tsja, die zijn toch echt de daders. En het is altijd makkelijk om je hormonen de schuld te geven.


    The night is dark and full of terrors.

    @Stormborn: Ja hoor, als ik het 's ochtends was is het de hele dag fris. Maar de volgende ochtend heb ik het gevoel dat het al minder proper is, en als ik het dan niet was, is het tegen de avonds best wel vies.

    En dat van die hormonen... Ik ben ondertussen denk ik toch uit mijn puberteit. (Ben bijna 19). Ik heb ook nooit last gehad van puistjes, altijd een droge huid gehad zelfs...

    Droogshampoo is misschien wel een goed idee, nog nooit gebruikt :)

    En als ik mijn haar achteruit kam op een staart of dot, vind ik het er nog steeds vettig uitzien...

    Ik zal gewoon eens moeten doorbijten en een tijdje maar om de 2 dagen wassen (nu kan dat eigenlijk wel, aangezien ik examens heb en dus maar 1 dag id week buiten moet. Mijn vriend zal het maar moeten aanvaarden ;) )


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    delightful schreef:
    @Stormborn: Ja hoor, als ik het 's ochtends was is het de hele dag fris. Maar de volgende ochtend heb ik het gevoel dat het al minder proper is, en als ik het dan niet was, is het tegen de avonds best wel vies.

    En dat van die hormonen... Ik ben ondertussen denk ik toch uit mijn puberteit. (Ben bijna 19). Ik heb ook nooit last gehad van puistjes, altijd een droge huid gehad zelfs...

    Droogshampoo is misschien wel een goed idee, nog nooit gebruikt :)

    En als ik mijn haar achteruit kam op een staart of dot, vind ik het er nog steeds vettig uitzien...

    Ik zal gewoon eens moeten doorbijten en een tijdje maar om de 2 dagen wassen (nu kan dat eigenlijk wel, aangezien ik examens heb en dus maar 1 dag id week buiten moet. Mijn vriend zal het maar moeten aanvaarden ;) )


    Dat moet je niet onderschatten. Je mag er misschien zelf niets meer van merken, maar misschien zijn je hormonen nog wel volop bezig met veranderen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Dat moet je niet onderschatten. Je mag er misschien zelf niets meer van merken, maar misschien zijn je hormonen nog wel volop bezig met veranderen.



    Mja kan wel, heb wel al altijd last gehad van vettig haar hoor :)
    Had gewoon gehoopt dat het nu mss wel ging over gaan


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    delightful schreef:
    (...)


    Mja kan wel, heb wel al altijd last gehad van vettig haar hoor :)
    Had gewoon gehoopt dat het nu mss wel ging over gaan


    Weetje wat je misschien ook kan proberen, dat is een trucje van mij toen ik er heel erg last van had namelijk.
    Je weet toch die flesjes citroensap? Daarmee de aanzet wassen, niet de punten, want die gaan dan uitdrogen, maar citroensap droogt uit, en als je haar echt zo snel vet is, neemt dat het een beetje weg.
    Het werkte voor mij in ieder geval wel, maar voor die 20 cent kun je het altijd uitproberen.


    We'll still love each other, forever and always. <3