Pabiloso schreef:
(...)
Ik ben heel filosofisch ingesteld, ik denk veel verder dan de gemiddelde 15 tot 16-jarige, dus ik begrijp je op dat punt wel. Ik vind je juist vrij serieus overkomen, althans, op topics waar de stemming ook serieus is. Je hebt kritische opmerkingen, soms wat cynisch of sarcastisch, maar wel doeltreffend. Mensen staan te weinig stil bij ethiek, vooral ,,onze'' generatie. Ontzettend storend, vind ik. Ik kan daardoor ook veel moeilijker met klasgenoten en de meeste vrienden communiceren, doordat alleen wat mensen op Q en mijn ouders en zus op redelijk dezelfde golflengte zitten als ik. c:
Klopt, dat is bij mij bekend. Alleen ik twijfel over het bestaan van God, maar evengoed over zijn afwezigheid. Het is nogal een diep gewortelde filosofie waarover ik dagelijks heb nagedacht en die leidde tot een sessie bij de psycholoog omdat ik er wat stresserig van werd (zie: stresseczeem). :'D Maar goed, ik denk daar misschien te veel over na. Jij hebt hersens, trouwens. Althans, je gebruikt ze. :'D
OT: Ik vind het een omstreden stelling, eerlijk gezegd. Moord is moord, ik kan het niet anders zeggen. Het is alleen hoe je ernaar kijkt dat het goed of fout is, en ja, in die hypotheses mag je best de situatie meerekenen.
Aahhh een compliment :'D
Bedankt, die krijg ik niet vaak!
Nah, er is alleen wel een probleem vaak en dat is dat mensen mij te serieus nemen, maar ja dat komt doordat ik het leuk vind om mensen een beetje uit de tent te lokken
Beetje provoceren en Q is altijd zo vriendelijk om daar ook met zoveel mogelijk erop te reageren. Geweldig is dat
Vooral als het helemaal uit de hand loopt.
Een van de grootste problemen van mensen is dat ze niet zelf meer nadenken en daarom zorg ik er af en toe ervoor dat mensen aan het nadenken worden gezet. Ik vind het erg belangrijk dat je zelf ook na kunt denken en niet alles van een persoon aanneemt, want iedereen kan een fout maken en soms is het erg belangrijk dat je op het juiste moment ziet wat er fout is en waarom. Ik weet zeker dat een heleboel mensen zich nu niet aangesproken voelen, terwijl ik ze wel bedoel. Want er is echt een enorme groep van meelopers die zichzelf niet zo zien, maar wel zijn. Een grappige eigenschap aan meeloper zijn, is dat je het zelf nooit ziet, heb ik gemerkt. Maar ja, ik kijk dingen ook van een ander perspectief en heb van mijn positie een betere kijken op hoe dingen zijn.
Ik twijfel niet echt over het bestaan van god, want ik ben ervan overtuigd dat die er niet is. En als die er is dan is het eerste wat ik tegen hem zeg: "Goh, jij had echt wel meer bewijs moeten achterlaten!"
Maar hoe ik over de dood denk is ingewikkeld.
en nu toch maar ff weer iets topic gerelateerd:
Ik vind niet dat moord de juiste oplossing voor iets is. Er zijn veel betere oplossing en ik ben ervan overtuigd dat moord er niet een van zou moeten zijn.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.