• Het was half acht 's avonds en alle kindertjes waren naar bed gebracht. Niemand merkte wat
    er gebeurde in het huis van de zestienjarige Lotte, die zelfmoord probeerde te plegen vanwege alle dingen die haar in haar leven waren overkomen.
    Op school had ze altijd lage cijfers en ze had bijna nooit iemand om mee te praten. Iemand aan wie ze alles wat ze kwijt wilde kon vertellen - maar nee, iedereen haatte haar. Het ergst was nog wel Lola, zeventien jaar oud, die Lotte altijd irriteerde - niet eens irriteerde, veel erger. Lola had een vriendje, Olivier. Als een paar liepen ze altijd als gekken op school rond en deden alsof ze populair waren, maar het enige wat ze konden was roddelen en klef doen. Het was ooit rondgegaan door de school dat ze één avondje seks hadden. Lotte had het verteld.
    Sindsdien haatten ze elkaar al en niemand was meer bevriend met Lotte. De laatste dagen na de kerstvakantie was ze nogal een chagrijn. Slechte cijfers, niet opletten in de klas en tenslotte had iedereen een hekel aan Lotte. Zelfs de docenten, de mentor, niemand mocht haar. Haar ouders ook niet, die Lieke en Harry heetten. Haar zusje, Linda, die op haar kamer altijd muziek zat te luisteren, boeide haar ook geen reet.
    Lotte was het zat. Op een zaterdagavond pleegde ze zelfmoord.

    ‘‘Lieke, het is waar - ze heeft zelfmoord gepleegd. Echt.’’
    ‘‘Niet liegen Harry. Ze ligt gewoon naast me, toch Lotte?’’
    ‘‘..’’
    ‘‘Lotte! Praat!’’


    Schrijfwedstrijd SOTY
    Subgenre: Jeugdfantasy/Crossover

    [ bericht aangepast op 28 juni 2013 - 19:35 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Je wilt er misschien een link bijzetten voor de luie Q'er onder ons :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Je wilt er misschien een link bijzetten voor de luie Q'er onder ons :')
    Oh ja. x'D Vergeten. Even snel doen dan.


    Some people are art and do art at the same time

    Link toegevoegd!


    Some people are art and do art at the same time

    Je mag eerst je proloog nog wel even nakijken, er zitten allemaal foutjes in.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Je mag eerst je proloog nog wel even nakijken, er zitten allemaal foutjes in.
    Ik heb hem aangepast en nu ziet hij er redelijk goed uit. De foutjes heb ik ook weggehaald.
    Zie je nog foutjes? Wil je dat dan even zeggen? Ik waardeer het heel erg (:


    Some people are art and do art at the same time

    Het was half acht 's avonds en alle kindertjes warennaar bed gebracht. Niemand merkte wat er gebeurde in het huis van de zestienjarige Lotte, die zelfmoord probeerde te plegen door al haar problemen die in haar leven overkwamen
    Op school had ze altijd lage cijfers en ze had bijna nooit iemand om mee te praten. Iemand waar ze alles wat ze kwijt wilde aan kon vertellen - maar nee, iedereen haatte haar. Het ergst was nog wel Lola, van zeventien jaar oud, die Lotte altijd irriteerde - niet eens irriteerde, veel erger. Lola had een vriendje Olivier. Als een paar liepen ze altijd als gekken op school rond, doen alsof ze populair zijn, maar het enige wat ze konden waren roddelen en klef doen. Het was ooit rondgekomen in de school dat ze één avondje seks hadden. Lotte had het verteld.
    Sindsdien haatten ze elkaar al en niemand was meer bevriend met Lotte. De laatste dagen na de kerstvakantie was ze nogal een chagrijn. Slechte cijfers, niet opletten in de klas en tenslotte had iedereen een hekel aan Lotte. Zelfs de docenten, de mentor, niemand mocht haar. Haar ouders ook niet, die Lieke en Harry heetten. Haar zusje Linda boeide haar ook geen reet, die in haar kamer altijd muziek zat te luisteren.
    Lotte was het zat. Op een avond op zaterdag pleegde ze zelfmoord.


    ‘‘Ze is dood, Lieke. Ze heeft zelfmoord gepleegd.’’
    ‘‘Je liegt, Harry. Je liegt.’’

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 23:34 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Het was half acht 's avonds en alle kindertjes warennaar bed gebracht. Niemand merkte wat er gebeurde in het huis van de zestienjarige Lotte, die zelfmoord probeerde te plegen door al haar problemen die in haar leven overkwamen
    Op school had ze altijd lage cijfers en ze had bijna nooit iemand om mee te praten. Iemand waar ze alles wat ze kwijt wilde aan kon vertellen - maar nee, iedereen haatte haar. Het ergst was nog wel Lola, van zeventien jaar oud, die Lotte altijd irriteerde - niet eens irriteerde, veel erger. Lola had een vriendje Olivier. Als een paar liepen ze altijd als gekken op school rond, doen alsof ze populair zijn, maar het enige wat ze konden waren roddelen en klef doen. Het was ooit rondgekomen in de school dat ze één avondje seks hadden. Lotte had het verteld.
    Sindsdien haatten ze elkaar al en niemand was meer bevriend met Lotte. De laatste dagen na de kerstvakantie was ze nogal een chagrijn. Slechte cijfers, niet opletten in de klas en tenslotte had iedereen een hekel aan Lotte. Zelfs de docenten, de mentor, niemand mocht haar. Haar ouders ook niet, die Lieke en Harry heetten. Haar zusje Linda boeide haar ook geen reet, die in haar kamer altijd muziek zat te luisteren.
    Lotte was het zat. Op een avond op zaterdag pleegde ze zelfmoord.


    ‘‘Ze is dood, Lieke. Ze heeft zelfmoord gepleegd.’’
    ‘‘Je liegt, Harry. Je liegt.’’


    Alleen dan is het 'Iemand aan wie ze alles wat ze kwijt wilde kon vertellen'


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Alleen dan is het 'Iemand aan wie ze alles wat ze kwijt wilde kon vertellen'

    Vergeef mijn slaperige brein! Ze heeft rust nodig. :Y)

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 23:41 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Thanks both ^^ Aangepast, in het topic plus de story (:


    Some people are art and do art at the same time

    Uh, volgens mij klopt het nog steeds niet helemaal. Het zou best kunnen dat ik ook nog een heleboel fouten laat staan, maar hier is mijn poging om het nog verder te verbeteren. :'D



    Het was half acht 's avonds en alle kindertjes waren naar bed gebracht. Niemand merkte wat er gebeurde in het huis van de zestienjarige Lotte, die zelfmoord probeerde te plegen vanwege alle dingen die haar in haar leven waren overkomen.
    Op school had ze altijd lage cijfers en ze had bijna nooit iemand om mee te praten. Iemand aan wie ze alles wat ze kwijt wilde kon vertellen - maar nee, iedereen haatte haar. Het ergst was nog wel Lola, zeventien jaar oud, die Lotte altijd irriteerde - niet eens irriteerde, veel erger. Lola had een vriendje, Olivier. Als een paar liepen ze altijd als gekken op school rond en deden alsof ze populair waren, maar het enige wat ze konden was roddelen en klef doen. Het was ooit rondgegaan door de school dat ze één avondje seks hadden. Lotte had het verteld.
    Sindsdien haatten ze elkaar al en niemand was meer bevriend met Lotte. De laatste dagen na de kerstvakantie was ze nogal een chagrijn. Slechte cijfers, niet opletten in de klas en tenslotte had iedereen een hekel aan Lotte. Zelfs de docenten, de mentor, niemand mocht haar. Haar ouders ook niet, die Lieke en Harry heetten. Haar zusje, Linda, die op haar kamer altijd muziek zat te luisteren, boeide haar ook geen reet.
    Lotte was het zat. Op een zaterdagavond pleegde ze zelfmoord.

    ‘‘Ze is dood, Lieke. Ze heeft zelfmoord gepleegd.’’
    ‘‘Je liegt, Harry. Je liegt.’’


    Ik heb dikgedrukt wat ik heb veranderd, al werkte dat natuurlijk niet waar ik iets weg heb gehaald of een komma heb gezet. Dat stukje in de tweede zin kun je ook anders formuleren als je wilt, maar "die zelfmoord probeerde te plegen door al haar problemen die in haar leven overkwamen" klopt volgens mij gewoon niet. "Rondkomen" betekent dat je net voldoende geld hebt om van te leven en ik heb "op een avond op zaterdag" veranderd in "zaterdag" omdat het anders klinkt alsof er meerdere avonden op één zaterdag zijn.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 0:39 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Echt bedankt! :')


    Some people are art and do art at the same time

    Barnabas schreef:
    (...)
    Vergeef mijn slaperige brein! Ze heeft rust nodig. :Y)


    Sorreeeh. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hoofdstuk 20!


    Some people are art and do art at the same time

    We hebben btw een cover.


    Some people are art and do art at the same time

    Hoofdstuk 21 - Hoofdstuk 22!


    Some people are art and do art at the same time