• • Tekenwedstrijd Confortare. •

    Ik heb toestemming van Yoda!




    • Regels. •

    • Geen ruzie maken met elkaar of iemand anders buitensluiten.
    • Hou je aan de huisregels van Quizlet.
    • Naamsverandering én afwezigheid melden.
    • Geen kwetsende of onaardige opmerkingen over elkaars werkje, opbouwende kritiek mag wel gewoon.
    • Geen plagiaat van anderen.
    • Als je je inschrijft, wil ik dat je enthousiast mee gaat doen en niet meteen opgeeft.
    • Hou je aan de opdracht die ik heb gegeven.

    • De wedstrijd. •

    • Ik zoek min. 10, max. 15 enthousiaste deelnemers.
    • Ik zoek géén juryleden.
    • Je hebt met elke opdracht 1 week de tijd.
    • Je kan 24 uur van tevoren uitstel krijgen, tenzij je een hele goede reden hebt om op de deadline nog uitstel te krijgen.
    • Je kan max. 3 dagen uitstel krijgen, als je dan nog niet inlevert, ben je gediskwalificeerd.
    • Als je niet op de deadline inlevert en je hebt geen uitstel, ben je ook gediskwalificeerd.
    • De deadline is altijd om 23:59, als je om 0:10 bijvoorbeeld inlevert, dan telt dat niet meer.
    • Ik werk met afvallers, maar als we genoeg deelnemers hebben leg ik dat pas uit.
    • Via PB inleveren.

    • Waar let ik op? •

    • Netheid.
    • Verhouding.
    • Of je je aan de opdracht gehouden hebt.
    • Details.
    • Kleuren/Grijstinten.
    • Originaliteit.
    • Of het geen plagiaat is van iemand anders.

    • Afvallerssysteem. •

    • We hebben 18 deelnemers en 7 of 8 rondes.
    • Elke ronde vallen er 2 of 3 af, dat zet ik voortaan bij de opdracht.
    • De laatste 3 die overblijven zet ik in een top-3.
    • Als we dus op het einde 4 deelnemers hebben, komt er nog misschien een kleine finaleronde erbij die minder lang gaat duren.

    • Prijs. •

    1ste plaats • Eén story in de spotlight en die wordt gepromoot in mijn verhaal, 4 credits en krijgt alle eer als beste tekenaar van deze wedstrijd.
    2de plaats • Eén story promoot ik in mijn verhaal, 3 credits.
    3de plaats • 2 credits.

    • Jury. •

    • Confortare.

    • Deelnemers. •

    • Macabre. • Daniel Radcliffe.
    • Puan. • Katy Perry.
    • iPayphone. • Justin Bieber.
    • xAnneS. • Adele. • Ingeleverd.
    • Fleeko. • Ed Sheeran. • Ingeleverd.
    • LittleBirds. • Elvis Presley.
    • Merrow. • Christina Aquilera. • Ingeleverd.
    • HungryHoran. • Amanda Seyfried. • Ingeleverd.
    • Lolicia. • Ke$ha. • Ingeleverd.
    • Hashirama • Ian Somerhalder.
    • Shion. • Johnny Depp.
    • Licet. • Brad Pitt. • Ingeleverd.
    • Melorfors. • Cody Simpson. • Ingeleverd.
    • Daikazoku. • Andy Biersack. Uitzondering.
    • Caleo. • Jennifer Lawrence. • Ingeleverd.
    • GhostCider. • Freddie Mercury.
    • Vinter. • Beyoncé.
    • notyourhero. • Neil Patrick Harris.
    Inschrijving gesloten.

    • Opdracht 1 •

    In de story zet ik een lijstje met een hoeveelheid beroemdheden (ligt eraan hoeveel deelnemers er zijn) en elke deelnemer moet dan één van die beroemdheden kiezen om diegene vervolgens in cartoon te tekenen. Gelieve in de story zeggen wie je wilt!
    Style: Cartoon, Manga.
    Voorbeelden: x x x x.
    Laatste uitsteldag: 25 mei 2013, 23:59.
    Deadline: 26 mei 2013, 23:59.
    Kleur: Felle, vrolijke kleurtjes, tenzij dat niet bij diegene past. Grijs mag ook, maar niet alléén maar grijs en/of zwart.

    • Story •

    Klik voor de story.

    Ik wens iedereen veel succes en plezier, moge de beste winnen!

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 14:52 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Merrow schreef:
    (...)

    Bij mij is het juist andersom, digitaal gaat bij mij zoveel sneller dan traditioneel. Ik ben namelijk kampioen gummen en alles 10x overnieuw doen omdat ik te perfectionistisch ben, en met traditioneel moet ik het dus telkens weer overtrekken met m'n ledplaat (soort lichtbak, maar dan met ledverlichting en platter) aangezien ik ook een schurfthekel heb aan gevlekt en vuil papier.
    Met digitaal werk ik met layers en gaat het gewoon veel sneller om iets netjes uitgewerkt te krijgen of om iets te proberen. Vind ik het niks, gooi ik die layer weg en heb ik niet meteen een tekening die ik of zo moet houden of helemaal opnieuw moet beginnen. (Ik kan er niet tegen om op een papier uitgegumde lijnen te zien, aangezien ik dit altijd hoe dan ook blijf zien :'D)
    En misschien heeft het er ook mee te maken dat ik al ruim 6 jaar digitaal werk en er daar ook m'n handigheid in heb gekregen. Het eerste jaar was ik ook altijd beduidend langer bezig dan met potlood XD
    Maar traditioneel schaduwen gaat inderdaad nog altijd sneller dan digitaal, true that :'D

    Maar als ik al m'n tekenspullen telkens moet pakken en opruimen, ben ik ook weer 2X zo lang bezig, aangezien ik het niet kan laten liggen. Digitaal pak ik gewoon m'n tekentablet die voor m'n neus ligt, open photoshop en ik kan starten. Ik heb nadien niet veel rommel en overal van dat gumsel liggen, m'n handen zijn niet zwart - wat ik altijd voor elkaar krijg (ook al heb ik al verschillende technieken en tips geprobeerd in de afgelopen 15 jaar), zit ik niet met een overdosis aan verspild papier, en digitaal kan ik nog zeggen van, ah ik ga even 10 minuutjes aan m'n tekening zitten. Daarbij kan ik traditioneel alleen werken als zoonlief op bed ligt, aangezien ik het al heb voorgevallen gekregen dat ik aan het tekenen was en de kleine opeens doodleuk op m'n vel zat mee te tekenen of als ik amper een minuut m'n kont keert, hij m'n tekeningen steelt om ze op te hangen aan de koelkast :'D
    Dus voor mij digitaal, al moet ik ook zeker wel zeggen dat traditioneel zijn charmes heeft :3

    Dit is m'n tumblr, wat ik ooit heb aangemaakt en ook nog een paar tekeningen heb geupload, ook traditionele staan er tussen :'D
    Maar voor mij is digitaal gewoon veel praktischer, al heeft traditioneel ook zeker wel zijn charme :3


    Haha, ik zou heel graag digitaal willen gaan werken, maar ik heb absolute geen idee waar ik moet beginnen..


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik cheat met digitaal werken want ik werk altijd oldskool wat beter. I make crappy screenshots van linearts die ik maak die ik vervolgens overtrek in SAI ofzo.


    No growth of the heart is ever a waste

    notyourhero schreef:
    ik bedoel samen alsin 2 inzendingen :#? de digitale + getekende , mjah digitaal moetk sws ff kijken of ik daar nog tijd voor heb ;3 het 'manga' gaat me minder goed af als het ooit geweest was ;'D hehe


    Tuurlijk mag dat.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Licet schreef:
    (...)

    Haha, ik zou heel graag digitaal willen gaan werken, maar ik heb absolute geen idee waar ik moet beginnen..


    Goh hoe begin je digitaal... Ik open altijd gewoon een nieuw bestand in photoshop, de formaten alszijnde a4 formaat (meestal 1500 * 1000 pixels) - als ik meer ruimte nodig heb, pas ik altijd gewoon het canvasdoek aan - en ik begin met een grove schets te tekenen op een nieuwe layer. Zoals ik het feitelijk altijd doe met potlood en papier. Het enige verschil is dat ik nu op m'n beeldscherm kijk en niet op het blaadje.
    Heb ik die grove schets, dan verlaag ik de opacitieit van die layer, zodat de schets lichter wordt. Dan maak ik een nieuwe layer aan, om de schets over te trekken met een kleine brush, meestal grootte 1 of 2 zodat het er al netter uit ziet.
    Dan maak ik weer een nieuwe layer aan, voeg kleine details toe. En zo heb ik een grove line-art, meestal in het rood omdat ik dat een fijne kleur vind om mee te werken. Hier en daar pas ik nog altijd kleine dingetjes aan zodat het allemaal beter klopt. Wanneer ik iets anders probeer, bijvoorbeeld met het haar ofzo, dan pak ik weer een nieuwe layer en de brush maak ik blauw en trek zo de lijnen over de rode heen, waar ik de aanpassingen wil. Is het beter, dan maak ik het rood en haal ik de oude lijnen weg. Is het niet beter, haal ik de blauwe lijnen weg.
    Ben ik tevreden met het resultaat, maak ik opnieuw een layer aan en trek ik opnieuw alles over, maar dan met een zwarte brush. Hier en daar laat ik de lijnen iets dikker in het midden en bij de uiteinden gum ik het wat dunner zodat het vloeiender oogt.
    Dan werk ik continue met nieuwe layers om het in te kleuren. Voor alles apart minstens 3 layers. De jurk = base color - shadows - higlights. De huid= base color- shadows - highlights. Haar= basecolor - shadow - highlights. Dan nog de ogen apart, de lippen apart, nagels apart - als deze nagellak heeft, sieraden apart. Uiteindelijk heb ik iets van 20 tot 30 layers open staan :'D Benoem ze, en het blijft overzichtelijk zodat je het altijd achteraf nog kan aanpassen ^_^
    En op die manier heb je uiteindelijk je ingekleurde tekening. Soms werk ik ook gewoon met 5 tot 10 layers per kleur, voor de overloop van donker naar licht beter af te werken.

    Nu, met m'n tekening voor deze wedstrijd, heb ik na het kleuren de line-art weer opnieuw overgetrokken, met een nog iets donkerdere kleur dan de donkerste shadows, gewoon omdat ik dat mooier vond.

    Natuurlijk heb je wel enige kennis van photoshop nodig, of eender welk programma je wilt gebruiken. Pain tool Sai schijnt ook erg goed te zijn, al kan ikzelf daar niet zo heel goed mee overweg, maar dat komt omdat ik me er niet al te goed in verdiep ^_^
    En ik heb dan natuurlijk een tekentablet, wat het allemaal vergemakkelijkt, aangezien ik het met een muis niet voor elkaar krijg :'D

    En natuurlijk, dit is slechts mijn manier die ik gebruik. Wat veel mensen ook doen is een grove schets met de hand maken, inscannen en dan verder uitwerken in photoshop. en Tja, er zijn talloze manieren van werken, ik gebruik ook vaak deviantart voor tutorials enzo ^_^

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 11:47 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hij is af haha, inclusief streep bij mond (O.o), geen cartoon ogen en daarbij is onze scan ding ook nog eens niet bepaald goed bezig dus is ie heel wazig (De kleurverschillen die ik heb gebruikt kun je nog amper zien en de velle kleurtjes zijn heel mat geworden. Ook lijkt de huid nu wel heel bleek zegmaar haha.) Maar goed, ik ga hem dus nu inleveren ^^


    Reality's overrated.

    Merrow schreef:
    (...)

    Goh hoe begin je digitaal... Ik open altijd gewoon een nieuw bestand in photoshop, de formaten alszijnde a4 formaat (meestal 1500 * 1000 pixels) - als ik meer ruimte nodig heb, pas ik altijd gewoon het canvasdoek aan - en ik begin met een grove schets te tekenen op een nieuwe layer. Zoals ik het feitelijk altijd doe met potlood en papier. Het enige verschil is dat ik nu op m'n beeldscherm kijk en niet op het blaadje.
    Heb ik die grove schets, dan verlaag ik de opacitieit van die layer, zodat de schets lichter wordt. Dan maak ik een nieuwe layer aan, om de schets over te trekken met een kleine brush, meestal grootte 1 of 2 zodat het er al netter uit ziet.
    Dan maak ik weer een nieuwe layer aan, voeg kleine details toe. En zo heb ik een grove line-art, meestal in het rood omdat ik dat een fijne kleur vind om mee te werken. Hier en daar pas ik nog altijd kleine dingetjes aan zodat het allemaal beter klopt. Wanneer ik iets anders probeer, bijvoorbeeld met het haar ofzo, dan pak ik weer een nieuwe layer en de brush maak ik blauw en trek zo de lijnen over de rode heen, waar ik de aanpassingen wil. Is het beter, dan maak ik het rood en haal ik de oude lijnen weg. Is het niet beter, haal ik de blauwe lijnen weg.
    Ben ik tevreden met het resultaat, maak ik opnieuw een layer aan en trek ik opnieuw alles over, maar dan met een zwarte brush. Hier en daar laat ik de lijnen iets dikker in het midden en bij de uiteinden gum ik het wat dunner zodat het vloeiender oogt.
    Dan werk ik continue met nieuwe layers om het in te kleuren. Voor alles apart minstens 3 layers. De jurk = base color - shadows - higlights. De huid= base color- shadows - highlights. Haar= basecolor - shadow - highlights. Dan nog de ogen apart, de lippen apart, nagels apart - als deze nagellak heeft, sieraden apart. Uiteindelijk heb ik iets van 20 tot 30 layers open staan :'D Benoem ze, en het blijft overzichtelijk zodat je het altijd achteraf nog kan aanpassen ^_^
    En op die manier heb je uiteindelijk je ingekleurde tekening. Soms werk ik ook gewoon met 5 tot 10 layers per kleur, voor de overloop van donker naar licht beter af te werken.

    Nu, met m'n tekening voor deze wedstrijd, heb ik na het kleuren de line-art weer opnieuw overgetrokken, met een nog iets donkerdere kleur dan de donkerste shadows, gewoon omdat ik dat mooier vond.

    Natuurlijk heb je wel enige kennis van photoshop nodig, of eender welk programma je wilt gebruiken. Pain tool Sai schijnt ook erg goed te zijn, al kan ikzelf daar niet zo heel goed mee overweg, maar dat komt omdat ik me er niet al te goed in verdiep ^_^
    En ik heb dan natuurlijk een tekentablet, wat het allemaal vergemakkelijkt, aangezien ik het met een muis niet voor elkaar krijg :'D

    En natuurlijk, dit is slechts mijn manier die ik gebruik. Wat veel mensen ook doen is een grove schets met de hand maken, inscannen en dan verder uitwerken in photoshop. en Tja, er zijn talloze manieren van werken, ik gebruik ook vaak deviantart voor tutorials enzo ^_^


    Waar kan je zo'n tablet halen en hoeveel kost zoiets?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Nog 9 8 reacties tot het nieuwe topic, XD. Zal ik al aan de beoordelingen beginnen?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Confortare schreef:
    Nog 9 8 reacties tot het nieuwe topic, XD. Zal ik al aan de beoordelingen beginnen?


    Ik zou beginnen als alles is ingeleverd, dan kun je het niveau ongeveer bepalen :Y)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Ik zou beginnen als alles is ingeleverd, dan kun je het niveau ongeveer bepalen :Y)


    Dat is een goed idee, maar wat nou als ik nu nog geen punten geef en die pas ga doen als iedereen ingeleverd heeft?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    GhostCider schreef:
    (...)

    Waar kan je zo'n tablet halen en hoeveel kost zoiets?


    Ik heb mijn tekentablet op deze site besteld.
    Het hangt er ook wel vanaf wat je duur noemt... de mijne heeft destijds 400 en zoveel gekost, en zelf vind ik dat relatief weinig, maar goed, ik gebruik het dan ook echt haast dagdagelijks en maak er gebruik van voor m'n tattoo ontwerpen en line-arts die ik nodig heb om te tattoeren.
    Je hebt ze in verschillende prijsklasses, evenzo dus als formaten. Ik gebruik zelf een L formaat, het oppervlak waar je op tekent, is dan evengroot als een A4.
    Ik ben verliefd op die Cintique 24inch, maar dat is zelfs voor mij te prijzig, al wilt m'n vriend me er zo eentje ooit gaan kopen als het tattoeren echt op gang is :'D
    Zelf ben ik grote fan van intuos - ik blijf er ook altijd op terug vallen - maar voor gewoon gebruik zijn andere merken zoals bamboo ook echt wel goed (:

    Maar de prijsklasse valt dus tussen de 50/60€ - 500€
    Ik zou de prul van onder de 50€ toch wel mijden, aangezien dat kwalitatief weinig waard is. Ik heb al veel negatieve reacties erover meegekregen. En er zijn natuurlijk nog genoeg sites die een grafisch tekentablet verkopen. Van winkels weet ik het niet, maar dat komt omdat ik dus echt wel tevreden bent met die site en m'n spullen en accesoires daar dus bestel (:

    Edit: Op die site zijn de prijzen in het groot Excl btw... je moet dus kijken naar de kleine prijs eronder.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 15:40 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik heb mijn tekentablet op deze site besteld.
    Het hangt er ook wel vanaf wat je duur noemt... de mijne heeft destijds 400 en zoveel gekost, en zelf vind ik dat relatief weinig, maar goed, ik gebruik het dan ook echt haast dagdagelijks en maak er gebruik van voor m'n tattoo ontwerpen en line-arts die ik nodig heb om te tattoeren.
    Je hebt ze in verschillende prijsklasses, evenzo dus als formaten. Ik gebruik zelf een L formaat, het oppervlak waar je op tekent, is dan evengroot als een A4.
    Ik ben verliefd op die Cintique 24inch, maar dat is zelfs voor mij te prijzig, al wilt m'n vriend me er zo eentje ooit gaan kopen als het tattoeren echt op gang is :'D
    Zelf ben ik grote fan van intuos - ik blijf er ook altijd op terug vallen - maar voor gewoon gebruik zijn andere merken zoals bamboo ook echt wel goed (:

    Maar de prijsklasse valt dus tussen de 50/60€ - 500€
    Ik zou de prul van onder de 50€ toch wel mijden, aangezien dat kwalitatief weinig waard is. Ik heb al veel negatieve reacties erover meegekregen. En er zijn natuurlijk nog genoeg sites die een grafisch tekentablet verkopen. Van winkels weet ik het niet, maar dat komt omdat ik dus echt wel tevreden bent met die site en m'n spullen en accesoires daar dus bestel (:

    Edit: Op die site zijn de prijzen in het groot Excl btw... je moet dus kijken naar de kleine prijs eronder.


    Ik ben bang dat ik uiteindelijk toch weer 'terugval' naar het papier, dus ga er geen 500 euro aan uitgeven haha. Maar tja, zo'n dingetje (Ik heb er geen andere woorden voor bij ;p) van 50 euro lijkt me niets. Maar ik ga wel kijken denk ik...


    Reality's overrated.

    Caleo schreef:
    (...)

    Ik ben bang dat ik uiteindelijk toch weer 'terugval' naar het papier, dus ga er geen 500 euro aan uitgeven haha. Maar tja, zo'n dingetje (Ik heb er geen andere woorden voor bij ;p) van 50 euro lijkt me niets. Maar ik ga wel kijken denk ik...

    Ik meng mr er even tussen, haha. Maar je hebt een wacom bamboo al voor 90 euro. Het wel iets duurder dat die prutjes, maar de kwailiteit vind ik heel goed. :3


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Daikazoku schreef:
    (...)
    Ik meng mr er even tussen, haha. Maar je hebt een wacom bamboo al voor 90 euro. Het wel iets duurder dat die prutjes, maar de kwailiteit vind ik heel goed. :3


    Hmm, ik zal eens kijken ;)


    Reality's overrated.

    Nog 1 reactie en dan moet ik het volgende topic maken, haha.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    VOL!


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'