• • Tekenwedstrijd Confortare. •

    Ik heb toestemming van Yoda!




    • Regels. •

    • Geen ruzie maken met elkaar of iemand anders buitensluiten.
    • Hou je aan de huisregels van Quizlet.
    • Naamsverandering én afwezigheid melden.
    • Geen kwetsende of onaardige opmerkingen over elkaars werkje, opbouwende kritiek mag wel gewoon.
    • Geen plagiaat van anderen.
    • Als je je inschrijft, wil ik dat je enthousiast mee gaat doen en niet meteen opgeeft.
    • Hou je aan de opdracht die ik heb gegeven.

    • De wedstrijd. •

    • Ik zoek min. 10, max. 15 enthousiaste deelnemers.
    • Ik zoek géén juryleden.
    • Je hebt met elke opdracht 1 week de tijd.
    • Je kan 24 uur van tevoren uitstel krijgen, tenzij je een hele goede reden hebt om op de deadline nog uitstel te krijgen.
    • Je kan max. 3 dagen uitstel krijgen, als je dan nog niet inlevert, ben je gediskwalificeerd.
    • Als je niet op de deadline inlevert en je hebt geen uitstel, ben je ook gediskwalificeerd.
    • De deadline is altijd om 23:59, als je om 0:10 bijvoorbeeld inlevert, dan telt dat niet meer.
    • Ik werk met afvallers, maar als we genoeg deelnemers hebben leg ik dat pas uit.
    • Via PB inleveren.

    • Waar let ik op? •

    • Netheid.
    • Verhouding.
    • Of je je aan de opdracht gehouden hebt.
    • Details.
    • Kleuren/Grijstinten.
    • Originaliteit.
    • Of het geen plagiaat is van iemand anders.

    • Afvallerssysteem. •

    • We hebben 18 deelnemers en 7 of 8 rondes.
    • Elke ronde vallen er 2 of 3 af, dat zet ik voortaan bij de opdracht.
    • De laatste 3 die overblijven zet ik in een top-3.
    • Als we dus op het einde 4 deelnemers hebben, komt er nog misschien een kleine finaleronde erbij die minder lang gaat duren.

    • Prijs. •

    1ste plaats • Eén story in de spotlight en die wordt gepromoot in mijn verhaal, 4 credits en krijgt alle eer als beste tekenaar van deze wedstrijd.
    2de plaats • Eén story promoot ik in mijn verhaal, 3 credits.
    3de plaats • 2 credits.

    • Jury. •

    • Confortare.

    • Deelnemers. •

    • Macabre. • Daniel Radcliffe.
    • Puan. • Katy Perry.
    • iPayphone. • Justin Bieber.
    • xAnneS. • Adele. • Ingeleverd.
    • Fleeko. • Ed Sheeran. • Ingeleverd.
    • LittleBirds. • Elvis Presley.
    • Merrow. • Christina Aquilera. • Ingeleverd.
    • HungryHoran. • Amanda Seyfried. • Ingeleverd.
    • Lolicia. • Ke$ha. • Ingeleverd.
    • Hashirama • Ian Somerhalder.
    • Shion. • Johnny Depp.
    • Licet. • Brad Pitt. • Ingeleverd.
    • Melorfors. • Cody Simpson. • Ingeleverd.
    • Daikazoku. • Andy Biersack. Uitzondering.
    • Caleo. • Jennifer Lawrence. • Ingeleverd.
    • GhostCider. • Freddie Mercury.
    • Vinter. • Beyoncé.
    • notyourhero. • Neil Patrick Harris.
    Inschrijving gesloten.

    • Opdracht 1 •

    In de story zet ik een lijstje met een hoeveelheid beroemdheden (ligt eraan hoeveel deelnemers er zijn) en elke deelnemer moet dan één van die beroemdheden kiezen om diegene vervolgens in cartoon te tekenen. Gelieve in de story zeggen wie je wilt!
    Style: Cartoon, Manga.
    Voorbeelden: x x x x.
    Laatste uitsteldag: 25 mei 2013, 23:59.
    Deadline: 26 mei 2013, 23:59.
    Kleur: Felle, vrolijke kleurtjes, tenzij dat niet bij diegene past. Grijs mag ook, maar niet alléén maar grijs en/of zwart.

    • Story •

    Klik voor de story.

    Ik wens iedereen veel succes en plezier, moge de beste winnen!

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 14:52 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Zijn die dingen echt zo duur? D:
    Ik wilde ze altijd, maar ik denk dat ik die markers maar uit mijn hoofd moet zetten.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik heb mijn tekening bijna klaar!


    Reality's overrated.

    Daikazoku schreef:
    Zijn die dingen echt zo duur? D:
    Ik wilde ze altijd, maar ik denk dat ik die markers maar uit mijn hoofd moet zetten.

    Ik zou marktplaats in de gaten houden. Als je ze in de winkel koopt, ben je 7 euro per stuk kwijt. Dat wil je gewoon niet. Sommige studenten willen dan nog wel eens van goedkope markers/sets af :].


    No growth of the heart is ever a waste

    whoohooee ik ben blij dat ik die set al zon 5 jaar heb ^-^
    alleen hatelijk dat mijn grijstinten allemaal bijna leeg zijn :3
    mjah ze zeiden op mijn school, als ze bijna leeg zijn kan je t beste samen met iemand of met zn 3e zo'n bij vul inkt flesje kopen want die zijn voor in je eentje te kopen echt Ziekelijk duur. anyway ik geloof dat er stof op mijn set staat ;x zo lang niet meer gebruikt, zeker een jaar ofzo.
    dusss ik ga maar eens aan de slag c: hoop m morgen af te hebben ^^ maybe overmorgen, en digitaal mocht ook right ? mag ik ze dan ook samen inleveren ?


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Hashirama schreef:
    (...)
    Ik zou marktplaats in de gaten houden. Als je ze in de winkel koopt, ben je 7 euro per stuk kwijt. Dat wil je gewoon niet. Sommige studenten willen dan nog wel eens van goedkope markers/sets af :].

    Dat is nog eens een geweldige tip. 8D
    Alleen ben ik bang dat je dan zeg maar markers krijgt die op/bijna op zijn.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Ik zou marktplaats in de gaten houden. Als je ze in de winkel koopt, ben je 7 euro per stuk kwijt. Dat wil je gewoon niet. Sommige studenten willen dan nog wel eens van goedkope markers/sets af :].


    Ik snap alleen niet hoe dat werkt :$

    Waarom zijn ze zo duur en waarom zijn ze speciaal?

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 21:40 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Daikazoku schreef:
    (...)
    Dat is nog eens een geweldige tip. 8D
    Alleen ben ik bang dat je dan zeg maar markers krijgt die op/bijna op zijn.


    exactly my thoughts:Y)


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    GhostCider schreef:
    (...)

    Ik snap alleen niet hoe dat werkt :$

    Waarom zijn ze zo duur en waarom zijn ze speciaal?


    omdat ze gebruikt worden door pro's / echte ontwerp bedrijven enzo,
    omdat je heel snel en mooi ermee kan tekenen / kleuren / schaduwen ect. met 1 marker kan je meer als 6 kleuren maken, simpelweg door vaker over dezelfde plek heen te gaan c:
    + ze zijn duurzaam in gebruik Mits je ze goed verzorgd , doppen er goed op doen dus ! en een tip, leen ze nooit uit...... *spreekt uit ervaring*
    :'D
    kortom deze markers zijn geweldig ^^


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Pfff jullie met jullie setjes en digitaal D:

    Ik hou het bij mijn kleurpotloden.. -Digitaal kost mij toch te veel tijd en faalt qua schaduwen..-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Pfff jullie met jullie setjes en digitaal D:

    Ik hou het bij mijn kleurpotloden.. -Digitaal kost mij toch te veel tijd en faalt qua schaduwen..-

    True, true. I'm with ya bro. :']


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shion schreef:
    Pfff jullie met jullie setjes en digitaal D:

    Ik hou het bij mijn kleurpotloden.. -Digitaal kost mij toch te veel tijd en faalt qua schaduwen..-

    Ik heb het juist andersom. XD


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Macabre schreef:
    Moest nou het hele lichaam erop?


    Tenzij je zoiets doet als Licet, dan mag het zonder lichaam. Of wat Daikazoku misschien mag doen, like het bovenlijf. Maar ik heb dan alsnog liever full body :3.

    notyourhero schreef:
    whoohooee ik ben blij dat ik die set al zon 5 jaar heb ^-^
    alleen hatelijk dat mijn grijstinten allemaal bijna leeg zijn :3
    mjah ze zeiden op mijn school, als ze bijna leeg zijn kan je t beste samen met iemand of met zn 3e zo'n bij vul inkt flesje kopen want die zijn voor in je eentje te kopen echt Ziekelijk duur. anyway ik geloof dat er stof op mijn set staat ;x zo lang niet meer gebruikt, zeker een jaar ofzo.
    dusss ik ga maar eens aan de slag c: hoop m morgen af te hebben ^^ maybe overmorgen, en digitaal mocht ook right ? mag ik ze dan ook samen inleveren ?


    Hoe bedoel je "samen"? En ja, digitaal mag natuurlijk ook.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 23:13 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    ik bedoel samen alsin 2 inzendingen :#? de digitale + getekende , mjah digitaal moetk sws ff kijken of ik daar nog tijd voor heb ;3 het 'manga' gaat me minder goed af als het ooit geweest was ;'D hehe


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Shion schreef:
    Pfff jullie met jullie setjes en digitaal D:

    Ik hou het bij mijn kleurpotloden.. -Digitaal kost mij toch te veel tijd en faalt qua schaduwen..-


    Same here


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    Pfff jullie met jullie setjes en digitaal D:

    Ik hou het bij mijn kleurpotloden.. -Digitaal kost mij toch te veel tijd en faalt qua schaduwen..-


    Bij mij is het juist andersom, digitaal gaat bij mij zoveel sneller dan traditioneel. Ik ben namelijk kampioen gummen en alles 10x overnieuw doen omdat ik te perfectionistisch ben, en met traditioneel moet ik het dus telkens weer overtrekken met m'n ledplaat (soort lichtbak, maar dan met ledverlichting en platter) aangezien ik ook een schurfthekel heb aan gevlekt en vuil papier.
    Met digitaal werk ik met layers en gaat het gewoon veel sneller om iets netjes uitgewerkt te krijgen of om iets te proberen. Vind ik het niks, gooi ik die layer weg en heb ik niet meteen een tekening die ik of zo moet houden of helemaal opnieuw moet beginnen. (Ik kan er niet tegen om op een papier uitgegumde lijnen te zien, aangezien ik dit altijd hoe dan ook blijf zien :'D)
    En misschien heeft het er ook mee te maken dat ik al ruim 6 jaar digitaal werk en er daar ook m'n handigheid in heb gekregen. Het eerste jaar was ik ook altijd beduidend langer bezig dan met potlood XD
    Maar traditioneel schaduwen gaat inderdaad nog altijd sneller dan digitaal, true that :'D

    Maar als ik al m'n tekenspullen telkens moet pakken en opruimen, ben ik ook weer 2X zo lang bezig, aangezien ik het niet kan laten liggen. Digitaal pak ik gewoon m'n tekentablet die voor m'n neus ligt, open photoshop en ik kan starten. Ik heb nadien niet veel rommel en overal van dat gumsel liggen, m'n handen zijn niet zwart - wat ik altijd voor elkaar krijg (ook al heb ik al verschillende technieken en tips geprobeerd in de afgelopen 15 jaar), zit ik niet met een overdosis aan verspild papier, en digitaal kan ik nog zeggen van, ah ik ga even 10 minuutjes aan m'n tekening zitten. Daarbij kan ik traditioneel alleen werken als zoonlief op bed ligt, aangezien ik het al heb voorgevallen gekregen dat ik aan het tekenen was en de kleine opeens doodleuk op m'n vel zat mee te tekenen of als ik amper een minuut m'n kont keert, hij m'n tekeningen steelt om ze op te hangen aan de koelkast :'D
    Dus voor mij digitaal, al moet ik ook zeker wel zeggen dat traditioneel zijn charmes heeft :3

    Dit is m'n tumblr, wat ik ooit heb aangemaakt en ook nog een paar tekeningen heb geupload, ook traditionele staan er tussen :'D
    Maar voor mij is digitaal gewoon veel praktischer, al heeft traditioneel ook zeker wel zijn charme :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”