Uhm, dat ligt aan je vergelijkingsmateriaal denk ik. Je moet Naruto bijvoorbeeld niet tegenover Death Note zetten. Da's voornamelijk een psychological mind game. Nu moet ik zeggen dat dit ook wel voorkomt in Naruto, maar dan op een andere manier en minder. Maar als je het vergelijkt met DBZ dan vind ik dat de karakters wel meer diepgang hebben.
Er wordt veel gevochten en het ene gevecht is wat beter dan het andere. Ook heb je een shitload aan fillers die niet allemaal even boeiend zijn, maar daar zijn filler guides voor .
Persoonlijk vind ik Naruto geen oppervlakkige serie en dan heb ik alle gevechten tot nu toe meegerekend. De hoofdpersonen krijgen naarmate het verhaal vordert meer karakter, personages die een grote rol spelen gaan dood (dat maakt 't wat overtuigender) en er zitten geniaal bedachte karakters tussen die je laten nadenken over ethische vraagstukken, bijvoorbeeld: is het geoorloofd om vijf mensen te doden om er duizend te redden? Kishimoto doet eigenlijk wat ik zelf ook met mijn verhalen probeer te doen: een antagonist een verleden meegeven, waardoor je je afvraagt in hoeverre iemand de bad guy is. En in hoeverre is een 'goed' persoon goed?
Basically, het is absoluut niet louter vechten. Er zijn scenes geweest waarbij ik bijna een traan moest wegpinken, er waren stukken waarop ik op 't puntje van m'n stoel zat van de spanning en er waren stukken waarbij ik de grootste WTF-momenten had. We hebben actie, verrassing, vraagstukken en humor in 1 serie gebundeld and it's basically up to you if you like it or not .
Ik ken ook mensen bij wie 't helemaal niks doet en die de serie helemaal niet trekt. So yeah, try before you die?
Omfg lol, zit hier bijna een halve review te schrijven :'].
No growth of the heart is ever a waste