• Hellu Quizlet gebruikertjes ...

Zoals Julie kunnen zien ben ik een Tienermoeder... Ik krijg vaak kritiek ensow ... Maar ik denk van age is just a number ...

Maar hoe denken jullie over teenmoms??

:) xo

Siara <3

Cas schreef:
    Ik vind het vaak onverstandig en vooral ondoordacht en egoïstisch. Ze denken wel dat ze ervoor kunnen zorgen, maar 9 van de 10 keer gaat het gewoon niet, hoe graag ze dit ook willen. Ik vind het knap dat sommigen hun kind alsnog supergoed opvoeden en alles, maar vaak gaat het gewoon niet. Ze denken meestal vooral aan zichzelf en niet aan de toekomst van het kind.
    Dit inderdaad. Precies de reden waarom ik nu geen kinderen zou willen hebben nu, ik kan zo een kindje niets aanbieden.

Life is hard and then we die

Tienermoeders op zich vind ik niet heel erg, maar sommigen gedragen zich alsof ze zelf nog kind zijn en zorgen slecht voor hun kinderen, zouden liever bijna alle avonden uit gaan in plaats van voor hun kind te zorgen (of droppen ze natuurlijk bij hun eigen ouders). En dan heb ik eigenlijk best medelijden met die kinderen. Vaak is het ook nadelig voor de opleiding van de moeder en zijn er veel jongens die dan de moeder van hun kind alleen laten om voor het kind te zorgen.
    Natuurlijk heb je ook diegenen die goed voor hun kind zorgen, maar die zijn toch in de minderheid.

Ex astris, sciencia

Cas schreef:
    Ik vind het vaak onverstandig en vooral ondoordacht en egoïstisch. Ze denken wel dat ze ervoor kunnen zorgen, maar 9 van de 10 keer gaat het gewoon niet, hoe graag ze dit ook willen. Ik vind het knap dat sommigen hun kind alsnog supergoed opvoeden en alles, maar vaak gaat het gewoon niet. Ze denken meestal vooral aan zichzelf en niet aan de toekomst van het kind.

This.

Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

Ik vind dat ze iets langer zouden moeten wachten om een kind te krijgen. Niet alle tienermoeders kunnen een goede en verantwoordelijke moeder voor hun kind zijn. Soms staan ze er helemaal alleen voor en hebben ze soms nauwlijks een inkomen doordat ze geen opleiding hebben kinnen afronden. Ik vind dat als je in je tienerjaren zit niet in een fase zit om kinderen te krijgen.

I still think of the guitar bible.

Het ligt aan de situatie denk ik... En of de tienermoeder ook wel echt er voor wilt zorgen. Er van alles voor op wilt geven en echt voor het moederschap wilt gaan. Maar ik vind dat het wel wat minder mag worden met de tienermoeders. Vaak is het heel erg moeilijk om een baby te onderhouden op die leeftijd, ook in verband met geld en voor een kind is het natuurlijk niet fijn om zo op te groeien. Ik zou niet graag een kind op deze leeftijd willen (16) niet alleen omdat het moeilijk is maar omdat ik dan het kind niet alles kan geven wat het nodig heeft...

Believe in yourself.

Als ik eerlijk ben kom je niet heel volwassen over.

'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

Licet schreef:

Ook hier sluit ik me bij aan.

Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

Licet schreef:

This + maar als jij goed voor het kind kan zorgen (daarmee dus niet de ouders, en een goede inkomst hebt om het kind te onderhouden) is er toch geen probleem?

Itami schreef:
    Zolang je goed voor dat kind zorgt en hem niet opeens in de steek laat, zie ik niet in waarom ik kritiek zou moeten geven. Al blijf ik bij mijn mening dat het niet de meest verstandige zet is.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ribery schreef:
    Dat taalgebruik.

Ik vind dat mensen het volledig zelf moeten weten wanneer ze kinderen krijgen, mits die kinderen dan ook net zo goed worden opgevoed en een net zo goed leven krijgen als dat ze gehad zouden hebben met oudere ouders. Als jij geen vast inkomen hebt, nog bij je ouders woont en simpelweg het geld en de mogelijkheden niet hebt om een kind op te voeden, vind ik je ontzettend dom en egoistisch.

Zelf moet ik er trouwens als 19-jarige niet aan denken nu al kinderen te krijgen. Ik wil nog veel te veel doen!

Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

Ik vind het bijzonder lastig om er een mening over te geven. Ik weet het gewoon niet.
    Maar je kindje is onweerstaanbaar schattig *-*

i put the fun in funeral

Ribery schreef:
    Dat taalgebruik.

Ik vind dat mensen het volledig zelf moeten weten wanneer ze kinderen krijgen, mits die kinderen dan ook net zo goed worden opgevoed en een net zo goed leven krijgen als dat ze gehad zouden hebben met oudere ouders. Als jij geen vast inkomen hebt, nog bij je ouders woont en simpelweg het geld en de mogelijkheden niet hebt om een kind op te voeden, vind ik je ontzettend dom en egoistisch.

Zelf moet ik er trouwens als 19-jarige nog lang niet aan denken nu al kinderen te krijgen. Ik wil nog veel te veel doen!

^^

Thank you for the tragedy, I need it for my art.

Persoonlijk vind ik gewoon dat tieners geen kinderen horen te hebben. Vaak zijn ze zelf nog niet eens uit de puberteit - dan praat ik over een leeftijd van 16/17 jaar - en ze hebben gewoon weinig levenservaring. De zorg van de baby qua opvoeding, geld en aandacht ligt dan bij de ouders van het meisje. Tienermoederschap is daarbij een soort van 'erfelijk'. De baby's van veel tienermoeders krijgen zelf ook vaak jong kinderen en op deze manier - in combinatie met een lage of zelfs geen opleiding - houd je het allemaal lekker in stand. Ik oordeel absoluut niet over jou, maar dit is mijn algemene beeld en ik vind het buitengewoon egoïstisch.

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

Ik ben 16, op zich zou ik dus al een kindje kunnen hebben, maar ik wil een goede opleiding, die waarschijnlijk lang zal duren als ze werkzekerheid en een goed inkomen moet bieden om mijn kindje mee te onderhouden. Tegen die tijd hoop ik rijper en volwassener te zijn, meer verantwoordelijkheid en tijd te hebben. Een stabiele relatie, een woonplaats...
    Ik ben niets van die stabilliteit in mijn leven, dus zie ik mezelf nog als een kind.

Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

DarkSavior schreef:
    Ribery schreef:
    Dat taalgebruik.

Zelf moet ik er trouwens als 19-jarige niet aan denken nu al kinderen te krijgen. Ik wil nog veel te veel doen!

Cas schreef:

Unvernunft schreef:
    Ook omdat je als tienermoeder minder kans hebt op een goede opleiding, en dus later een goede baan om het kind in zijn of haar behoeften te voorzien.

Zo, dit omvat mijn mening precies :Y)

Chaos is a ladder.