• De titel van mijn story zal in het Frans ''Valse vrouwen'' zijn. Dat is toch gewoon ''Fausses femmes''? Ik ben niet goed in Franse grammatica, dus ik wil het checken. Weet iemand of dit klopt en zo niet, wat het dan moet zijn? Alvast bedankt!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hahaha sorry. XD
    Ik heb altijd een rijtje moeten leren van bijvoegelijke naamwoorden die vóór het zelfstandig naamwoord moesten komen, en daar was méchant er één van. Dus ja, meer kan ik er ook niet over zeggen. ;p


    Ik heb die ook geleerd, alleen ik heb méchant niet geleerd. Let's google up.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Méchant moet voor, negenennegentig komma negen procent zeker :Y)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Mallory schreef:
    femmes méchantes, zo zou ik het zeggen. (;

    Ik geloof dat het deze is.


    ars moriendi

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Ik heb die ook geleerd, alleen ik heb méchant niet geleerd. Let's google up.


    Hoofdregel voor het bijvoeglijk naamwoord
    De hoofdregel is simpel en luidt:
    “L’adjectif staat meestal achter het zelfstandig naamwoord waar het betrekking op heeft" .

    Voorbeeld:
    Een rode roos= une rose rouge.

    Vast rijtje uitzonderingen
    Er is een vast rijtje met uitzonderingen, die altijd vóór het zelfstandig naamwoord staan:

    mauvais, méchant, vilain, beau,
    petit, haut, jeune, joli, gros,
    nouveau, gentil, vieux et bon,
    grand et meilleur, vaste et long.

    Bron


    Et voila. :p


    Take me to wonderland

    Itami schreef:
    (...)

    Et voila. :p


    You are my hero, nou ja, eigenlijk iedereen hier die heeft geholpen, lol'd. Aye, mate.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife