• Ik heb dinsdag een debat op school en de stelling is: "Dienstplicht moet weer verplicht worden in Nederland''

    Dus dat jongens ongeveer van 18 - 20 jaar verplicht zijn. Mijn groepje is tégen.

    Ik heb zelf wel een paar argumenten maar ik vroeg me af of jullie misschien ook nog wat leuke hadden?

    Is het dan niet handig om eerst even jouw argumenten te laten zien, zodat we weten wat je al hebt? (:

    Edit: Naast wat er hieronder allemaal al gezegd wordt, kan het natuurlijk erg traumatisch zijn. Zonder dienstplicht heb je mensen in het leger die er bewust voor hebben gekozen en weten waar ze zich op inlaten. Sommige mensen zijn hier echter gewoon niet voor geschikt, en als je ze dan toch dwingt om de harde trainingen te volgen en ze misschien zelfs uitzendt, is de kans groot dat je van iemand die bijvoorbeeld een goede wiskundige had kunnen worden een depressieve werkloze met posttraumatische stressstoornis maakt.

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 12:09 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het kost alleen maar extra geld terwijl er geen reële dreiging is om tegen te vechten op het moment.
    Er zijn genoeg vrijwilligers.
    Je pakt 2 jaar toekomst af van jongvolwassenen waarin ze bepalen wat ze met hun leven willen doen, als ze terug komen moeten ze daarna verder gaan met een studie, er weer helemaal inkomen of opnieuw beginnen.


    Your make-up is terrible

    Forcing people to kill no thanks


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Forcing people to kill no thanks

    My thoughts exactly. :')


    Take me to wonderland

    Niet iedere jongen heeft de juiste fysieke gezondheid hiervoor. Dit zorgt dus alleen maar weer voor extra gezondheidsproblemen, wat ons weer meer kost.


    Tell me about it, stud.

    Omdat het ongelofelijk seksistisch is. Waarom alleen jongens de dienstplicht in? Vrouwen zitten toch ook gewoon in het leger? Hell, in Canada mogen vrouwen zelfs bij de special forces en zelfs in Amerika waar het leger een old-boys club is mogen vrouwen sinds kort ook echt in gevechtsunits. Dus waarom zou je in nederland (als je de dienstplicht zou invoeren) alleen de jongens dwingen het leger in te gaan? Is dit 1900 fso?

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 13:18 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik dacht dus vooral wat Okaymmy zei.
    En dat er genoeg Beroeps soldaten zijn op het moment is ook een goeie.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa