• Ik had een soort van dilemma, of meer iets waar ik over aan het nadenken ben.
    Iedereen zegt altijd, wees jezelf etc. Maar hypothetisch, je wilt op een bepaalde manier zijn/overkomen/je gedragen, en je gaat je ook zo gedragen en kleden, ben je dan jezelf?
    Dus stel, ik wil verlegen zijn en ik ga me ook zo gedragen, ben ik dan mezelf? Of ben ik dan niet mezelf.
    Want, ik wil het, dus doe ik het 'expres', dus het is niet natuurlijk, maar het is mijn wil uit diezelfde hersenen die ook mijzelf bepalen.

    Verwarrend, I know, maar ik wilde even weten wat jullie ervan vinden of hoe jullie hierover denken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hmm.. Naar mijn mening ben je pas jezelf als je op een bepaalde manier onbewust gedraag..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Zolang je zelf bepaald wie je wil zijn, ben je in mijn ogen jezelf. Want je veranderd ook, vroeger was ik bijvoorbeeld heel erg verlegen, maar nu juist totaal niet meer. Naar mijn mening kan je er dus zelf voor kiezen.


    Can't control my second personality

    Elly4ever schreef:
    Zolang je zelf bepaald wie je wil zijn, ben je in mijn ogen jezelf. Want je veranderd ook, vroeger was ik bijvoorbeeld heel erg verlegen, maar nu juist totaal niet meer. Naar mijn mening kan je er dus zelf voor kiezen.


    Hier sluit ik me bij aan.


    26 - 02 - '16

    Elly4ever schreef:
    Zolang je zelf bepaald wie je wil zijn, ben je in mijn ogen jezelf. Want je veranderd ook, vroeger was ik bijvoorbeeld heel erg verlegen, maar nu juist totaal niet meer. Naar mijn mening kan je er dus zelf voor kiezen.


    Zie je, zoiets dacht ik ook al! Maar ik dacht -aangezien ik namelijk wel vaker zeer afwijkende meningen en gedachten heb- dat anderen er juist heel anders over dachten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind niet dat je jezelf bent als je je bewust anders voor gaat doen. Als je onbewust veranderd ben je in mijn ogen wel jezelf.
    Het lijkt me ook een natuurlijk proces (verlegen naar spontaan) Je kunt niet zeggen: Vanaf morgen ben ik spontaan. Je kunt het wel proberen, maar je zult het niet meteen zijn.


    You are beautiful, you are love.

    Mijn mening is dat 'jezelf zijn' een grote melting pot is van allerlei kleuren, om even in metaforen te spreken. De kleuren representeren verschillende eigenschappen die al bestaan, aangestuurd door genetica, cultuur en opvoeding. Uiteindelijk worden die kleuren in jouzelf samengevoegd en de uitkomst daarvan is je karakter. Als jij bewust kiest om een beetje extra van een bepaalde kleur toe te voegen heeft dat invloed op hoe jij je karakter wil gaan shapen. Or, to stay in the context: de uiteindelijke menkleur. Maar je karakter wordt onbewust altijd beinvloed door invloeden van buitenaf. Zonder dat jij het weet krijg je een beetje extra oranje of wit in de pot. Da's om afkeuring van anderen te voorkomen. Afkeuring van anderen is evolutionair slecht. We kunnen geen nakomelingen krijgen, zullen eerder last krijgen van depressies en andere shit waar we niet blij van worden.
    But the question could be: hoe zie jij jezelf zijn in de eerste plaats? Stel dat ik de pot uit m'n lijf haal en de gemengde kleur laat zien, dan is het misschien een kleur die niemand anders heeft, maar de kleuren die zijn gebruikt om tot die kleur te komen zijn bekende eigenschappen. Zo ben ik een unieke mix van ongeduldig, agressief, open-minded, pervers, goedlachs ed.
    De beslissing om bewust in die meltingpot te gaan lopen roeren en heksen is een beslissing die of vanuit jezelf komt, of onbewust aangestuurd wordt door buitenaf. Zo ben heb ik een beetje blauw toegevoegd - onverschilligheid in de trant van beoordeeld worden door anderen, maar heb ik er ook een beetje paars bij gekregen, onzekerheid door gebeurtenissen de afgelopen periode.
    Je zou kunnen onderzoeken in welke mate 'uniek' jij bent door uit te vinden hoeveel anderen dit ook doen.
    Maar... Als wij 100% onszelf willen zijn, moeten wij niet meer denken in bijvoorbeeld oranje, blauw en wit maar moeten we nieuwe kleuren op de kaart zetten. Of getallen, of letters, of in wat dan ook in hoeverre jij jezelf toelaat om te denken.
    Of een heel nieuwe definitie aan 'jezelf zijn' geven. Maar dat is iets dat zo moeilijk is, dat wij domme mensen er nauwelijks toe in staat zijn. Als de sky de limit is, komen we nog geen centimeter van de grond af. Bovendien is de lucht zo groot of klein als dat we 'm zelf maken.
    Het enige wat ik dan kan doen als simpel dom mens is binnen mijn eigen kunnen de dingen om me heen en mezelf te begrijpen.

    Damn. That was deep.

    [ bericht aangepast op 7 april 2013 - 21:41 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Elly4ever schreef:
    Zolang je zelf bepaald wie je wil zijn, ben je in mijn ogen jezelf. Want je veranderd ook, vroeger was ik bijvoorbeeld heel erg verlegen, maar nu juist totaal niet meer. Naar mijn mening kan je er dus zelf voor kiezen.

    Hier ben ik het ook mee eens. Ik was eerst verlegen, omdat ik niet wilde dat ik de aandacht zou krijgen. Nu ben ik niet meer verlegen, omdat ik mijn mening graag wil laten horen.
    Heel andere reden, daar niet van, maar je bent jezelf als er zélf voor kiest om zo te zijn. Als je bijvoorbeeld dure merkkleding wilt, omdat iedereen het heeft, dàn ben je niet jezelf. Ik zou zeggen: ben jezelf, met een goede, eigen gevormde reden om zo te zijn.


    Deep inside, I've never felt alive

    Er bestaat niet zoiets als 'jezelf' als je het mij vraagt. Pas rond je zeventiende begin je een persoonlijkheid te ontwikkelen, en zelfs dan kan je nog veranderen waarin je maar wil, als je het echt wil. Wanneer iemand 'zichzelf' is, zit ie gewoon lekker in z'n vel en maakt hij zich niet druk om hoe hij op anderen overkomt.


    i put the fun in funeral

    Ik denk dat je echt jezelf bent als je je niet (bijvoorbeeld) "verlegen" probeert te gedragen/kleden. Maar, als jij zo bent en je daar lekker in voelt. I guess, yeah.

    Ik kan er zelf geen touw meer aan vastknopen. Heeft iemand nog wat reserve touw?

    Jezelf zijn is in mijn ogen dingen doen waarbij je je 100% goed voelt en het je niet kan schelen wat andere mensen van die dingen denken. Ondanks de kritiek die je krijgt, wil je ze blijven doen. Natuurlijk verandert dit altijd door de jaren heen.


    Take me to wonderland

    Als je je niet laat leiden door anderen in wat je graag wilt, maar graag een bepaald soort persoon wilt zijn omdat jíj dat leuk/goed/mooi vindt, dan ben je in mijn ogen 'jezelf'. Je doet het immers niet voor iemand anders, maar omdat jij het wilt, wat dus betekent dat je je juist zou inhouden als je je op een andere manier zou gedragen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Itami schreef:
    Jezelf zijn is in mijn ogen dingen doen waarbij je je 100% goed voelt en het je niet kan schelen wat andere mensen van die dingen denken. Ondanks de kritiek die je krijgt, wil je ze blijven doen. Natuurlijk verandert dit altijd door de jaren heen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mijn mening over jezelf zijn, is inderdaad denk ik toch het gedrag dat je vertoont als je er niet op let. Als je jezelf laat gaan, en niet je best doet om één of meerdere karaktereigenschappen te vertonen. Toch lijkt mij, als ik er nu zo over nadenk, dat je meerdere momenten hebt waar je op verschillende manieren jezelf bent. Bij mijn beste vrienden, om maar als voorbeeld te nemen, schroom ik er niet over om vrolijk te zijn, en deins ik niet terug voor grappige opmerkingen. Echter, op mijn vorige school, was ik stil en verlegen, wat ik nu nog steeds soms ben. Maar wat is dan mijn échte ik? Of zijn ze allebei echt wat ik ben? Plus het feit dat ik denk ook dat je gewoon veel veranderd door de tijden, en situatie's heen, et cetera.

    Doe hetgeen waar je jezelf in voelt, en wat 100% goed voelt. Dan ben je jezelf, denk ik.

    [ bericht aangepast op 7 april 2013 - 22:48 ]


    Tijd voor koffie.

    @Sam, dat was awesome en ik ben het helemaal met je eens :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.