• De stelling van deze week luidt:
    Terrorisme moet met geweld bestreden worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens. Als je aangevallen wordt moet je je verdedigen: Als je dat niet doet wordt je alsnog in elkaar gemept. Iemand gaat echt niet besluiten beste vriendjes met je te worden enkel en alleen omdat je jezelf niet verdedigt.


    quidquid excusatio prandium pro

    Alphonse schreef:
    Oneens. Dat roept alleen maar haat op. Maar hoe zou je het anders moeten bestrijden? Terrorisme moet voorkomen worden en ik geloof niet dat je daar geweld bij zou moeten gebruiken, al lijkt het de enige oplossing te zijn.


    Er zijn genoeg grote organisaties die 24/7 bezig zijn om terroristische organisaties te besyrijden, maar terrorisme kun je niet altijd voorkomen. Als ze 9/11 konden voorkomen hadden ze daar alles aan gedaan.

    Terrroristen hebben niet veel gevoel, die knallen iedereen neer om hun doel te bereiken, dus je moet vooral geen medelijden met ze hebben.

    Ik kan er gewoon geen goed woord over kwijt, die terroristen mogen ze van mij alllemaal neerknallen zo snel mogelijk, want we zijn ze beter kwijt dan rijk. Ze zijn diegene die onschuldige burgers bij hun zalen betrekken door ze te vermoorden, of steden op te blazen, alleen om hun doel te bereiken.

    Terroristen moet je hard aanpakken en daar is dus ook geweld voor nodig.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Wel, met zulk soort mensen praten zal weinig zin hebben, dus ik denk niet dat er veel andere oplossingen zijn.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Absoluut niet. Geweld met geweld beschrijven is het meest idiote dat je kan doen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Met slim geweld, ja.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je moet de oorzaak van het terrorisme aanpakken, maar als het eenmaal begonnen is zul je het toch met geweld moeten oplossen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Jaa gewoon bestrijden met geweld. Gewoon wraak nemen, op wat hun hebben gedaan!!(Y)


    I do what I want, whenever I want and I don't care.

    Eens. Hoe wil je ze anders bestrijden? Iets zeggen als; "Stop, hou op. Ik vind het niet meer leuk" heeft ook weinig zin. En het houdt niet op als er niet hard tegen opgetreden wordt.


    If you would get one star for every little thing that makes you beautiful, it would never be dark again

    Oneens. Zo komt er alleen maar meer geweld in de wereld.
    En zoals Boira al zei; Terrorisme kun je niet stoppen.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Oneens, geen geweld, daar schiet je niets mee op. Gewoon opsluiten die gekken, levenslang.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Tja, Metallica's "Fight Fire With Fire" dekt de lading van deze stelling wel. Maar al ben ik een sterk overtuigde pacifist, ik kan niet anders dan gelijk gaan met deze stelling. Terroristen zijn negen op de tien keer mensen die zo radicaal hun mening, geloof of wat dan ook willen opdringen, dat ze het zo ongeveer bij mensen de strot in rammen, en dat doet mijn bloed koken. Dus vind ik wel dat hun radicale geweld met geweld moet beantwoorden. Maar waar trekken we als mens de grens?


    Na regen komt zonneschijn.

    In theorie natuurlijk niet, nee, want dan ben je zelf net zo slecht bezig. In de praktijk kan ik me echter wel voorstellen dat het ondernemen van alleen puur geweldloze acties tegenover mensen die er volkomen op gefocust zijn om zoveel mogelijk schade aan te richten lang niet altijd werkt. Ik denk dat geweld soms gewoon niet te ontkomen valt bij dit soort zaken, maar het zou echt een laatste redmiddel moeten zijn en er moet verstandig mee worden omgesprongen, in zoverre dat mogelijk is. Zodra het woord terrorist valt worden vaak onmiddellijk de eigen wapens tevoorschijn gehaald, soms zonder echt te luisteren naar wat er nou gezegd wordt, en dat is dus niet goed.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nope. Dan zou er een soort cirkel ontstaan, want degene die de straf heeft uitgedeeld zou dan officieel ook weer gestraft moeten worden etc...

    Svale schreef:
    Wel, met zulk soort mensen praten zal weinig zin hebben, dus ik denk niet dat er veel andere oplossingen zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Anarose schreef:
    Oneens. Dat geweld moet sowieso ophouden, we zijn de hele wereld ermee aan het verklooien.


    Tijd voor koffie.