• Gewetenloze moordenaar shockeert rechtszaal
    Thomas Lane steekt zijn middelvinger op naar de ouders van de slachtoffersThomas Lane steekt zijn middelvinger op naar de ouders van de slachtoffers

    Thomas Lane, de 18-jarige jongen die vorig jaar vijf leerlingen neerschoot op een school in Ohio, is veroordeeld tot drie keer levenslang. Heeft hij spijt van zijn daden? Nee. Sterker nog, in de rechtszaal liet hij zien een psychopaat van de ergste soort te zijn. Hij provoceerde de ouders van de slachtoffers met een ongekende grofheid en droeg een T-shirt met de tekst KILLER.

    Drie van zijn slachtoffers overleefden zijn kogels niet, twee raakten zwaargewond. Tijdens de zitting zaten Lane en de ouders van de slachtoffers in dezelfde ruimte en kregen ze de mogelijkheid om iets te zeggen. De ouders werden na hun emotionele verklaringen getrakteerd op een misnoegende grijns. Geheel emotieloos hoorde Lane het allemaal aan. Ook op zijn vonnis reageerde hij met een lach.

    Rechts van dit artikel vind je twee filmpjes. Harro Brouwer maakte een verslag van de rechtszaak. En we vroegen ons af wie Thomas Lane nou eigenlijk is. Wat dreef hem tot tot zijn gruweldaden?

    'Ik masturbeer bij de gedachte' De woorden die hij koos voor zijn eigen verklaring zijn op zijn zachtst gezegd schokkend. Toen de rechter vroeg of Lane zelf nog iets wilde zeggen, zei hij dit:

    "De hand die de trekker overhaalde om jullie zoons te vermoorden, masturbeert nu bij de herinnering daaraan." Vervolgens steekt hij zijn middelvinger op naar de ouders, te zien in onderstaande video.




    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het is best misselijkmakend dat zulke mensen op aarde rondlopen. Het gekke is dat als je zo'n jongen op straat ziet nog niet eens geloofd dat hij zo is. En het erste is nog dat wat je ook zegt hij er van geniet in plaats van spijt heeft.
    Ik gun hem geen doodstraf, laat hem maar zijn hele leven opgesloten zitten, dat is meer leiden dan er in een paar seconde vanaf te zijn.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Wtf :'D


    -

    DarkSavior schreef:
    Maar er is in dat andere artikel ook gezegd dat hij niet zichzelf zou zijn. Zijn eigen zusje zou hem niet terug herkennen en hij zou geestelijk ook niet helemaal 100 zijn.

    Niet dat hij geen straf verdient, maar goed, dat wilde ik toch even gezegd hebben.


    Hmm, ik denk toch echt wel dat hij een psychopaat is. Die kunnen ook 'doen alsof', het is niet zeker te zeggen dat zijn eigen zusje hem ooit echt gekend heeft.

    Hoe dan ook, echt ziek hoe hij zit te glimlachen.


    You are beautiful, you are love.

    Oké, ik geef toe dat ik heb gelachen om dat shirt wat hij draagt en die middelvinger, maar zijn daden zijn verschrikkelijk. Bah.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Jailbait, die pakken ze wel met een paar man in de bak.


    No growth of the heart is ever a waste

    Penelopy schreef:
    Het is best misselijkmakend dat zulke mensen op aarde rondlopen. Het gekke is dat als je zo'n jongen op straat ziet nog niet eens geloofd dat hij zo is. En het erste is nog dat wat je ook zegt hij er van geniet in plaats van spijt heeft.
    Ik gun hem geen doodstraf, laat hem maar zijn hele leven opgesloten zitten, dat is meer leiden dan er in een paar seconde vanaf te zijn.

    Dit soort dingen shokkeren me eigenlijk bijna niet meer, nu het zo vaak voorkomt. Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk.


    -

    Ik vermoed dat we hier zien hoe geweldig de Amerikaanse geestelijke gezondheidszorg is (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    DarkSavior schreef:
    Maar er is in dat andere artikel ook gezegd dat hij niet zichzelf zou zijn. Zijn eigen zusje zou hem niet terug herkennen en hij zou geestelijk ook niet helemaal 100 zijn.

    Niet dat hij geen straf verdient, maar goed, dat wilde ik toch even gezegd hebben.


    Gast, natuurlijk is die jongen helemaal de weg kwijt. Er is geen psychisch gezond persoon die zoiets zou kunnen doen.

    Ik snap niet hoe mensen zo krankzinnig kunnen worden, misselijkmakend. Doodstraf zou de beste oplossing zijn, voor zowel de maatschappij als voor hemzelf.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Gast, natuurlijk is die jongen helemaal de weg kwijt. Er is geen psychisch gezond persoon die zoiets zou kunnen doen.

    Ik snap niet hoe mensen zo krankzinnig kunnen worden, misselijkmakend. Doodstraf zou de beste oplossing zijn, voor zowel de maatschappij als voor hemzelf.


    Sorry, maar dat slaat nergens op. Niemand heeft een voordeel aan als je jongen dood is, de enigde rede dat je wilt dat die jongen de doodstraf krijgt is vergelding en wraak.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Sorry, maar dat slaat nergens op. Niemand heeft een voordeel aan als je jongen dood is, de enigde rede dat je wilt dat die jongen de doodstraf krijgt is vergelding en wraak.


    Hoezo? Ik voel niet eens haat tegenover die jongen, hij is zo gek als een deur, hij had psychische hulp moeten krijgen. Dat niemand in zijn omgeving doorhad dat hij krankzinnig is, vind ik absurd. Als de jongen dood zou zijn heeft de samenleving geen last meer van hem. Hijzelf gaat toch levenslang de bak in, dan kan hij net zo goed meteen sterven.


    i put the fun in funeral

    Hm, tja. Wat kan je ervan zeggen... die heeft gewoon 'een draadje los zitten', om het zo maar even te zeggen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Backfire schreef:
    (...)

    Hoezo? Ik voel niet eens haat tegenover die jongen, hij is zo gek als een deur, hij had psychische hulp moeten krijgen. Dat niemand in zijn omgeving doorhad dat hij krankzinnig is, vind ik absurd. Als de jongen dood zou zijn heeft de samenleving geen last meer van hem. Hijzelf gaat toch levenslang de bak in, dan kan hij net zo goed meteen sterven.


    Of die jongen nu in de gevangenis gaat of de doodstraf krijg maakt voor de maatschappij niet uit. En als hij liever dood was geweest had hij zichzelf wel door zijn kop geschoten.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2013 - 22:20 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Of die jongen nu in de gevangenis gaat of de doodstraf krijg maakt voor de maatschappij niet uit. En als hij liever dood was geweest had hij zichzelf wel door zijn kop geschoten.


    Sinds wanneer mag iemand kiezen wat voor straf hij krijgt?


    quidquid excusatio prandium pro

    LunarFlower schreef:
    Ik vind de doodstraf nog te veel eer voor hem.


    All those fairytails are full of shit - Maroon 5