• Hoi,

    Ik heb een vraagje op seksueel gebied. Mijn vriend en ik hebben laatst seks gehad en ik zit aan de pil, al 5 jaar. Het was zonder condoom en mijn eerste keer. Hij zou niet in mij komen en dat is ook niet gebeurd, wel weet ik dat jongens voorvocht hebben en dat daar ook levende zaadjes in kunnen zitten. Ik heb op internet gelezen dat als je de pil gebruikt je bijna niet zwanger kan worden, maar ik heb al vier dagen kramp in mijn onderbuik en ik verlies ook wat slijm. Vanmiddag tijdens het douchen ging ik me wassen en toen was het een beetje donkerachtig slijm. De kramp is heel vervelend en ik zie op internet dat het daar altijd mee begint.
    Is er een kans dat ik toch zwanger ben door de pil heen? Na mijn eerste keer heb ik ook heel veel gebloed, ik weet niet of ik dan alles er uit kan hebben gebloed en dat mijn baarmoeder een beetje kramp heeft van de eerste keer, of dat er zich iets aan het nestelen is.
    Ik hoop het niet.

    Iemand die dit herkent van de eerste keer?

    Groetjes.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 19:08 ]


    I'm a little Bee, in this big big world!

    Ik denk dat je niet zwanger bent, de kans is in elk geval ontzettend klein. Als je dat voorgevoel hebt dan ga je er ook heel erg op letten waardoor je alleen nog maar banger wordt.


    What's meant to be will find it's way

    Laryanue schreef:
    Ik denk dat je niet zwanger bent, de kans is in elk geval ontzettend klein. Als je dat voorgevoel hebt dan ga je er ook heel erg op letten waardoor je alleen nog maar banger wordt.


    Inderdaad, door die spanning kunnen je maandstonden ook wegblijven. En de eerste dagen na je eerste keer is het compleet normaal dat alles een beetje gevoeliger is!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Inderdaad, door die spanning kunnen je maandstonden ook wegblijven. En de eerste dagen na je eerste keer is het compleet normaal dat alles een beetje gevoeliger is!

    Volgende week is mijn laatste pil. Maar ik las ook dat je als je de pil gebruikt 'kunstmatig' ongesteld bent. Is het slim om over een paar weken toch een test te doen?
    Sowieso ga ik de volgende keren een condoom gebruiken.
    Hoe lang blijft het gevoelig? Ik had twee dagen geleden nog bloed verloren ook, echt raar.


    I'm a little Bee, in this big big world!

    Altijd een condoom gebruiken. Dat weet iedereen tegenwoordig toch? In ieder geval, misschien een zwangerschap test gebruiken?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    De kans dat je werkelijk zwanger bent is echt ontzettend klein en bijna te verwaarlozen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je als je informatie op internet opzoekt, je echt enkel op betrouwbare websites moet kijken. Ga nooit op forums en dergelijke want daar zitten altijd uitzonderingen die over hun situatie praten, wat alleen maar helpt om de stress te verhogen waardoor de kans dat je maandstonden uitblijven groter wordt.

    Je kan altijd even naar een apotheek bellen, zij weten meestal wel dat je moet doen. Een zwangerschapstest kopen is nooit een slecht idee, maar als je zo vroeg bent zul je er toch nog niets op kunnen zien. Je kan beter even wachten of dat je maandstonden doorkomen.
    De pil wekt inderdaad een soort van 'fake-maandstonden' op, maar toen ik panikeerde of ik zwanger was of niet, zei mijn apotheek dat het wél doorkomen van je maandstonden redelijk betrouwbaar is om te zeggen dat je niet zwanger bent.

    Ik weet dat het zenuwslopend en ontzettend vervelend is, maar ik zou echt even wachten tot na de laatste pil en dan pas begin paniekeren.


    The soul needs autumn.

    ik heb nog nooit iets gelijkaardig meegemaakt dus daar kan ik je niet veel over vertellen, toch zou ik aanraden om een zwangerschapstest te gebruiken (al lijkt me de kans dat je zwanger bent redelijk klein). Het kan geen kwaad en dan heb je meer zekerheid. En anders als de krampen blijven aanhouden misschien toch even een bezoekje brengen aan de dokter (het kan alleen maar helpen (: )


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Spuugbekkie schreef:
    (...)
    Volgende week is mijn laatste pil. Maar ik las ook dat je als je de pil gebruikt 'kunstmatig' ongesteld bent. Is het slim om over een paar weken toch een test te doen?
    Sowieso ga ik de volgende keren een condoom gebruiken.
    Hoe lang blijft het gevoelig? Ik had twee dagen geleden nog bloed verloren ook, echt raar.


    Ja, maar de spanning kan ze ook tegenhouden. Ik nam ook de pil en ik heb ook eventjes gedacht dat ik zwanger was. Mijn beste vriendin zei me dat we een test gingen kopen en dat alles goed zou komen en nog geen tien minuten later had ik mijn maandstonden, gewoon omdat ik niet meer onder spanning stond.
    En twee dagen na je eerste keer is echt volledig normaal! Zeker als het een beetje ruw was. Een eerste keer doet gewoon pijn bij de meesten en bloed verliezen hoort daar ook bij.
    Als je je er echt niet goed bij voelt, zou ik inderdaad een testje gaan halen. Dan ben je tenminste zeker en blijf je niet met die angst zitten.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik maak mij ook heel vaak zorgen dat ik zwanger ben. Ik ben dan de hele dag zenuwachtig en vervolgens blijkt het niets te zijn. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken. Anders kan je ook inderdaad een zwangerschaps test doen voor de zekerheid.

    De meeste soorten pillen zorgen ervoor dat er geen eisprong plaatsvind. Maar dit ligt aan de hormonen die in je pil zitten.
    Daarnaast, kan het zijn dat er nog bloed achtergebleven was van je eerste keer wat er nu uitkomt.
    Of het kan zo zijn dat je periode nu doorbreekt. Dat gebeurde mij heel vaak, terwijl ik nog aan het slikken was, werd ik al ongesteld. Je kan er nu voor de zekerheid voor kiezen om nu te stoppen met de pil om een periode op te wekken, zodat ALS er iets zou zitten, het wordt weggespoeld.

    Ik acht de kans echter minuscule dat je zwanger bent.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Een bevruchte eicel heeft zeven tot veertien dagen nodig om te nestelen in je baarmoeder. Voor die tijd zul je dus onmogelijk baarmoederkrampen kunnen hebben veroorzaakt door een embryo. Bedenk je dus even of het realistisch is dat je zwanger bent gezien dit tijdspad.
    Bedenk ook dat een reguliere menstruatie na de seks een redelijk waterdichte garantie is dat je niet zwanger bent, en dat een negatieve uitslag van een zwangerschapstest niet altijd even betrouwbaar is.

    Als je netjes je pil inneemt zal er weinig aan de hand zijn. En zelfs al zou je die niet op vaste tijdstippen innemen, dan is er nog geen man overboord: als ik telkens wanneer ik wat chaotisch ben zwanger zou raken, had ik al zeventien kinderen gehad.


    oi, suzy

    Je kunt altijd na drie/vier weken een testje doen, voor de zekerheid. Maar zoals meerderen hebben gezegd is het zeer onwaarschijnlijk en zal het iets anders geweest zijn.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    houd je pauzes tussen je cyclussen of neem je de pil door?

    als het laatste het geval is dan kan het zijn dat je tussentijdse bloedingen hebt

    je kan altijd even langs de huisarts gaan en overleggen met hem/haar om geruststelling of bevestiging ^^


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kansen zijn klein dat je zwanger ben. Echter als vrouwen al jaren de pil gebruiken kan er wel een ei sprong plaats vinden. De pil werkt ook op de structuur van het baarmoederslijm, dus de kans op innesteling is klein. Ik zou het even aankijken en zoals hier boven gezegd is even langs de huisarts gaan.


    Shoganai i ne~

    De kans is super klein dat je zwanger bent, helemaal als je de pil trouw elke dag slikt. Alleen zelf ben ik niet aan de pil. Ik vind het maar troep wat je in je lichaam stopt en daarom gebruiken ik en mijn vriend altijd condooms. Dat vind ik ook altijd net wat veiliger voelen dan de pil. Dus volgende keer misschien toch condooms en de pil gebruiken. Ik denk dat je je daar veiliger bij gaat voelen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Scribe schreef:
    Altijd een condoom gebruiken. Dat weet iedereen tegenwoordig toch? In ieder geval, misschien een zwangerschap test gebruiken?


    Dit is vrij extreem. Ja een condoom erbij gebruiken is altijd nog veiliger (ook juist voor soa's), maar als je de pil gewoon correct gebruikt is het een prima anticonceptie middel met vrij lage kansen op zwangerschap. Alleen dus bij verkeerd gebruik en bijv. Als je diarree hebt.

    // Ik zou me niet teveel zorgen maken en inderdaad anders de apotheek bellen voor advies.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2017 - 11:01 ]


    The truth is out there.