• Sinds dit jaar zit ik bij een meisje in de klas, fantastisch kind hoor, daar niet van, maar God, ik wist niet dat mensen zo lui konden zijn. Ik ben zelf al best een extreem geval, maar zij slaat echt alles.

    We hebben al aardig wat schoolprojecten samen gedaan dit jaar en nog geen een is ooit op tijd ingeleverd. We verzonnen altijd wel een goede smoes waardoor we uitstel kregen, maar zelfs dan was het vaak nog last minute afgeraffeld. Deze maand hebben we opeens twee presentaties en een PO en ik had echt voorgenomen hier eens op tijd aan te beginnen. Aangezien zij een bèta profiel heeft en ik maatschappij, stelde ik voor dat ik alvast aan het maatschappijleer PO zou beginnen en dat zij dan eens naar de ANW (algemene natuurwetenschappen) presentatie zou kijken. Nou, uiteindelijk heb ik dat hele PO in mijn eentje gemaakt, want zij had het écht heel druk met ANW.
    Dit weekend heb ik grotendeels besteed aan het maken van een andere presentatie, die voor levo. Alweer in mijn eentje, want zij was druk met ANW 'bezig'. Ik was er niet echt blij mee dat ik weer alles in m'n eentje moest doen, maar hee, ze beloofde me toch dat ze dit weekend de ANW presentatie af zou hebben? Fout. Toen ik gister op school kwam, vertelde ze me dat ze hem bíjna afhad en toen ik vroeg of ze in de middag kon sturen wat ze tot nu toe had, knikte ze een beetje twijfelachtig. Helaas was ze dit 'vergeten'.
    Morgen is de presentatie al, en ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik heb haar de hele middag lopen bellen tot ze eindelijk eens opnam. Well, guess what? "Ja, ik kan nog niets sturen, heb het allemaal handgeschreven, dus ik moet eerst alles overtypen."
    Yeah right. "O, kan je dan op z'n minst de presentatie sturen?"
    "Presentatie?"
    "Ja, de powerpoint."
    "Die heb ik nog niet."
    Duuuude, wat heb je dan al die tijd lopen doen? D: Je hoeft mij echt niet wijs te maken dat ze alles op papier heeft lopen schrijven, da's echt een zwakke smoes. Ik ben nu dus aardig pissed en weet niet echt wat ik moet doen. 't Is niet erg leuk om een beetje dom stotterend voor de klas te staan en vervolgens een onvoldoende te krijgen voor een belangrijke presentatie. Één ding weet ik zeker: ik doe nooit meer een project met haar :/.

    You know what I'm talking about?

    Edit: Uiteindelijk hebben we het gewoon afgekregen. Wat laat weliswaar, maar beter laat dan nooit. Gelukkig heb ik geen moeite met leren en wist ik alles nog in de avond in mijn kop te stampen. Dit was haar helaas niet gelukt, ze stond daar maar een beetje wat te stamelen x'D. De gezichten van mijn klasgenoten waren onbetaalbaar toen ze het therapeutisch en reproductief klonen probeerde uit te leggen. Ik moest mijn best doen niet in lachen uit te barsten.
    Het ging dus niet ongelofelijk goed of zo, en ik verwachtte al niet zo'n hoog cijfer. Toch is er kennelijk iets gebeurd waardoor de leraar ons ontzettend mag, want hij zei dat we minstens een 8 hebben o.o Serieus, dat hebben we echt niet verdiend :'D. Vind het ook zo lullig voor de leerlingen die wel een mooie, goed voorbereide presentatie hadden gehouden en een lager cijfer hebben, maar ach. Ik heb geloof ik geen presentaties meer dit jaar, maar ik heb mijn lesje wel geleerd. Of zij dat ook heeft, betwijfel ik sterk.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2013 - 15:21 ]


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Tja, dat vraag ik mezelf ook af. Meestal ging zij er gewoon van uit dat ik het met haar zou doen, dan is het zo lullig om te zeggen "nee, ik wil niet met jou samenwerken". (al gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren bij een volgend project).


    Dat is moeilijk inderdaad, maar op zulk soort momenten moet je jezelf echt boven de ander plaatsen. Haha


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Dat is erg vervelend inderdaad. Ik heb het ook gehad met een meisje, alleen zij was er ook bijna nooit in de lessen, want volgens haar moest ze altijd wel 'ergens naartoe vanwege gezondheidsproblemen' bla bla bla. Nou eh, excusez-moi, maar dat was dus niet waar. Volgens de docenten hoorde ze er ook gewoon te zijn.
    Well yeah, I showed her haha. Tegen de docent van dat vak heb ik gezegd dat ik alles zowat alleen moest doen en dat kind er nooit was. Tadam, we werden apart beoordeeld. Happy me. :].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zo zo, mevrouw is al 'bijna klaar met alles'. Ze heeft 1 1/3 pagina. GREAT D:


    i put the fun in funeral

    Is het trouwens zo dat jullie elkaar nodig hebben, dat jullie opeenvolgende info hebben? Of hebben jullie beide twee deelonderwerpen? (dat laatste had ik namelijk met mijn presentatieshit voor ANW) Als dat laatste zo is, dan zou ik niet stressen en gewoon haar ding laten doen, en tegen je leraar zeggen hoe het in elkaar stak...


    Deep inside, I've never felt alive

    Nomen schreef:
    Is het trouwens zo dat jullie elkaar nodig hebben, dat jullie opeenvolgende info hebben? Of hebben jullie beide twee deelonderwerpen? (dat laatste had ik namelijk met mijn presentatieshit voor ANW) Als dat laatste zo is, dan zou ik niet stressen en gewoon haar ding laten doen, en tegen je leraar zeggen hoe het in elkaar stak...


    Nee, we hebben gewoon één onderwerp (Dolly/klonen) en daar moeten we samen een presentatie over houden. Wat dus inhoudt dat zij een hoofdstuk vertelt, dan ik, dan zij weer etc.


    i put the fun in funeral

    Iemand probeerde mij zoiets te flikken. Ze deed helemaal niets en het werk dat we haar hadden voorgekauwd dat ze moest doen was complete rotzooi. Ik ben toen nog 3 uur bezig geweest, tot 11 uur 's avonds om al haar gepruts te verbeteren. Vervolgens ben ik naar de leraar gegaan en had ik een 8 en zij een 6. Die mensen moeten gewoon een 1 krijgen voor hun gepruts. Dikke vinger, ze doen het volgende keer maar lekker in hun eentje (cat)


    From these ashes, I will rise

    Oh ja, vreselijk zulke mensen. Ik kan er ook wel een paar aanwijzen, ja. (cat)
    Gewoon duidelijk laten merken dat je het echt vervelend vindt dat ze zich zo gedraagt (als je dat niet al doet) en anders in de toekomst niet meer met haar samenwerken; daarmee geef je jezelf alleen maar ellende.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Backfire schreef:
    (...)

    Nee, we hebben gewoon één onderwerp (Dolly/klonen) en daar moeten we samen een presentatie over houden. Wat dus inhoudt dat zij een hoofdstuk vertelt, dan ik, dan zij weer etc.

    Ugh. Dan zou ik het tegen je leraar zeggen. Dat zij haar pootjes laat hangen, daar moet jij eerlijk gezegd niet de dupe van worden...


    Deep inside, I've never felt alive

    Nomen schreef:
    (...)
    Ugh. Dan zou ik het tegen je leraar zeggen. Dat zij haar pootjes laat hangen, daar moet jij eerlijk gezegd niet de dupe van worden...


    Het probleem is dat ik lastig naar de docent kan stappen, aangezien ik zelf ook niks voor de presentatie heb gedaan. Het enige wat ik kan doen is uit 'wraak' bij de andere twee docenten melden dat ik alles in mijn eentje heb moeten doen, maar dat is ook zo lullig.

    Het is haar trouwens gelukt om het min of meer af te krijgen, dus met een beetje geluk(?) kunnen we de presentatie morgen houden. Ben alleen bang dat het veel te weinig is om 25 minuten mee te vullen, maar ja, iets is beter dan niets.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Jaah, 25 minuten :[. Tenminste, dat vind ik aardig lang.

    jep dat is idd lang!
    Ik wens je succes en als ik jou was zal ik eens met je leraar praten er gewoon proberen voor te zorgen dat jullie misschien de presentatie een weekje later mogen doen en tegen je vriendin zeggen als ze dan niet helpt dat je nooit meer een po of presentatie met haat doet.
    xx


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ja, ik herken dit wel en heb het zelf ook wel meegemaakt. Al ben ik zelf ook wel een uitsteller. Daarom vind ik het ook altijd veel beter om in m'n eentje te werken dan met iemand samen (of in een groepje).


    † Love? I want to sleep.

    Heb ik vaak gehad. Is ook PRECIES de reden waarom ik dat soort dingen alleen wil doen. In some way, I always get screwed.

    Maargoed, zij staat morgen met niks voor de klas, terwijl je stukjes gewoon kunt vertellen. Ga na de presentatie even naar de leraren, en inderdaad, géén Po's meer met haar doen :Y)


    Tijd voor koffie.

    Backfire schreef:
    Sinds dit jaar zit ik bij een meisje in de klas, fantastisch kind hoor, daar niet van, maar God, ik wist niet dat mensen zo lui konden zijn. Ik ben zelf al best een extreem geval, maar zij slaat echt alles.

    We hebben al aardig wat schoolprojecten samen gedaan dit jaar en nog geen een is ooit op tijd ingeleverd. We verzonnen altijd wel een goede smoes waardoor we uitstel kregen, maar zelfs dan was het vaak nog last minute afgeraffeld. Deze maand hebben we opeens twee presentaties en een PO en ik had echt voorgenomen hier eens op tijd aan te beginnen. Aangezien zij een bèta profiel heeft en ik maatschappij, stelde ik voor dat ik alvast aan het maatschappijleer PO zou beginnen en dat zij dan eens naar de ANW (algemene natuurwetenschappen) presentatie zou kijken. Nou, uiteindelijk heb ik dat hele PO in mijn eentje gemaakt, want zij had het écht heel druk met ANW.
    Dit weekend heb ik grotendeels besteed aan het maken van een andere presentatie, die voor levo. Alweer in mijn eentje, want zij was druk met ANW 'bezig'. Ik was er niet echt blij mee dat ik weer alles in m'n eentje moest doen, maar hee, ze beloofde me toch dat ze dit weekend de ANW presentatie af zou hebben? Fout. Toen ik gister op school kwam, vertelde ze me dat ze hem bíjna afhad en toen ik vroeg of ze in de middag kon sturen wat ze tot nu toe had, knikte ze een beetje twijfelachtig. Helaas was ze dit 'vergeten'.
    Morgen is de presentatie al, en ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik heb haar de hele middag lopen bellen tot ze eindelijk eens opnam. Well, guess what? "Ja, ik kan nog niets sturen, heb het allemaal handgeschreven, dus ik moet eerst alles overtypen."
    Yeah right. "O, kan je dan op z'n minst de presentatie sturen?"
    "Presentatie?"
    "Ja, de powerpoint."
    "Die heb ik nog niet."
    Duuuude, wat heb je dan al die tijd lopen doen? D: Je hoeft mij echt niet wijs te maken dat ze alles op papier heeft lopen schrijven, da's echt een zwakke smoes. Ik ben nu dus aardig pissed en weet niet echt wat ik moet doen. 't Is niet erg leuk om een beetje dom stotterend voor de klas te staan en vervolgens een onvoldoende te krijgen voor een belangrijke presentatie. Één ding weet ik zeker: ik doe nooit meer een project met haar :/.

    You know what I'm talking about?


    Naar alle drie de docenten gaan en uitleggen wat er gebeurd is. Leg duidelijk uit dat ze herhaaldelijk niet heeft meegewerkt en je consequent heeft voorgelogen. Haar naam van de eerste twee afhalen en inleveren en ANW gewoon zelf maken. Laat haar maar kijken hoe ze alles op tijd af gaat maken. Het klinkt lullig, maar het werkt wel en jij bent van haar af. Op deze manier leert ze het misschien.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Zo iemand heb ik ook mee samen moeten werken. Gewoon dumpen die hap, en uitleggen aan de docent. Krijgt zij op dr kop en jij hoeft de presentatie niet te doen


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Eh, dan zet je haar naam toch gewoon niet bij die andere presentatie? Klinkt een beetje lullig, maar hé, zij is begonnen :')


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.