• buuuh goed hier komt ie.

    ik ga dus binnenkort naar de kvk om me in te schrijven ik ben van plan te gaan kaart lezen (lenormand) op de festivallen en thuis. daarbij ben ik bezig met reiki en meer van dit soort dingen. maar goed, het vinden van een bedrijfsnaam is behoorlijk moeilijk iemand ideeen?
    het moet dus slaan op de spirituele aard van mijn bedrijfje, het moet makkelijk te onthouden zijn voor klanten binden enz.

    oh ik wil liever geen discussie over de diensten die ik ga aanbieden of je er in geloofd of niet maakt me weinig uit =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Gifted schreef:
    (...)

    Ja, want voordat je überhaupt een bedrijf zou mogen beginnen, moet je voldoen aan een aantal eisen. (Marketing-plan, financieel zekerheid, slaag mogelijkheden) Ik weet niet precies wat die eisen zijn, want ik heb vorig jaar niet zo goed opgelet met Bedrijfseconomie, maar die zijn na mijn weten behoorlijk streng. En vooral omdat je nu in een tijd zit met veel kleine bedrijfjes die juist failliet gaan, denk ik juist dat ze strenger gaan keuren dan dat ze in de voor oplopende jaren hebben gedaan.
    nou scheelt het dat dit een dienst is, ik heb hier zelf weinig kosten aan, enkel een staan plaats op de festival die eventueel na een tijdje gratis kunnen worden als je er tussen valt (ook hier val ik waarschijnlijk tussen) maar zoals ik al zei ik ga deze week ermee beginnen met mijn mams die niet zo maar iets zegt. die hebben in 2,5 jaar tijd een behoorlijk succesvol bedrijf uit de grond gestampt.
    ik wil het ook niet bij kaart lezingen houden maar het is een mooie opzet naar iets groters, ik zal altijd een eenmans zaakje blijven juist omdat ik niet groot zou willen worden. het is niet zo moeilijk om dit uit de grond te krijgen hoor ˆˆ


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    fireflower schreef:
    (...)nou scheelt het dat dit een dienst is, ik heb hier zelf weinig kosten aan, enkel een staan plaats op de festival die eventueel na een tijdje gratis kunnen worden als je er tussen valt (ook hier val ik waarschijnlijk tussen) maar zoals ik al zei ik ga deze week ermee beginnen met mijn mams die niet zo maar iets zegt. die hebben in 2,5 jaar tijd een behoorlijk succesvol bedrijf uit de grond gestampt.
    ik wil het ook niet bij kaart lezingen houden maar het is een mooie opzet naar iets groters, ik zal altijd een eenmans zaakje blijven juist omdat ik niet groot zou willen worden. het is niet zo moeilijk om dit uit de grond te krijgen hoor ˆˆ


    Als jij er maar vertrouwen in hebt!


    Alleen maar tranen van geluk

    Gifted schreef:
    (...)

    Als jij er maar vertrouwen in hebt!
    oh zeker =) anders zou ik er niet eens aan te beginnen


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    find the way in the world?

    Even om je misschien verstand bij te brengen. Volgens mijn school (juridische opleiding) moet je een fors bedrag geld betalen om lid te worden. Hierdoor is je bedrijf en je privé vermogen wel afgescheiden, maar denk er wel aan dat je elk jaar cijfers openbaar moet stellen (je moet dus gaan boekhouden) en dat iedereen dit dus ook kan inzien. Om ingeschreven te worden kost het ook nog eens behoorlijk wat tijd, dit omdat je een heel plan moet hebben gemaakt en niet alleen dat, mensen moeten er zeker van zijn dat je het aan kan, etc. Just saying though. Sorry als ik je droom nu verpest, maar ik zal er echt nog even goed over na gaan denken en met volwassenen over gaan praten of dit wel gaat werken. Dit is namelijk niet iets wat twee tientjes kost.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Everdeen schreef:
    Even om je misschien verstand bij te brengen. Volgens mijn school (juridische opleiding) moet je een fors bedrag geld betalen om lid te worden. Hierdoor is je bedrijf en je privé vermogen wel afgescheiden, maar denk er wel aan dat je elk jaar cijfers openbaar moet stellen (je moet dus gaan boekhouden) en dat iedereen dit dus ook kan inzien. Om ingeschreven te worden kost het ook nog eens behoorlijk wat tijd, dit omdat je een heel plan moet hebben gemaakt en niet alleen dat, mensen moeten er zeker van zijn dat je het aan kan, etc. Just saying though. Sorry als ik je droom nu verpest, maar ik zal er echt nog even goed over na gaan denken en met volwassenen over gaan praten of dit wel gaat werken. Dit is namelijk niet iets wat twee tientjes kost.
    verstand bij brengen? mwa ik kom uit een succes volle ondernemings familie, met ingang van 2013 is in iedergeval de jaarlijkse bijdragen afgeschaft, misschien kost het een startbedrag maar gezien ik de afgelopen jaren wat kapitaal heb mogen opbouwen zal dit allemaal wel ten goeden komen.
    betreft tijd, ik heb alle tijd van de wereld, ik werk gewoon dus ik heb ook geen haast, bedrijfsplan enz. kan ik gelukkig maken vooral omdat ik hier zelf onderzoek naar heb gedaan en omdat ik een hele familie heb die mij daarbij kan helpen.
    even ter verduidelijking ik ben nu 20 jaar, leef al 3 jaar op mijzelf en heb mn boontjes aardig gedopt. dus met een volwassene gaan praten? over een kleine 5 maanden ben ik zelf volwassen voor de staat. maar goed nogmaals ik heb een complete familie die mij steunt.

    edit:
    Inschrijving bij de Kamer van Koophandel kost niets. Met ingang van 2013 is de jaarlijkse bijdrage afgeschaft. Meer informatie over het afschaffen van de jaarlijkse bijdrage.

    regelrecht van FAQ van de kvk ;)

    [ bericht aangepast op 19 maart 2013 - 19:23 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    fireflower schreef:
    (...)verstand bij brengen? mwa ik kom uit een succes volle ondernemings familie, met ingang van 2013 is in iedergeval de jaarlijkse bijdragen afgeschaft, misschien kost het een startbedrag maar gezien ik de afgelopen jaren wat kapitaal heb mogen opbouwen zal dit allemaal wel ten goeden komen.
    betreft tijd, ik heb alle tijd van de wereld, ik werk gewoon dus ik heb ook geen haast, bedrijfsplan enz. kan ik gelukkig maken vooral omdat ik hier zelf onderzoek naar heb gedaan en omdat ik een hele familie heb die mij daarbij kan helpen.
    even ter verduidelijking ik ben nu 20 jaar, leef al 3 jaar op mijzelf en heb mn boontjes aardig gedopt. dus met een volwassene gaan praten? over een kleine 5 maanden ben ik zelf volwassen voor de staat. maar goed nogmaals ik heb een complete familie die mij steunt.

    edit:
    Inschrijving bij de Kamer van Koophandel kost niets. Met ingang van 2013 is de jaarlijkse bijdrage afgeschaft. Meer informatie over het afschaffen van de jaarlijkse bijdrage.

    regelrecht van FAQ van de kvk ;)


    :'D Volwassen voor de staat. Als je over zoveel verstand van hebt, zou je ook wel weten dat tot de 27e je ouders financieel verantwoordelijk voor je zijn. Als je dus in de schulden zou komen, zal je een lage of geen uitkering krijgen en zal er gewezen naar je ouders worden. Zo 'volwassen' ben je dan nog niet hoor.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    :'D Volwassen voor de staat. Als je over zoveel verstand van hebt, zou je ook wel weten dat tot de 27e je ouders financieel verantwoordelijk voor je zijn.

    Tot je 21e, en dan alleen de voortgezette onderwijs plicht.

    Everdeen schreef:
    Even om je misschien verstand bij te brengen. Volgens mijn school (juridische opleiding) moet je een fors bedrag geld betalen om lid te worden. Hierdoor is je bedrijf en je privé vermogen wel afgescheiden, maar denk er wel aan dat je elk jaar cijfers openbaar moet stellen (je moet dus gaan boekhouden) en dat iedereen dit dus ook kan inzien. Om ingeschreven te worden kost het ook nog eens behoorlijk wat tijd, dit omdat je een heel plan moet hebben gemaakt en niet alleen dat, mensen moeten er zeker van zijn dat je het aan kan, etc. Just saying though. Sorry als ik je droom nu verpest, maar ik zal er echt nog even goed over na gaan denken en met volwassenen over gaan praten of dit wel gaat werken. Dit is namelijk niet iets wat twee tientjes kost.

    Jij denkt aan het oprichten van een bv, waar je een startkapitaal en een jaarlijks inkomen van twintigduizend euro voor moest hebben (hoewel het startkapitaal verminderd is naar één hele euro) Wat ik hoop is dat Fireflower voor een éénmanszaak of een maatschap gaat.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Tot je 21e, en dan alleen de voortgezette onderwijs plicht.


    Maar tot je 27e zijn je ouders financieel verantwoordelijk, tot die tijd ben je dus nog niet volledig zelfstandig


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Maar tot je 27e zijn je ouders financieel verantwoordelijk, tot die tijd ben je dus nog niet volledig zelfstandig

    Nope. Niet voor boetes noch voor aangegane schulden.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Blazerer schreef:
    (...)
    Nope. Niet voor boetes noch voor aangegane schulden.


    Hmm, toch wel vreemd dat mensen uit mijn buurt daar dan brieven over krijgen als hun kind schulden heeft :'D


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Hmm, toch wel vreemd dat mensen uit mijn buurt daar dan brieven over krijgen als hun kind schulden heeft :'D

    Goed voor hun, verscheuren en naast je neerleggen. Jij bent op geen enkele manier gebonden aan de overeenkomst dat jouw kind is aangegaan als hij/zij eenmaal ouder is dan 18 jaar.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Gifted schreef:
    (...)

    Persoonlijk denk ik niet dat Stuttgart haar reactie negatief is, ik denk dat ze wilt zeggen dat je een beetje te makkelijk over een eigen-bedrijf beginnen denkt. Het ziet er natuurlijk hartstikke mooi en makkelijk uit, maar in de praktijk valt dit meestal hartstikke tegen! ;o


    Dat is inderdaad zo. Mijn vader had ook alles prima voor elkaar. Tot er steeds meer andere bedrijven financieel in de problemen kwamen en dus geen rekeningen meer konden betalen etc. Als je je zaakjes niet goed voor elkaar hebt en houd dan heb je echt een groot probleem. En dat maakt dan voor hun niet uit of je een bv of een dienst doet. Alles moet perfect geregeld en in orde zijn.


    ~

    Namen. Oh dear God.

    All aboard on the fuck-this-shit train to nopeville.

    stuttgart ik rol mezelf in een eenmans zaak die ik heel makkelijk kan afstemmen op inkomsten en investering omdat ik hier maar enkele benodigdheden voor nodig heb. een kamertje thuis check, een tent voor festival plekken a 500 euro, geld om mijn tent in te kunnen richten a 150 euro gezien ik zelf behoorlijk handig en creatief ben en geld om ergens te kunnen staan met het vooruitzicht dat ik in iedergeval mijn plek terug krijg aan inkomsten. daarbij kan je, je altijd uitschrijven bij de kvk. ik heb geen dure investeringen nodig omdat ik een dienst lever als in handeling. ik heb enkel de materialen nodig en die heb ik al in mijn bezit. voorlopig hoef ik ook niet aan een winkelpand te denken. als mensen weg blijven gaat er dus geen geld uit maar komt er ook niets binnen. mijn omzet en uitgaven zijn dan gelijk. je hebt conclusies getrokken....

    blazerer correct ik ga voor een eenmanszaak,ˆˆ

    betreft volwassen worden en het aansprakelijk stellen van mijn ouders, ik meen me inderdaad iets te kunnen herinneren dat mijn ouders tot een bepaalde leeftijd aansprakelijk kunnen worden gesteld op financieel gebied maar dit betekend niet dat ik volgens de wet niet volwassen ben.
    18 jaar dan ben je meerderjarig en met 21 jaar ben je volgens de wet volwassen =) dus ik snap niet helemaal waar je argument voor bedoeld is, zeker omdat ik meerdere malen aangeef dat mijn ouders zelf in het bedrijfsleven zitten en mij gaan helpen met het opstarten van mijn zaak, dus zelfs als ze aansprakelijk zijn hebben mijn ouders duidelijk toestemming geven niet?

    betreft bedrijfsplannen ect. papieren rompslomp waar ik me vast en zeker in vergis hoeveel werk dat is, dat is het begin en krijg ik dus begeleiding bij. daarna zal ik een kleine boekhouding over houden die ik zelf aan kan ˆˆ.

    ik vind het toch heel grappig om te zien hoe mensen zich zo druk kunnen maken over dat ik een zaak wil beginnen en daar over uitweiden terwijl ik vroeg of mensen ideeen hadden voor een bedrijfsnaam.
    maar die is intussen gevonden (voorlopige) lunae lecum wat in het latijn maanlicht wilt zeggen.


    bij deze mag er dan ook een slotje op en kunnen we de discussie vergeten ˆˆ


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.