• buuuh goed hier komt ie.

    ik ga dus binnenkort naar de kvk om me in te schrijven ik ben van plan te gaan kaart lezen (lenormand) op de festivallen en thuis. daarbij ben ik bezig met reiki en meer van dit soort dingen. maar goed, het vinden van een bedrijfsnaam is behoorlijk moeilijk iemand ideeen?
    het moet dus slaan op de spirituele aard van mijn bedrijfje, het moet makkelijk te onthouden zijn voor klanten binden enz.

    oh ik wil liever geen discussie over de diensten die ik ga aanbieden of je er in geloofd of niet maakt me weinig uit =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    fireflower schreef:
    ach ergens had ik wel zulke reacties verwacht, wel jammer dat er hierboven iemand denkt dat je op het internet perse de klootzak moet gaan uithangen. maar goed maakt niet uit =) ik zit er niet echt mee.

    de kvk=kamer van koophandel daarmee krijg je een nummer en sta je dus al handelaar in geschreven, wat zowel voordelen en na delen met zich mee brengen.
    sinds 2013 is de jaarlijkse bijdragen afgeschaft waardoor het voor mij helemaal aantrekkelijk is geworden.
    ik lever diensten zoals kaartlezingen, reiki meditatie enz.
    om op de plekken te kunnen staan waar ik wil staan (zoals casltefest, midwinterfair enz.) heb je helaas een kvk nummer nodig en dus ook een bedrijfsnaam.

    ik heb denk ik al een naam gevonden ˆˆ dus er mag eens slotje op,

    p.s. zweverige zooi inc. (als ik ooit in de detailhandel eindig met dit soort spullen word dat mijn bedrijfsnaam gewoon omdat ik er wel om kon lachen)

    Ik hang geen klootzak uit, ik vind het gewoon een beetje dubieus allemaal. :') En kaartlezen? Leg je dan kaarten voor mensen om zoals ze vroeger op de kermis deden ofwat? Pure interesse hoor. _O_


    ars moriendi

    fireflower schreef:
    (...)fout je hebt niet goed gelezen KAART lezen, hand lezen ligt me niet :Y)


    Naja, het verschil is toch niet groot :'D Alleen kaart lezen is nog vager dan je hand lezen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ik hang geen klootzak uit, ik vind het gewoon een beetje dubieus allemaal. :') En kaartlezen? Leg je dan kaarten voor mensen om zoals ze vroeger op de kermis deden ofwat? Pure interesse hoor. _O_
    dat mag zoek maar eens iets op over madame lenormand, ik leg haar kaartspel, dat door haar in 1800 ergens is ontworpen. veel bekende mensen uit die tijd zijn ook bij haar geweest.
    in principe laat je iemand de kaarten schudden en leg ik een patroon aan de hand daar van kan ik de informatie lezen, op de "kermis" werd vaak tarot gelegd door zigeuners.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    't ligt misschien aan mij maar ik snap d'r niks van. Sorreh.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    fireflower schreef:
    (...)dat mag zoek maar eens iets op over madame lenormand, ik leg haar kaartspel, dat door haar in 1800 ergens is ontworpen. veel bekende mensen uit die tijd zijn ook bij haar geweest.
    in principe laat je iemand de kaarten schudden en leg ik een patroon aan de hand daar van kan ik de informatie lezen, op de "kermis" werd vaak tarot gelegd door zigeuners.

    Maar mag je daar wel geld voor vragen? Want dat kan iedereen toch doen? :')


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Maar mag je daar wel geld voor vragen? Want dat kan iedereen toch doen? :')

    lieve schat je probeert het niet eens te begrijpen ;) als jij denkt dat het zo simpel is ga je gang en doe het ik houd je niet tegen.
    ondertussen doe ik mijn eigen zaakje opstarten.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    fireflower schreef:
    (...)
    lieve schat je probeert het niet eens te begrijpen ;) als jij denkt dat het zo simpel is ga je gang en doe het ik houd je niet tegen.
    ondertussen doe ik mijn eigen zaakje opstarten.

    Heb wel wat beters te doen dan kaartjes omleggen en daar sprookjes bij te verzinnen, maar bedankt voor het aanbod, lieve schat.


    ars moriendi

    Ehm.. Ik ben hier slecht in :')


    •*• Lululu •*•

    Ik ben vreselijk met namen verzinnen, maar doe iets wat voor jou idee ook niet vergeet, en je precies goed bij voelt. Het wordt inmiddels wel jou bedrijf.

    En ik dacht je een speciaal bedrag een inkomen moest hebben als je je wilt inschrijven voor de KvK, omdat je toch wat moet inleggen? Ik weet niet zeker of dit zo is trouwens, maar ik dacht van wel, (:.


    Alleen maar tranen van geluk

    Gifted schreef:
    Ik ben vreselijk met namen verzinnen, maar doe iets wat voor jou idee ook niet vergeet, en je precies goed bij voelt. Het wordt inmiddels wel jou bedrijf.

    En ik dacht je een speciaal bedrag een inkomen moest hebben als je je wilt inschrijven voor de KvK, omdat je toch wat moet inleggen? Ik weet niet zeker of dit zo is trouwens, maar ik dacht van wel, (:.
    mijn mams en paps hebben een bedrijf en mijn moeder doet daar de boekhouding voor het is wel mogelijk om dit te doen, voordat ik alles ook rond heb zit ik een paar maanden verder omdat ik ook even het bestemmingsplan van mijn wijk moet bekijken of ik een bedrijf aan huis mag hebben. ik voorzie ik niet veel problemen in.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Sorry hoor, mijn vader heeft zijn eigen bedrijf gehad en een kvk nummer krijg je niet zomaar. Daar moet je een volledig plan met financieel verslag en alles bij hebben--'

    En dat 'gedoe' wat jij wilt doen... Mensen zijn vast niet gek om daar voor te gaan betalen terwijl er anderen zijn die het gratis en voor fun doen. Bovendien, denk je rond te komen van zilke bullshit? Mensen met een fatsoenlijke baan moeten alles al bij elkaar schrapen om rond te komen....


    ~

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Heb wel wat beters te doen dan kaartjes omleggen en daar sprookjes bij te verzinnen, maar bedankt voor het aanbod, lieve schat.

    weet je ik vind het nogal respectloos dat je het een sprookje noemt =) prima dat dit jou mening is en ik heb geen intentie om je een andere visie aan te meten maar dit bedoel ik nu met de klootzak uit hangen.
    ik ben het niet eens met de grote godsdiensten in de wereld maar laat mij hier niet op die manier over uit omdat ik dit een gebrek aan opvoeding en respect vind.
    iedereen heeft recht op zijn eigen geloof en ook iedereen heeft recht op zijn mening maar ik vind niet dat je, je op deze manier hoeft te verwoorden.
    vind jij dit wel vraag ik je bij deze mij in mijn waarde te laten en iemand anders te gaan vervelen


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Stuttgart schreef:
    Sorry hoor, mijn vader heeft zijn eigen bedrijf gehad en een kvk nummer krijg je niet zomaar. Daar moet je een volledig plan met financieel verslag en alles bij hebben--'

    En dat 'gedoe' wat jij wilt doen... Mensen zijn vast niet gek om daar voor te gaan betalen terwijl er anderen zijn die het gratis en voor fun doen. Bovendien, denk je rond te komen van zilke bullshit? Mensen met een fatsoenlijke baan moeten alles al bij elkaar schrapen om rond te komen....
    ik zal je wat achtergrond info geven ik heb naast deze plannen gewoon een normale baan in een verpleeg tehuis als verzorgende.
    en dit is wel degelijk mogelijk omdat ik geen lening hoef te krijgen om te beginnen, niemand hoeft dit voor mij te betalen behalve ik zelf ;)
    de kvk heeft dit jaar een hoop van zijn strenge regels laten vieren ;)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    fireflower schreef:
    (...)mijn mams en paps hebben een bedrijf en mijn moeder doet daar de boekhouding voor het is wel mogelijk om dit te doen, voordat ik alles ook rond heb zit ik een paar maanden verder omdat ik ook even het bestemmingsplan van mijn wijk moet bekijken of ik een bedrijf aan huis mag hebben. ik voorzie ik niet veel problemen in.


    Ja, want voordat je überhaupt een bedrijf zou mogen beginnen, moet je voldoen aan een aantal eisen. (Marketing-plan, financieel zekerheid, slaag mogelijkheden) Ik weet niet precies wat die eisen zijn, want ik heb vorig jaar niet zo goed opgelet met Bedrijfseconomie, maar die zijn na mijn weten behoorlijk streng. En vooral omdat je nu in een tijd zit met veel kleine bedrijfjes die juist failliet gaan, denk ik juist dat ze strenger gaan keuren dan dat ze in de voor oplopende jaren hebben gedaan.


    Alleen maar tranen van geluk

    fireflower schreef:
    (...)ik zal je wat achtergrond info geven ik heb naast deze plannen gewoon een normale baan in een verpleeg tehuis als verzorgende.
    en dit is wel degelijk mogelijk omdat ik geen lening hoef te krijgen om te beginnen, niemand hoeft dit voor mij te betalen behalve ik zelf ;)
    de kvk heeft dit jaar een hoop van zijn strenge regels laten vieren ;)


    Persoonlijk denk ik niet dat Stuttgart haar reactie negatief is, ik denk dat ze wilt zeggen dat je een beetje te makkelijk over een eigen-bedrijf beginnen denkt. Het ziet er natuurlijk hartstikke mooi en makkelijk uit, maar in de praktijk valt dit meestal hartstikke tegen! ;o


    Alleen maar tranen van geluk