DarkSavior schreef:
Nou als beide partijen compleet dronken waren dan zou het me niet verbazen dat ze het eerst wel wilde en daarna aangaf dat ze "verkracht" zou zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat ik zoiets hoor / lees.
Als de jongens haar expres dronken hebben gevoerd en zelf nuchter genoeg waren om dat door te hebben en daar misbruik van te maken, vind ik het wel heel erg slecht van ze. Maar goed, zij had de drank ook kunnen afslaan.
EDIT: Ik hoor net dat een van die jongens een naaktfoto van het meisje heeft gemaakt en heeft rondgestuurd. Daarvoor zou hij wel gestraft moeten worden.
...
Het meisje in kwestie was zo dronken dat ze bewusteloos raakte. Vervolgens hebben een aantal mensen (op zijn minst die twee die veroordeeld zijn) seks gehad met haar terwijl ze bewusteloos was.
Nu, jij bent ook een jongen dus ik hoop dat je mijn gedachtenpatroon kunt volgen. Dit is echter ook voor de rest. Je bent op een feestje, er word gedronken, er is flink wat aandacht voor je want jij en je team zijn de trots van het stadje, dat sinds de crisis lijdt onder hoge werkloosheid. Jullie zijn goeie footbalspelers, mensen kennen je, vertrouwen je. Je vindt een meisje dat dronken is. Zo dronken dat ze bewusteloos is. Je kent haar, jullie zijn niet direct vrienden maar wel op zijn minst goeie kennissen. Wat zou je doen?
1) Laten liggen en haar haar roes uit laten slapen
2) Oprapen en in een rustig hoekje proberen haar weer bij kennis te brengen
3) Oprapen en naar huis brengen
4) Oprapen, in de auto meenemen, sex met haar hebben terwijl ze bewusteloos is en dit fotograferen, filmen en op twitter en facebook zetten?
Als je optie 4 kiest: Gefeliciteerd, je bent als die twee jongens. Dit is geen kwestie van wel of niet willen. Twee jongens hebben sex gehad met iemand die VEEL te veel had gedronken en bewusteloos was en misschien zelfs gedrogeerd. Dat is wat er gebeurd. Zeker, het was niet handig van het meisje om zo dronken te zijn, maar in deze kwestie kan haar eigenlijk niks worden verweten aan de verkrachting.
Voor wie goed is in Engels, in
dit topic staat ontzettend veel informatie hierover. Het is ook hoe ik dit gedoe al een tijdje bijhoud.
[ bericht aangepast op 19 maart 2013 - 22:03 ]
quidquid excusatio prandium pro