Roane schreef:
Jee, dat is een hele heftige situatie.
Aan de ene kant heb ik iets van; bekijk het ook langs je moeder's kant. Het is heel zwaar om voor je partner te zorgen als die plots zelf niet veel meer kan. En dan moeten bepaalde elementen in de relatie wijken voor de zorg die erbij komt kijken. Ik kan je moeder niet verwijten dat ze gevoelens heeft ontwikkeld voor iemand anders.
Wat ik dan wel erg vind is dat ze je vader laat vallen als een baksteen, als ik het goed begrepen heb. Dat is echt not done.
Ik denk dat jij en je moeder eens aan tafel moeten gaan zitten en een lang gesprek aan gaan waarbij alle gevoelens er uit gegooid worden.
Wat je vader betreft, zou ik je heel graag advies kunnen geven maar gezien ik geen ervaring heb met bipolariteit, ga ik me daar niet aan wagen.
Als je echt vreest voor zijn leven, kun je hem misschien proberen laten opnemen in het ziekenhuis?
Ik wens je in elk geval heel veel sterkte toe, en ik hoop voor je dat er snel een heel pak verbetering in die situatie komt.
Wat er bij mij niet in wil op dat gebied is, dat ze samen al voor hetere vuren hebben gestaan en toen liet ze hem ook niet vallen, toen hij nog gewoon voor zichzelf kon zorgen (want het blijkt nu wel, dat ze achttien jaar geleden al bij hem weg wilde). Ik vind het zo verdomd laf van haar dat ze hem juist
nu laat vallen, nu hij wat meer hulp nodig heeft. Als ik het me goed herinner beloof je om er ook te zijn in slechte dagen, als je met iemand trouwt. En wat doet mijn moeder? Ze laat hem gewoon vallen en dat is waar ik zo boos over ben.
Het probleem is, dat ik dit soort dingen niet met mijn moeder kan bespreken omdat ik gewoon dichtklap als het over emoties gaat.
Hij staat op de wachtlijst, omdat de dokter hem daar op heeft gezet, maar ik snap niet waarom het zo lang duurt. Plus de dokter heeft ook gezegd dat als hij al in het ziekenhuis ligt en hij het echt in zijn hoofd heeft om zijn leven te beëindigen ze hem niet tegen kunnen houden, omdat ze hem niet 24/7 in de gaten kunnen houden en daar ben ik echt bang voor.
Bedankt voor het lezen & reageren.
[ bericht aangepast op 17 maart 2013 - 22:56 ]
Even though every wound is healed by time, it's history will always be marked by a scar.