• Ik wordt er dus gek van. Echt bijna iedereen van mijn klas spiekt, echt bij elk fucking vak. Ik bedoel maar, hebben ze dan geen greintje zelfrespect?
    En wanneer ik dan zeg dat ik nog nooit gespiekt heb kijkt iedereen me zo aan met van die grote ogen alsof ik een of andere ziekte heb. Ik buis nog liever dan te spieken, dat durf ik gewoon niet, je kloot alleen jezelf ermee.

    Wat ik me nu dus afvroeg, zijn hier ook mensen die wel eens spieken? Of is het gewoon zo vreemd dat ik dat echt nog nooit gedaan heb?
    En wat vinden jullie zelf van spiekers?

    Edit: ik ga het hier nog maar eens herhalen, voor de mensen die constant over het woordje 'zelfrespect' moeilijk zitten te doen. Ik vind dat je geen zelfrespect hebt als je bij andere mensen gaat spieken die er wél hard voor gewerkt hebben. Dat is mijn mening. Ik ben namelijk zelf al in de problemen gekomen doordat andere mensen bij mij hadden gespiekt en nu heb ik een hekel aan mensen die spieken.
    Ik zie het net alsof je een paard een jaar lang traint, en dat er dan voor de wedstrijden iemand anders op gaat rijden en de eerste prijs haalt, dan heeft die persoon zijn/haar prijs ook niet op een eerlijke manier verdient aangezien jij dat paard een jaar lang hebt getraind (ok misschien een dom voorbeeld, maar ik kan het niet beter uitleggen).
    Dat is gewoon mijn eigen mening over spieken, nu vraag ik naar die van jullie, maar daarvoor hoef je niet alsnog mijn neus bijna af te bijten. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik spiek af en toe bij fysica. Ik kan die formules nooit onthouden. -_-


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Eén of twee keer :') Maar ik heb dit jaar het nog niet gedaan en ik ben er trots op :'D


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik heb wel een aantal keer gespiekt ja, maar zo vaak doe ik het niet. Het is eigenlijk, als iemand voor mij zijn blad rechtop houdt om na te kijken ofzo, dan kijk ik er wel op. Of als ik gewoon de kans krijg om het te doen, dan doe ik het wel soms maar dan is het meestal dat ik kijk of ik hetzelfde heb. Dus echt spieken kun je het noemen vind ik zelf.

    Madonna schreef:
    Ik heb ontzettend vaak gespiekt toen ik nog op de middelbare school zat. En anderen spiekten vaak bij mij, omdat ze er vanuit gingen dat ik het wel wist.

    Lol, precies, en uiteindelijk heb je het allebei fout. _O_ Good times.


    ars moriendi

    Ik heb geloof ik wel eens in de tweede een moeilijk frans woordje op mijn gum geschreven dat ik maar niet kon onthouden.. Volgens mij heb ik daarna nooit meer gespiekt :')


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik heb zelf nog nooit gespiekt, maar ik laat wel soms mensen bij mij afkijken bij talen.
    Ik ben half Duits (en tweetalig opgevoed) en hoef dus niks voor duits te doen om tienen te halen. Daardoor voel ik me zo schuldig tegenover de rest van de klas en mijn vriendinnen, die keihard leren voor een vijfje, dat ik ze bij me af laat kijken. BIj Frans laat ik ook wel eens mensen afkijken, maar ik leer gewoon makkelijk: als ik de dag van tevoren begin met leren, haal ik nog steeds een negen of een tien, dus ik voel me erdoor niet benadeeld of zo.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik vind spieken vreselijk, puur omdat er iemand in mijn klas zit die echt in de 80% of meer haalt met haar rapport door te spieken. Dan vraagt ze voor de les als ik naast haar zit: 'Heb je goed geleerd? Zoja, dan ga ik afkijken.' En raad eens als we de toets terug krijgen? Zij heeft meer punten dan mij...

    Dat vind ik gewoon erg.. :x


    Let the Night embrace you

    Square schreef:
    Ik vind het helemaal niet vreemd. Ik heb ook nog nooit gespiekt en ik ben er trots op. :Y)


    Ex astris, sciencia

    Sagitta schreef:
    Ik vind spieken vreselijk, puur omdat er iemand in mijn klas zit die echt in de 80% of meer haalt met haar rapport door te spieken. Dan vraagt ze voor de les als ik naast haar zit: 'Heb je goed geleerd? Zoja, dan ga ik afkijken.' En raad eens als we de toets terug krijgen? Zij heeft meer punten dan mij...

    Dat vind ik gewoon erg.. :x


    Zoiets heb ik ook aan de hand gehad. Bij een test van wiskunde had het meisje dat naast me zat bij mij gespiekt, maar dat had ik niet door. Toen ik mijn test terug kreeg had ik een 0, omdat ik en die persoon 'toevallig' dezelfde antwoorden hadden.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ach, kom op. Ik spiek ook wel eens. Ik ben er niet trots op en doe het alleen als ik dingen echt niet weet, maar geen zelfrespect? Vind je dat niet een beetje overdreven? Bij ons in de klassen vinden we dat vrijwel allemaal geen probleem. Vaak spreken we het ook gewoon met elkaar af of ruilen we versies, alhoewel het in de hogere klassen ofwel moeilijker wordt, ofwel ik het niet meer nodig heb.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Hm, eerlijk gezegd wel, maar ik snap ook dat jij het vervelend vindt. Ikzelf heb nooit het gevoel dat ik profiteer van anderen omdat ik wel geleerd heb, maar dan gewoon wat extra informatie uitwissel met klasgenoten. Dat is ook niet juist, maar het is toch nog iets anders dan mensen die niets doen en dan alles van anderen willen overnemen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik had trouwens laatst een héle grote naaiactie gehoord van een groot aantal leerlingen. Het was namelijk Nationale luistertoetsweek in NL en alle examenklassen hadden dus van alle talen een luistertoets.
    Later kwam eruit dat er héél veel gespiekt was (ik weet niet of het alleen voor onze schoold gold) en dat de norm dus heel vreemd was. Best wel naaiend voor de mensen die niet gespiekt hadden, want die hadden dus een díépe onvoldoende, àls ze het slecht hadden gedaan. Zo zie je maar weer...
    Ook slecht van de surveillanten, moet ik zeggen. Zoiets moet wel opvallen, naar mijn idee...


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb never gespiekt en ga het ook nooit doen want als je bij elke toets dat er maar is gaat spieken dan kloot je inderdaad jezelf. Ik kom soms in de verleiding om te spieken maar dan denk ik "wat als het later examens zijn moet je heeeel die leerstof leren en als je gewoon leert voor een toets ik het veel makkelijker voor te leren met een examen" Leren is niet leuk maar als je blijft spieken en je hebt later een job in die sector (bv tolk) dan kan je ook moeilijk de hele tijd met je woordenboek alles zitte af te lezen he

    Nomen schreef:
    Ik had trouwens laatst een héle grote naaiactie gehoord van een groot aantal leerlingen. Het was namelijk Nationale luistertoetsweek in NL en alle examenklassen hadden dus van alle talen een luistertoets.
    Later kwam eruit dat er héél veel gespiekt was (ik weet niet of het alleen voor onze schoold gold) en dat de norm dus heel vreemd was. Best wel naaiend voor de mensen die niet gespiekt hadden, want die hadden dus een díépe onvoldoende, àls ze het slecht hadden gedaan. Zo zie je maar weer...
    Ook slecht van de surveillanten, moet ik zeggen. Zoiets moet wel opvallen, naar mijn idee...

    Daarom was de norm zo zwaar. De lerares van Frans zei eerder dat ik een 5,9 zou hebben en toen kwam die norm en toen had ik ineens een 4,9. Terwijl er bij ons bijna niemand gespiekt heeft, wat echt bijzonder is voor mijn klas.


    Take risks and conquer your fears.

    Bij mij wordt er echt 0% gespiekt, het is gewoon niet mogelijk want iedereen doet behoorlijk bezitterig over zijn antwoordenblad geheh :') en je krijgt een 1 als ze het zien.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.