• Ik wordt er dus gek van. Echt bijna iedereen van mijn klas spiekt, echt bij elk fucking vak. Ik bedoel maar, hebben ze dan geen greintje zelfrespect?
    En wanneer ik dan zeg dat ik nog nooit gespiekt heb kijkt iedereen me zo aan met van die grote ogen alsof ik een of andere ziekte heb. Ik buis nog liever dan te spieken, dat durf ik gewoon niet, je kloot alleen jezelf ermee.

    Wat ik me nu dus afvroeg, zijn hier ook mensen die wel eens spieken? Of is het gewoon zo vreemd dat ik dat echt nog nooit gedaan heb?
    En wat vinden jullie zelf van spiekers?

    Edit: ik ga het hier nog maar eens herhalen, voor de mensen die constant over het woordje 'zelfrespect' moeilijk zitten te doen. Ik vind dat je geen zelfrespect hebt als je bij andere mensen gaat spieken die er wél hard voor gewerkt hebben. Dat is mijn mening. Ik ben namelijk zelf al in de problemen gekomen doordat andere mensen bij mij hadden gespiekt en nu heb ik een hekel aan mensen die spieken.
    Ik zie het net alsof je een paard een jaar lang traint, en dat er dan voor de wedstrijden iemand anders op gaat rijden en de eerste prijs haalt, dan heeft die persoon zijn/haar prijs ook niet op een eerlijke manier verdient aangezien jij dat paard een jaar lang hebt getraind (ok misschien een dom voorbeeld, maar ik kan het niet beter uitleggen).
    Dat is gewoon mijn eigen mening over spieken, nu vraag ik naar die van jullie, maar daarvoor hoef je niet alsnog mijn neus bijna af te bijten. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Stuttgart schreef:
    (...)

    Mijn eigen boontjes dop ik al meer dan 3 jaar. En ik heb meer meegemaakt dan de meesten hun hele leven! Dus daar kun jij niet over oordelen. Bovendien laat iedereen lekker zijn eigen menig hebben right?


    Ik wil niet vervelend zijn, maar hoe kun jij oordelen over wat de meeste mensen hebben meegemaakt in hun hele leven? Ik denk dat er meer mensen zijn die meer dan jou hebbe meegemaakt, maar er niet over willen praten en dus bestempeld worden als iemand die niks heeft meegemaakt.

    Ontopic: Ik spiek eigenlijk nooit. Ik ben zo stom om mijn beste vriendin te helpen. :')

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 13:05 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik ben de slechtste spieker ooit, dus ik doe het bijna nooit. Alleen bij wiskunde, omdat ik bij dat vak bijna geen voldoendes kan halen en ik het meer gebruik om na te kijken of mijn antwoord wel goed is (:


    Take risks and conquer your fears.

    Stuttgart schreef:
    Oh en in het volwassen leven doen mensen elkaar anders ook na. Oh jij verkracht en vermoord iemand, nou laat ik dat ook eens doen!! Komt op precies hetzelfde neer.


    Wat heeft verkrachten en moord nou in godsnaam met spieken te maken?

    Stuttgart schreef:
    (...)

    Mijn eigen boontjes dop ik al meer dan 3 jaar. En ik heb meer meegemaakt dan de meesten hun hele leven! Dus daar kun jij niet over oordelen. Bovendien laat iedereen lekker zijn eigen menig hebben right?


    En moet ik eens beginnen op te noemen wat ìk allemaal al heb meegemaakt? Je spreekt jezelf tegen meid, jij kan ook niet oordelen over wat anderen wel en niet in hun leven hebben meegemaakt.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik herinder me in eens ooit op de basisschool beschuldigde mijn leraar me van spieken... Ik was echt like DAFUQ? nauja ik had die toets toch barslecht gemaakt dus hoger dan een 1 had ik toch niet gehaald


    Dont say why me, say try me

    ik heb het vmbo tl perfect gehaald met 0 keer te leren, ik heb huiswerk altijd over geschreven lette niet op in de klas. en het examen heb ik alleen gemaakt =)
    ik vind dat ik een hoop zelfrespect heb zeker omdat ik 4 jaar lang geen zak heb gedaan en het examen met een 7 haalde ZONDER te spieken terwijl ik dat wel 4 jaar lang heb gedaan.
    waarom? omdat dit meisje niet thuis hoorde op het vmbo en niemand op die school mij een echte kans bood.

    nu zit ik op het mbo4 verpleegkunde en laat het wel uit mn bolle harses om te spieken, dit gaat over mensen levens en behoor kundig te zijn. 1x heb ik mijn 4e herexamen gemaakt door mijn antwoorden te smsen omdat ik een blackout kreeg terwijl ik alles wel wist te maken (je moest een 10 halen ik haalde een 8) toen heb ik de dag erna mijn mentor dat verteld omdat ik mij onwijs schuldig voelde en het niet verdiende. hij liet me een onofficiele her maken waar ik met vlag en wimpel voor slaagde omdat er geen druk achter stond.

    mensen uit mijn klas maken hele examens met hun mobieltje, niet mijn pakkie aan, ze zien maar.

    ik vind dat zelfrespect weinig te maken heeft met spieken, je moest eens weten hoeveel levens lessen ik heb mogen leren door het gewoon weg van iemand af te kijken.
    ik vind oordelen een vorm van weinig zelfrespect omdat je duidelijk dus je eigen onzekerheid naar boven moet pompen door te oordelen over iemands anders zwakken punten.
    iedereen leert zijn lessen op zijn tijd.... ik leer vrij snel wat mijn sterke en zwakke punten zijn en kan daaruit lessen trekken, andere mensen moeten hard op hun bek gaan om het te leren, weer anderen leren misschien wel nooit. mijn leven is te kort om me daar druk over te maken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Andersom: In het volwassen leven kun je ook niet spieken. So, you grow up en leer je eigen boontjes doppen :Y)


    Ik hoef geen boontjes te leren doppen als ik liever broccoli heb (cat). Ik had kunnen leren voor natuur- en scheikunde, maar waarom? Ik kan er later niks mee, ik wil er later niks mee. In plaats daarvan besteedde ik mijn tijd met het leren voor andere vakken, vakken waar mijn klasgenoten niks mee kunnen. Een goede samenwerking tijdens een proefwerk heeft naar mijn gevoel de vriendschap altijd bevorderd :Y).


    i put the fun in funeral

    Ik heb de eerste en vooral de tweede klas overleeft door alleen maar te spieken (er werden bij ons ook toetsen gestolen, en veel leraren waren te lui om verschillende versies te maken zodat we de antwoorden al hadden). Dit jaar naar een nieuwe school gegaan, waar dat écht niet kan en tijdens proefwerkweken (die hebben wij 6x per jaar) zit ik naast mensen uit een ander niveau en een ander jaar zodat we niet af kunnen kijken. Dus afkijken gaat bijna niet :l

    En trouwens, ik kijk alleen af bij iemand waarbij ik vooraf aan heb gevraagd of ze het ok vinden, maar momenteel zit er een heel goede vrienden op de plaats naast mij, en wij 'werken ook samen'. Maar als iemand me ooit zou vertellen dat zij dezelfde mening deelt als jou, zou ik er meteen mee stoppen.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Macabre schreef:
    .....Eh, ja, als ik heel slecht heb geleerd. :'D Maar ik 'spiek' dan alleen bij mijn vriendengroep, zeg maar. En die doen precies het zelfde. En nee, ik doe het niet vaak. En jawel, ik heb wel zelfrespect.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik heb in de derde vooral veel gespiekt bij Scheikunde, want dat kon ik echt niet. Ik keek trouwens wel af bij mijn vriendin, en ik hielp haar vaak weer met Nederlands. Nu zit ik in de zesde en spiek ik niet meer, want dat kan ik tijdens mijn examens ook niet doen. En ik vind dat het niets heeft te maken met zelfrespect.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik spiek van een spiekbriefje, niet van andermans blad, dan kunnen anderen niet in de problemen komen door mijn... fout? Nou ja, ik denk dat het erbij hoort, zo af en toe een papiertje onder je rok verstoppen tijdens een toets.


    Searching heavens for another earth

    Als ik dingen echt niet weet, schrijf is ze op een briefje, hand of op mn pen x'D Maar dat gebeurt eigenlijk niet heel vaak..
    & Vaak als ik het doe, durf ik er in de les niet naar te kijken :')


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik heb echt weleens gespiekt, maar de laatste twee jaar haast niet. In de eerste klas schreven mensen soms bijna hele toetsen van me over en dat vond ik op een gegeven moment zo irritant dat ik het zelf heb 'afgezworen'. De mensen die aan de lopende band voldoendes halen omdat ze goed zijn in afkijken, wil ik nog weleens spreken na hun examens.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Sinds we weer elke rekenles een tafeltoets hebben, ja.


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Euhm ja. Soms dan als ik sommige woorden niet goed ken, bij Frans bijvoorbeeld ook de vervoeging van het werkwoord. Maar bij Wiskunde kan ik dat nou ook weer niet :'D


    I don't want you to die, I want you to suffer.